Διακρίνοντας μία επιχειρηματική ευκαιρία, η Αθηνά Πήττα ίδρυσε το 2013 την Glossopolis, μία ταξιδιωτική πλατφόρμα που αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να μάθει κανείς μία ξένη γλώσσα, συνδέοντας τους τουρίστες με τους ντόπιους, εξοικειώνοντάς τους με τη σύγχρονη γλώσσα της χώρας που επισκέπτονται και συνδέοντάς τους με τις τοπικές επιχειρήσεις της. Η Ελληνίδα επιχειρηματίας δημιούργησε αυτήν την καινοτόμο μικρομεσαία επιχείρηση αφού έλαβε μέρος στο πρόγραμμα Erasmus για Επιχειρηματίες, μία ανεκτίμητη εμπειρία για την εξέλιξη της ιδέας και της επιχείρησής της.
Η ταξιδιωτική πλατφόρμα Glossopolis δίνει προς το παρόν τη δυνατότητα στους τουρίστες να ολοκληρώσουν διάφορα μαθήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στο διαδίκτυο, ενώ στη συνέχεια τους επιβραβεύει προσφέροντάς τους εκπτώσεις σε μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλες τοπικές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Το αποτέλεσμα είναι οι τουρίστες να προετοιμάζονται για τις διακοπές τους, εξοικονομώντας ταυτόχρονα χρήματα και δίνοντας νέα ώθηση στην τοπική οικονομία. «Στηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους έσοδα από το εξωτερικό σε μια κατάσταση που είναι επικερδής για όλους», τονίζει η επιχειρηματίας, Αθηνά Πήττα.
Προκειμένου να στηθεί η Glossopolis, η Α. Πήττα εργάστηκε στο Εuropean Forum of Technical and Vocational Education and Training (EfVET, Ευρωπαϊκό Φόρουμ Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), ένα πολύ καλό βήμα για να μάθει τρόπους προώθησης της επιχείρησής της σε άλλες χώρες. Ταυτόχρονα, η εμπειρία αυτή παρείχε και ευκαιρίες δικτύωσης, καθώς η κα Πήττα γνωρίστηκε με άλλους επιχειρηματίες και και άντλησε έμπνευση από καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα που παρέχουν λύσεις σε περίπλοκα προβλήματα.
Έκτοτε, η πλατφόρμα Glossopolis έχει σημειώσει ανοδική πορεία, καθώς έχει αυξηθεί τόσο σε προσωπικό όσο και σε έσοδα, έχει προσελκύσει ταξιδιώτες από 118 διαφορετικές χώρες και ελπίζει να επεκταθεί άμεσα σε Γαλλία και Ισπανία, καθώς οι γλώσσες των χωρών αυτών, καθώς και διάφοροι προορισμοί τους είναι αρκετά δημοφιλείς στην Ευρώπη.
Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η Α. Πήττα δηλώνει ότι οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα έχουν ακόμη ευκαιρίες, ειδικά λαμβάνοντας υπόψιν την ευχέρεια που διαθέτουν στις ξένες γλώσσες και τις ευκαιρίες που προσφέρει το διαδίκτυο, στοιχεία τα οποία διευκολύουν την εύρεση πελατών και συνεργατών στο εξωτερικό.
Το «Erasmus Νέοι Επιχειρηματίες» είναι ένα πρόγραμμα διασυνοριακής ανταλλαγής, το οποίο προσφέρει σε νέους ή φιλόδοξους επιχειρηματίες την ευκαιρία να αποκομίσουν γνώσεις από έμπειρους επιχειρηματίες, οι οποίοι διευθύνουν μικρές επιχειρήσεις σε κάποια από τις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα χώρες. Η ανταλλαγή εμπειριών πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της παραμονής κοντά στον έμπειρο επιχειρηματία, γεγονός που βοηθά τον νέο επιχειρηματία να αποκτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες για τη διοίκησης μίας μικρής επιχείρησης.
Ο επιχειρηματίας υποδοχής ωφελείται από τις νέες προοπτικές που παρέχονται για την επιχείρησή του/ της και αποκτά την ευκαιρία να συνεργαστεί με εταίρους από άλλες χώρες ή να ενημερωθεί για νέες αγορές. Η διαμονή χρηματοδοτείται κατά ένα μέρος από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρόγραμμα μπορεί να παράσχει ισχυρή προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση, στα οποία περιλαμβάνεται η ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας, οι ευκαιρίες δικτύωσης στην Ευρώπη, οι νέες εμπορικές σχέσεις ή οι νέες αγορές στο εξωτερικό. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Πρόγραμμα και τη διαδικασία είναι διαθέσιμες στη σχετική ιστοσελίδα. Σημειώνεται ότι σημαντική υποστήριξη στις επιχειρήσεις προσφέρει και το ευρωπαϊκό δίκτυο Enterprise Europe Network, με κόμβους σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Στην Ελλάδα, οι ενδιαφερομένοι μπορούν να απευθύνονται στο Enterprise Europe Network-Hellas.
Πηγή: www.ekt.gr, με πληροφορίες από Ευρωπαϊκή πύλη για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις