Τουρισμός

Η Fraport επενδύει 120 εκατ. σε περιφερειακά αεροδρόμια


Εκσυγχρονίζονται και επεκτείνονται τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη τουριστική και επιβατική κίνηση, προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες σε αεροπορικές εταιρείες και στο επιβατικό κοινό.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επενδυτικό πρόγραμμα 120 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει βελτίωση των υποδομών, επεκτάσεις και δημιουργία νέων τερματικών σταθμών και έργα αναβάθμισης επιμέρους λειτουργιών.

Η Fraport Greece που διαχειρίζεται 14 περιφερειακά αεροδρόμια - θυγατρική της γερμανικής Fraport με συμμετοχή του ομίλου Κοπελούζου - έχει καταρτίσει μεγαλόπνοο  πλάνο επενδύσεων, που υλοποιείται σταδιακά και θα ολοκληρωθεί το 2020.  Με την ολοκλήρωση του, θα αυξηθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης επιβατικής κίνησης, θα παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες και παράλληλα θα  προκύψει σημαντικό οικονομικό όφελος για το Δημόσιο.

Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων, η Fraport Greece θα αποδίδει στο Δημόσιο το 28,5% των EBITDA (κερδών προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων). Υπολογίζεται ότι το κράτος θα εισπράττει ετησίως πάνω από 40 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι η εταιρεία εμφανίζει EBITDA της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ, που θα αυξάνονται τα επόμενα χρόνια  με την ανάπρυξη των αεροδρομίων και την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Εντός του έτους θα ολοκληρωθούν έργα αναβάθμισης υποδομών στα αεροδρόμια Ακτίου, Σκιάθου, Σάμου, Ρόδου, Κεφαλονιάς και Λέσβου. Στο τέλος του περασμένου μήνα ολοκληρώθηκαν επισήμως τα έργα αναβάθμισης στα αεροδρόμια Χανίων, Ζακύνθου και Καβάλας.

Μεταξύ των εκτεταμένων παρεμβάσεων περιλαμβάνεται και η κατασκευή νέων τερματικών σταθμών σε αρκετά αεροδρόμια. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το αεροδρόμιο στην Κεφαλονιά, στο οποίο το παλιό terminal κατεδαφίστηκε και στη θέση του κατασκευάζεται νέο που θα καταλαμβάνει διπλάσια έκταση.

Στα υπόλοιπα πέντε αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Σαντορίνη, Μύκονος, Κως), οι επενδύσεις επέκτασης-εκσυγχρονισμού υποδομών θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2020.

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» κατασκευάζεται νέος τερματικός σταθμός 34.000 τ.μ, 40% μεγαλύτερος από τον υπάρχοντα.  Πρόκειται για επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ, με την οποία το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το 2018 η επιβατική κίνηση στο «Μακεδονία» ανήλθε σε 6,7 εκατ.

Η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση, η οποία υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ, υλοποιείται στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού, ο οποίος θα καταλαμβάνει έκταση πάνω από 10.000 τμ.

Εργα επέκτασης θα πραγματοποιηθούν και στα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης, όπου αναμένεται μεγάλη αύξηση της επιβατικής κίνησης τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε επίσης