ΕΥΖην

Η Σαβίνα Γιαννάτου και οι chórεs στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ


Η Σαβίνα Γιαννάτου και το γυναικείο φωνητικό σύνολο chόrεs σε καλλιτεχνική διεύθυνση Μαρίνας Σάττι συμπράττουν για πρώτη φορά σε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Περάσματα», που συνδυάζει την παράδοση, τη σύγχρονη μουσική δημιουργία και τον αυτοσχεδιασμό σε αξεδιάλυτο σύνολο, με βασικό όχημα την ανθρώπινη φωνή. Το πρόγραμμα επιμελήθηκε ο Κορνήλιος Σελαμσής.

Τα «Περάσματα» θα παρουσιαστούν για δύο μοναδικές συναυλίες στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) το Σάββατο 2 Απριλίου στις 20.30 και την Κυριακή 3 Απριλίου στις 19.30.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται από την Τετάρτη 30 Μαρτίου, στις 12.00, αποκλειστικά μέσω της ticket services.

Τα «Περάσματα» αποτελούν ένα ανθολόγιο έργων που γράφτηκαν ειδικά για τις συναυλίες αυτές από τέσσερις διαφορετικούς συνθέτες, τους Γρηγόρη Ελευθερίου, Γιάννη Μαραμαθά, Φίλιππο Σακαγιάν και Γκάρυ Σάλομον, χρησιμοποιώντας όμως ως βάση για το καθένα ένα τραγούδι που προϋπήρχε.

Διατρέχοντας τους μουσικούς τόπους και την ιστορία της Μεσογείου, αυτά τα αρχικά τραγούδια, άλλοτε παραδοσιακά, άλλοτε γραμμένα από επώνυμους συνθέτες, γίνονται, στα χέρια μιας νεότερης γενιάς συνθετών που ζουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, υλικό για έρευνα και δημιουργία καινούριων μουσικών εμπειριών και απροσδόκητων εκπλήξεων.

Έτσι, μεταξύ άλλων, η κορσικανική πολυφωνία, ο μουσικός πολιτισμός των Ισπανοεβραίων προσφύγων Σεφαρντίμ, η τραγουδοποιία της Λένας Πλάτωνος, η παράδοση της Σμύρνης των αρχών του 20ού αιώνα και η αρχαιότερη πλήρως σωζόμενη μουσική σύνθεση, ο αρχετυπικός Επιτάφιος του Σεικίλου, διασταυρώνονται με υλικά και μέσα που οι συνθέτες του σήμερα οραματίζονται και εφευρίσκουν.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από δύο ιστορικές χορωδιακές μεταγραφές παραδοσιακών ελληνικών τραγουδιών από τους διακεκριμένους συνθέτες Άλκη Μπαλτά και Χρήστο Σαμαρά.
Αυτός ο αναπάντεχος συνδυασμός υλικών παράγει έναν πρωτότυπο ηχητικό κόσμο στο μεταίχμιο της νεωτερικότητας και της παράδοσης.

Διαβαστε επισης