Πολιτική

Η κρίση του βρετανικού χάλυβα


H απόφαση της χαλυβουργίας Tata να πουλήσει τις μονάδες της  σε όλη την Αγγλία και την Ουαλία είναι ένα κορυφαίο επεισόδιο στην παγκόσμια κρίση της αγοράς του χάλυβα. Η εταιρεία που έχει έδρα την Ινδία, απασχολεί περίπου 15.000 εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο, και παραμένει ασαφές αν μπορούν να βρεθούν αγοραστές για τις όλες τις περιοχές, ιδιαίτερα το Port Talbot στην Ουαλία. Εάν δεν φανεί ένας αγοραστής, αναμένεται ότι πολλοί από τους εργαζόμενους εκεί θα μπορούσαν σύντομα να είναι χωρίς δουλειά.

Η βρετανική βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα , έχει δει το μερίδιο αγοράς της να διαβρώνεται από την παγκόσμια υπερπροσφορά, τις φθηνές κινεζικές εισαγωγές, την πτώση των τιμών, και το σχετικά υψηλό εγχώριο κόστος ενέργειας. Ο υπουργός Επιχειρήσεων Sajid Javid , για παράδειγμα, παραδέχθηκε ότι πιάστηκε να αγνοεί την ανακοίνωση της Tata , η οποία έγινε ενώ εκείνος βρισκόταν σε ένα ταξίδι στην Αυστραλία. Ο Javid έχει αναγνωρίσει ότι η απόφαση της Tata να κλείσει τα εργοστάσιά της  είχε προχωρήσει «πολύ περισσότερο από ό, τι περιμέναμε».

Η κυβέρνηση έχει προσπαθήσει να ξαναπάρει την πρωτοβουλία στο θέμα αυτό τις τελευταίες ημέρες. Ο Javid συναντήθηκε με στελέχη της Tata στην Βομβάη, και αξιωματούχοι του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ουαλίας έχουν ερευνήσει για τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τυχόν επίδοξους αγοραστές των εργοστασίων. Ωστόσο, η ομάδα του Κάμερον παραμένει ευάλωτη σε αυτό το θέμα, ειδικά καθώς ο ίδιος πιέζει την Ευρωπαϊκή Ένωση να υπονομεύσει τα δασμολογικά μέτρα που θα συνέβαλαν στο να αποτρέψουν τον κινεζικό χάλυβα να πλημμυρίσει την ευρωπαϊκή αγορά.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις