TECHin

Η απάντηση της Apple για το Error 53


Πληθώρα διαμαρτυριών και παραπόνων είχε δεχθεί η Apple τις τελευταίες ημέρες από απογοητευμένους κατόχους iPhone 6, ότι κρατούν στα χέρια τους μια αχρηστευμένη συσκευή εξαιτίας της τελευταίας αναβάθμισης του λογισμικού iOS, η οποία απενεργοποιεί το smartphone εάν εντοπίσει ότι έχει γίνει κάποια επισκευή από μη-εξουσιοδοτημένο service ή τεχνικό της Apple.

Όπως διαδίδει ο Guardian, το πρόβλημα αυτό, γνωστό ως Error 53, επηρεάζει συσκευές στις οποίες έχει αλλαχθεί από μη-εξουσιοδοτημένο τεχνικό το κεντρικό μπουτόν τους ("home button") που δρα και ως μέσο ξεκλειδώματος της συσκευής μέσω του αισθητήρα δακτυλικού αποτυπώματος, touch ID. Ωστόσο, πολλοί χρήστες αναφέρουν ότι επηρεάζει και χρήστες που συνέχιζαν να χρησιμοποιούν τη συσκευή τους μετά από ζημιά που αμέλησαν να επισκευάσουν, αφού λειτουργούσε κανονικά.

Το εν λόγω πρόβλημα αποδίδεται στην τελευταία αναβάθμιση του iOS 9, στην οποία έσπευσαν να αναβαθμίσουν τα iPhone 6 τους χιλιάδες χρήστες που είχαν επισκευάσει το τηλέφωνό τους σε ανεξάρτητους τεχνικούς, το οποίο λειτουργούσε κανονικά, έως ότου το νέο λογισμικό εντόπιζε ότι είχε μπει "ξένο χέρι" στη συσκευή. 

Εκπρόσωπος της Apple είπε στον Guardian ότι το συγκεκριμένο "Error 53" εμφανίζεται για την ασφάλεια των συσκευών και των αποθηκευμένων σε αυτές δεδομένων, αφού όλα τα "μαϊμού" ανταλλακτικά επηρεάζουν τον αισθητήρα touch ID όμως αρκετοί ειδικοί δεν αποκλείουν την πιθανότητα η Apple να θέλει να παραγκωνίσει τις φθηνές υπηρεσίες επισκευής που παρέχουν ανεξάρτητοι τεχνικοί για να προωθήσει το δικό τις εξουσιοδοτημένο service και εξαρτήματα.   

Η Apple, πάντως, παροτρύνει τους χρήστες iPhone 6, 6S ή iPhone 6 Plus που θα έλθουν αντιμέτωποι με το Error 53 να επικοινωνήσουν με το ειδικό τμήμα online support της για την πιθανή εξεύρεση λύσης του προβλήματος.