TECHin

Γιατί η συμφωνία μεταξύ Google - Apple είναι απαραίτητη και για τις δύο εταιρίες


Όπως είναι γνωστό, η Google κατέβαλε περί τα 1 δισ. δολάρια στην ανταγωνίστρια Apple το 2014, προκειμένου να διατηρήσει τη μπάρα αναζήτησης στο iPhone. 

Ειδικότερα, η Google συνήψε συμφωνία με την Apple, σύμφωνα με την οποία η  κατασκευάστρια του iPhone δίνει ένα ποσοστό των εσόδων που παράγει η Google μέσω της συσκευής της Apple.

Εκείνο όμως που είναι λιγότερο γνωστό είναι πως στην ουσία η Google είναι άμεσα εξαρτημένη από την Apple. 

Σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs το 2014, η Google είχε έσοδα σχεδόν 12 δισ. δολάρια από τις διαφημίσεις, με το 74% του συνόλου των εσόδων να προέρχονται από αναζητήσεις που έγιναν μέσω iPhone και iPad. 

Τότε δεν ήταν γνωστό το ποσό που κατέβαλε η Google στην Apple για να φιλοξενεί την μπάρα αναζήτησής της, ωστόσο, μετά την νομική διαδικασία που κίνησε η Oracle Corp κατά της Google, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιριών, και ανέφερε πως μάρτυρας από τη Google τόνισε ότι «για μια περίοδο το μερίδιο των εσόδων ήταν 34%». Πάντως, το δημοσίευμα επισημαίνει πως δεν ήταν ξεκάθαρο από τα πρακτικά το αν το 34% ήταν το ποσοστό που κρατούσε η Google ή εκείνο που πληρωνόταν στην Apple.

Παρόλο που φαινομενικά όμως η Google εξαρτάται από την Apple, στην ουσία η συμφωνία είναι ευεργετική και για τις δύο εταιρίες. Αφενός η Google έχει σαφώς μεγαλύτερο εισόδημα από τις διαφημίσεις της, και αφετέρου η Apple διαθέτει την καλύτερη μηχανή αναζήτησης της αγοράς στις συσκευές της. 

Μπορεί η Apple να έχει δημιουργήσει και τα δικά της συστήματα αναζήτησης, ωστόσο η παταγώδης αποτυχία των Apple Maps απέδειξε πως στον τομέα αυτόν υστερεί σε κάποιο βαθμό.