Πολιτική

Γ. Κουλίας (CYTA Ελλάδος): Ετοιμάζουμε το επόμενο πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξής μας στην Ελλάδα


Για τα νέα αναβαθισμένα του καθήκοντα, τη λήψη νομικών μέτρων εκ μέρους της Cyta Ελλάδος σε βάρος όλων όσων επιχειρούν να πλήξουν την εικόνα της εταιρίας, τις φήμες περί εξαγοράς,  τα οφέλη από την προσφορά πακέτου 4play υπηρεσιών αλλά και τα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας μιλά σε συνέντευξή του στο Sofokleousin.gr και με τη νέα του ιδιότητα, κ. Γιάννης Κουλίας Διευθύνων Σύμβουλος Cyta Ελλάδος και Ανώτερος Διευθυντής Εμπορικών Υπηρεσιών Cyta Κύπρου.

Κύριε Κουλία, καταρχήν, συγχαρητήρια για τα νέα, αναβαθμισμένα καθήκοντα που πρόσφατα αναλάβατε, αυτά του Ανώτερου Διευθυντή Εμπορικών Υπηρεσιών της Cyta Κύπρου. Σε συνέχεια αυτής της θετικής εξέλιξης, αλλάζει κάτι στα καθήκοντά του Διευθύνοντος Συμβούλου της Cyta Ελλάδος;

Κύριε Κονδυλόπουλε, σας ευχαριστώ θερμά. Όχι, δεν αλλάζει τίποτε απολύτως στα υφιστάμενα καθήκοντά μου σε σχέση με την Ελλάδα. Εξακολουθώ με μεγάλη χαρά να διατηρώ τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου της Cyta Ελλάδος. Άλλωστε πέραν από τις δραστηριότητές μας στην Κύπρο, η ανάπτυξη του ελλαδικού βραχίονα αποτελεί προτεραιότητα του Ομίλου.

Η νέα θέση επηρεάζει την Κύπρο, καθώς αναλαμβάνω μία εκ των τεσσάρων συνολικά Ανώτερων Διευθύνσεων κάτω από τον επικεφαλής της Cyta, σύμφωνα με το πρόσφατο σχέδιο αναδιοργάνωσης που έχει στόχο τον εκσυγχρονισμό του ημικρατικού Οργανισμού.

Η απόδοση αρμοδιοτήτων και καθηκόντων για το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων στην Κύπρο και συγκεκριμένα νευραλγικούς τομείς όπως η Επικοινωνία και το Μάρκετινγκ, τα Προϊόντα και Υπηρεσίες Καταναλωτικής, Επιχειρηματικής και Χονδρικής Αγοράς, οι Πωλήσεις και η Εξυπηρέτηση του Πελάτη, με τιμά ιδιαιτέρως.

Συγχρόνως αποτελεί μία σημαντική πρόκληση αλλά και το επιστέγασμα μιας πορείας πέραν των 30 ετών στον Οργανισμό.  Από τη θέση αυτή επιθυμία μου είναι, μεταξύ άλλων, να αξιοποιηθούν περαιτέρω οι εμπορικές συνέργειες  Κύπρου – Ελλάδας με στόχο πάντα το όφελος των Πελατών μας στις δύο χώρες.

Πρόσφατα είδαμε στα Μέσα κάποιες ανακοινώσεις για λήψη νομικών μέτρων προς μέρη που, σύμφωνα με την ανακοίνωσή σας, επιχειρούν να βλάψουν την εικόνα και τη φήμη της Cyta Ελλάδος μέσω παραπλάνησης των πελατών σας. Τι ακριβώς έχει συμβεί;

Εδώ και κάποιο καιρό, συγκεκριμένα κέντρα τηλεπωλήσεων του ανταγωνισμού προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες μας με χρήση αναληθούς επιχειρηματολογίας. Παρά τις δικές μας επισημάνσεις, αυτό δεν έχει σταματήσει και έτσι αναγκαστήκαμε να προβούμε σε δραστικές ενέργειες, κυρίως για την προστασία των πελατών μας.

Σε μία άκρως ανταγωνιστική αγορά, όπως η δική μας, γνωρίζουμε  ότι  η προσέλκυση και η διακράτηση πελατών είναι μία συνεχής προσπάθεια. Σε καμία όμως περίπτωση σε όλη αυτή την προσπάθεια δεν χωράνε τέτοιες πρακτικές. Όλοι οι πάροχοι οφείλουμε να διασφαλίσουμε την αξιοπιστία του κλάδου μας και να μην αφήσουμε περιθώρια σε εταιρείες που αποσκοπούν μόνο στο γρήγορο κέρδος, χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέσο και διαταράσσοντας τις κεκτημένες ισορροπίες.

Πρόσφατα τα Μέσα απασχόλησαν σενάρια ξεχωριστής πορείας της Cyta Ελλάδος από τη μητρική της. Τι θα σχολιάζατε σχετικά; 

Όπως έχετε δει, η απάντηση για αυτό ήρθε κατευθείαν από την Κύπρο μέσω της επίσημης ανακοίνωσης που έχουμε εκδώσει. Καταρχήν, σενάρια και φημολογίες για εμάς ακούγονται εδώ και χρόνια, ακόμη και από εταιρείες που έκλεισαν. Η Cyta δεν είναι μία τυχαία εταιρεία, αλλά είναι ο βραχίονας ενός τηλεπικοινωνιακού οργανισμού με μεγάλη ιστορία στο χώρο των τηλεπικοινωνιών.

Επίσης, ούτε η μεγάλη επένδυση που έγινε στην Ελλάδα είναι τυχαία, αλλά αποτέλεσμα ενός καλά μελετημένου πλάνου, όπως αρμόζει σε έναν Οργανισμό του δικού μας μεγέθους. Όπως αναφέραμε και στην ανακοίνωση που εκδώσαμε δεν διενεργείται καμία διαδικασία ξεχωριστής αξιοποίησης ενώ, ήδη, ετοιμάζουμε το επόμενο πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξής μας στον ελλαδικό χώρο. 

Όλος ο ντόρος που δημιουργείται γύρω από εμάς – κάποια δημοσιεύματα έκαναν λόγο ακόμη και για «μάχη διεκδίκησης» - απλά αποδεικνύει και δημόσια την επιχειρηματική μας αξία και ότι ακόμη και οι ίδιοι οι ανταγωνιστές μας αναγνωρίζουν τη δυναμική προοπτική της Cyta στην Ελλάδα.

H Cyta είναι η πρώτη εταιρεία που ξεκίνησε την προσφορά πακέτου 4play υπηρεσιών υπό ένα ενιαίο εμπορικό σήμα. Ποιοι ήταν οι στόχοι αυτής της κίνησης και σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι έχει αλλάξει τις προοπτικές της εταιρείας στην ελληνική αγορά;

Γίναμε ο πρώτος πάροχος τετραπλών υπηρεσιών Σταθερής, Κινητής, Internet, Τηλεόρασης, υπό ένα ενιαίο εμπορικό σήμα γιατί προβλέψαμε έγκαιρα αυτή την ανάγκη στο πλαίσιο των διεθνών τάσεων, ενώ ως μία ενιαία εταιρεία είχαμε τη δυνατότητα να υιοθετήσουμε εύκολα μία πρακτική σαν αυτή. Με αυτή την εξέλιξη αξιοποιούμε τα συνδυαστικά οφέλη που προκύπτουν για τους Πελάτες μας δηλαδή, όπως συνηθίζουμε εμείς να λέμε «όσο συνδυάζεις τόσο κερδίζεις». Όπως έχετε δει σε συνέχεια της δικής μας ενέργειας, ακολούθησε με παρόμοιες κινήσεις και ο ανταγωνισμός, προχωρώντας με συγχωνεύσεις εταιρειών και ενοποίηση εμπορικών σημάτων. 
  
Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν είναι τυχαίο. Προκύπτει από τη βαθειά τεχνογνωσία της Cyta  - είναι πάροχος τηλεπικοινωνιών εδώ και πάνω από μισό αιώνα με εμπειρία και πρωταγωνιστικό ρόλο στα τηλεπικοινωνιακά δρώμενα της Νοτιανατολικής Μεσογείου – ενώ οι υποδομές δικτύου οπτικών ινών νέας γενεάς και η χρήση τεχνολογιών αιχμής, που έχουμε εγκαταστήσει στην Ελλάδα, μας επιτρέπουν να λειτουργούμε με τον αέρα του πρωτοπόρου.

Παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την ελληνική οικονομία και το γεγονός ότι δραστηριοποιείστε σε ένα κλάδο όπως των τηλεπικοινωνιών που έχει δεχτεί ισχυρές πιέσεις λόγω της οικονομικής κατάστασης, η Cyta καταφέρνει να αναπτύσσεται συνεχώς. Ποιο είναι το μυστικό της πορείας της Cyta στα χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά;

Όταν εργάζεσαι και αναπτύσσεσαι σε μία ενιαία αγορά, όχι μόνο την τοπική αλλά και τη διεθνή, η πορεία στηρίζεται σε πλάνο, διαμόρφωση πεδίου δράσης αναλόγως στόχων, αξιοποίηση πόρων και σημείων που σε κάνουν ανταγωνιστικό και σε διαφοροποιούν.  Η Cyta, κατά τα χρόνια δραστηριοποίησής της στη Ελλάδα, έχει κάνει ακριβώς αυτό.

Αξιοποιεί τον καλύτερό της εαυτό, σε κάθε περίπτωση. Το γεγονός ότι στην Ελλάδα έχουμε την ευελιξία ενός εναλλακτικού πάροχου, αλλά δρούμε με την εμπειρία και το κύρος ενός τηλεπικοινωνιακού οργανισμού με ιστορία που ξεπερνά τον μισό αιώνα, είναι αδιαμφισβήτητα μία ιδιαιτερότητα. Αυτό ο διττός ρόλος είναι που μας διαφοροποίησε εξαρχής και καθοδηγεί τις κινήσεις μας. 

Ο ιδιόκτητος στόλος οχημάτων και το προσωπικό εξυπηρέτησης, τα εξατομικευμένα προϊόντα που προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες, η χρήση τεχνολογιών του μέλλοντος και οι καλά μελετημένες επιχειρηματικές κινήσεις σε συνδυασμό με την επιχειρηματική αποφασιστικότητα και αυτοπεποίθηση, είναι στοιχεία που  συνθέτουν την μοναδική μας ταυτότητα και καθορίζουν την πορεία μας μέχρι και σήμερα.

Επίσης, η καινοτομία ήταν και είναι πυλώνας στον οποίο στηριζόμαστε από νωρίς, κάτι που συναντάμε συνεχώς μπροστά μας. Για παράδειγμα, το δίκτυό μας που εκτείνεται από την Κρήτη, ξεπερνώντας προς το Βορρά τα σύνορα με τα Βαλκάνια,  στηρίζεται εξ’ ολοκλήρου σε τεχνολογία νέας γενιάς, γεγονός που μας δίνει σημαντικό προβάδισμα στις αναγκαίες, επικείμενες εναρμονίσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση που θα πρέπει να ακολουθήσουν όλοι, ενώ μας προσφέρει τη δυνατότητα παραγωγής, μελλοντικά, βιώσιμων υπηρεσιών.

Πιστεύετε ότι μια περαιτέρω συγκέντρωση είναι επιβεβλημένη στην ελληνική αγορά;

Η συγκέντρωση της αγοράς, ανάμεσα σε άλλα, είναι αποτέλεσμα της κατάστασης που αναφέραμε προηγουμένως, δηλαδή της ανάγκης για σύγκλιση και διάθεση πολλαπλών υπηρεσιών από έναν πάροχο.  Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για φαινόμενα ολιγοπωλίου με αρνητικές συνέπειες προς το καταναλωτικό κοινό και την αγορά.

Ήδη, όπως γνωρίζετε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «πάγωσε»  τη συμφωνία συγχώνευσης των βρετανικών εταιρειών O2 και Three, με το επιχείρημα ότι η μείωση του αριθμού εταιρειών από τέσσερις σε τρεις θα περιόριζε τις επιλογές των Βρετανών καταναλωτών και θα οδηγούσε σε αυξήσεις τιμών και σε μείωση της καινοτομίας. 

Με άλλα λόγια το να συνεχίσει ο κλάδος μας να εξελίσσεται ομαλά είναι θέμα δύο παράλληλων παραγόντων: αφενός των θεσμικών φορέων που ρυθμίζουν τον ανταγωνισμό και τις συνθήκες του και αφετέρου της ίδιας της αγοράς που θα κρίνει ποιές είναι οι εταιρείες εκείνες που μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις και έχουν τις προδιαγραφές υγιούς ανάπτυξης.   

Δεδομένων των μέχρι τώρα κινήσεων, ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας για την ανάπτυξή σας;

Ένας από τους βασικούς μας άξονες είναι η συνέχιση της ορθής εξυπηρέτησης των πελατών μας με όλα τα μέσα, τα κανάλια και τις δυνατότητες που έχουμε χτίσει όλα αυτά τα χρόνια. Επίσης, συνεχίζουμε την προώθηση της Κινητής και των συνδυαστικών οφελών με τις υπηρεσίες Σταθερής, ενώ δεν σταματάμε να αναβαθμίζουμε και να προσαρμόζουμε τις υπηρεσίες μας στα εκάστοτε νέα δεδομένα, παράλληλα με την παροχή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, μέσω των προηγμένων υποδομών και υπηρεσιών μας, συνεχίζουμε να στηρίζουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα σε τομείς που η χώρα υπερτερεί, όπως ο Τουρισμός. Εκεί, ήδη, έχουμε καταγράψει σημαντικές επιτυχίες. Χαρακτηριστικό case study είναι το έργο που έχουμε κάνει στην Κρήτη όπου εδρεύει το 15,9% του συνολικού αριθμού των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας.

Συγκεκριμένα στους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου έχουμε συνδέσει απευθείας με το δίκτυό μας, μέσω οπτικής ίνας, περισσότερες από ογδόντα (80) ξενοδοχειακές μονάδες 4 και 5 αστέρων του Νομού και συνεχίζουμε. 

Συνοπτικά, εξακολουθούμε να κάνουμε αυτό που γνωρίζουμε καλά: να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, ακούγοντας έγκαιρα και απαντώντας γρήγορα στις ανάγκες τους. Ο Πελάτης παραμένει όπως πάντα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας.

Σε ποιο βαθμό η Cyta Ελλάδος συμμετέχει ή πρωτοστατεί σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης;

Η Cyta αποτελεί έναν ανθρωποκεντρικό Οργανισμό. Γνωρίζουμε ότι είμαστε κι εμείς μέλος της κοινωνίας και οφείλουμε να επιστρέφουμε σε αυτήν, την εμπιστοσύνη που μας δείχνει. Από την αρχή της δραστηριοποίησής μας στην Ελλάδα και κατά τη διάρκεια της  ανάπτυξής μας, από περιοχή σε περιοχή, έχουμε υποστηρίξει τόσο οικονομικά όσο και σε είδος, την κάλυψη αναγκών ευάλωτων ομάδων πληθυσμού αλλά και συγκεκριμένων περιοχών της χώρας.  Ανάλογες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουμε και στον τομέα του πολιτισμού, του αθλητισμού και του ολυμπιακού ιδεώδους.

Σημαντικό έργο έχουμε κάνει στα θέματα ενημέρωσης για υπεύθυνη και ορθή χρήση του διαδικτύου, μέσω συνεργιών με εξειδικευμένους θεσμικούς φορείς και Οργανισμούς όπως η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και το Χαμόγελο του Παιδιού. Επίσης, η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητές μας τόσο μέσω υποστήριξης ενεργειών σχετικών φορέων όσο και μέσα από τις δικές μας πρακτικές. 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις