Η «επιτελική κυβέρνηση έκανε διακοπές», αναφέρει σε δήλωσή του ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, με τη οποία σχολιάζει την συνέντευξη Τύπου της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, για το σχέδιο ανοίγματος των σχολείων.
Ο κ, Φίλης υποστηρίζει ότι «πέραν της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και της αόριστης ενίσχυσης του Ολοήμερου προγράμματος, το «σχέδιο» που παρουσίασε η υπουργός Παιδείας είναι ελλιπές, κατώτερο των αναγκών και ασφαλώς υπολείπεται του σχεδιασμού άλλων χωρών της Ευρώπης και του κόσμου».
Αναπτύσσοντας την κριτική του καταλογίζει στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι «δεν αξιοποίησε την καλοκαιρινή περίοδο ώστε σε συνεργασία με τους δήμους να θωρακίσει υγειονομικά τα σχολεία, δε μερίμνησε για προσλήψεις έκτακτου προσωπικού, δεν αύξησε τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση, δεν εξασφάλισε επιπλέον χώρους και αίθουσες ώστε να τηρηθούν οι κανόνες που υπαγορεύουν οι ειδικοί όσον αφορά την κοινωνική αποστασιοποίηση.
Συμπυκνώνοντας αναφέρει ότι «η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου αποτυπώθηκε και στην ασάφεια σχετικά με την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση πορεύεται σύμφωνα με την τακτική «βλέποντας και κάνοντας».
Ακολούθως καλεί την κυβέρνηση «να αυξήσει άμεσα τις δαπάνες για την εκπαίδευση, να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού, να συνεργαστεί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ώστε να βρεθούν πρόσθετοι χώροι και να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, καθώς και να συγκροτήσει συντονιστικό όργανο Παιδείας - Υγείας ανά Δήμο, το οποίο σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία θα παρακολουθούν την εξέλιξη της νόσο και θα προχωρούν σε στοχευμένες παρεμβάσεις».
Κλείνοντας αναφέρει: «Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ζητά από την αντιπολίτευση πνεύμα διαλόγου όταν στην πράξη αρνιόταν να συζητήσει οτιδήποτε σχετικό στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προτείνει εδώ και καιρό τα αναγκαία, κατά την κρίση του, μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Θα τα επαναλάβει και αύριο στη Βουλή, κατά την αργοπορημένη συνεδρίαση των Επιτροπών Μορφωτικών και Κοινωνικών Υποθέσεων».