Πολιτική

Η επικοινωνιακή μάχη – Πού χάνει η κυβέρνηση


Σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματα στο δρόμο της διεύρυνσης προς την κεντροαριστερά, το επιτελείο του Μαξίμου και η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ επικεντρώνουν παράλληλα το ενδιαφέρον τους στην πολιτική αξιοποίηση του «κοινωνικού πακέτου» μέτρων, που θα στηρίξουν τις οικονομικά ασθενέστερες πληθυσμιακές ομάδες, θα δώσουν ανάσα σε μικρές επιχειρήσεις και θα συμβάλουν στην τόνωση της απασχόλησης.

Το μεγάλο πρόβλημα για την κυβέρνηση και το κυβερνών κόμμα είναι ότι  τα μέτρα αυτά δεν «μεταφράζονται» σε άμεσο πολιτικό όφελος και εκλογική επιρροή, καθώς η σημασία τους υποβαθμίζεται από τα μέσα ενημέρωσης – ή τουλάχιστον δεν προβάλλεται όπως θα γινόταν εάν επρόκειτο για περικοπές και επιβαρύνσεις.

Κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν ότι ακόμη και στα πιο θετικά μέτρα που αποφέρουν άμεσο οικονομικό όφελος σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και νοικοκυριά – όπως στην αύξηση του κατώτατου μισθού – προβάλλονται δυσανάλογα οι αρνητικές πτυχές, οι  ενδεχόμενες «παρενέργειες» τους  και οι δυσκολίες στην εφαρμογή τους.

Σε πολλές περιπτώσεις καταλήγουν να γίνονται αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού και να αφήνουν αρνητικό «στίγμα» - βοηθούσης και της αντιπολίτευσης που απορρίπτει κι επικρίνει συλλήβδην τις κυβερνητικές επιλογές σε οποιοδήποτε μέτρο κοινωνικού χαρακτήρα, συχνά υπερθεματίζοντας.

 Με βασικό αντίπαλο τα ΜΜΕ

Ακόμη και οι θετικές δημοσιονομικές επιδόσεις που αναγνωρίζονται από τις Βρυξέλλες, από διεθνείς οργανισμούς και από τις αγορές – με έμπρακτη επιβεβαίωση την πρόσφατη επιτυχή έκδοση ομολόγων –  αντιμετωπίζονται από την αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ με διάθεση αμφισβήτησης και υπό αρνητικό πρίσμα.

Στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού αναγνωρίζουν ότι η κυβέρνηση «πάσχει» στο επικοινωνιακό  κομμάτι. Όχι λόγω κάποιων δικών της αδυναμιών, αλλά επειδή έχει εναντίον της και εκ προοιμίου «αντιπάλους» τα μέσα ενημέρωσης. Στο μέτωπο αυτό η αντιπολίτευση διαθέτει τεράστια «υπεροπλία» και μπορεί καθημερινά όχι μόνο να διαμορφώνει την ατζέντα της επικαιρότητας, αλλά και να κερδίζει μάχες εντυπώσεων.

Όπως επισημαίνουν, το Μαξίμου και η Κουμουνδούρου δεν έχουν πολλούς τρόπους αντίδρασης. Θα μπορούσαν να βασισθούν μόνον στον κομματικό μηχανισμό και στις οργανώσεις βάσης του ΣΥΡΙΖΑ – αν λειτουργούσαν ουσιαστικά, όπως γινόταν τις προηγούμενες δεκαετίες στα κόμματα της Αριστεράς.

Το κοινωνικό πακέτο

Χρόνος για την ανζωογόνηση των κομματικών οργανώσεων δεν υπάρχει και η κυβέρνηση είναι αναγκασμένη να αρκεσθεί στα  ελάχιστα όπλα που έχει. Ουσιαστικά σε ένα: Στη συνέχιση της πολιτικής της και στην αποτελεσματική υλοποίηση του κοινωνικού πακέτου, που θα μεταφρασθεί σε άμεσο όφελος  και σε βελτίωση του επιπέδου ζωής για τουλάχιστο τρία εκατομμύρια πολίτες.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα κλείσουν νομοθετικά οι μεγάλες εκκρεμότητες για τα κόκκινα στεγαστικά δάνεια με το νέο καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας και οι 120 δόσεις για χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία.

Ταυτόχρονα, θα δρομολογηθεί το επίδομα ενοικίου, θα υπάρξει ο πρώτος έλεγχος για την εφαρμογή του αυξημένου κατώτατου μισθού και θα εντατικοποιηθούν οι διαδικασίες για τις συλλογικές συμβάσεις.

Η απήχηση αυτών των μέτρων στο εκλογικό σώμα, θα είναι καθοριστικής σημασίας για την έκβαση της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης.

Χ. ΝΙΑΚΑΣ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα