TECHin

Facebook: Με μέτρο και χωρίς έλεγχο οι πολιτικές διαφημίσεις 


Με ανάρτησή στο επίσημο ιστολόγιό της, η εταιρεία του Facebook ανακοίνωσε ότι θα προσθέσει πολλές νέες επιλογές, που θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν λιγότερες διαφημίσεις για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, τόσο στο  Facebook όσο και στο Instagram.

Η εταιρεία διευκρίνισε  ότι δεν πρόκειται να αλλάξει την πολιτική της να μην ελέγχει το κατά πόσον είναι αληθείς ή ψευδείς οι ισχυρισμοί πολιτικών προσώπων στο πλαίσιο διαφημίσεων.

Οι νέες επιλογές θα επιτρέπουν στον χρήστη να ελέγχει πώς και πόσο γίνεται "στόχος" από πλευράς διαφημιστών και στις δύο πλατφόρμες.

"Μολονότι το Twitter έχει επιλέξει να μπλοκάρει τις πολιτικές διαφημίσεις και η Google έχει με τη σειρά της αποφασίσει να περιορίσει τη στόχευσή τους, εμείς επιλέγουμε να διευρύνουμε την διαφάνεια και να δώσουμε περισσότερο έλεγχο στους ανθρώπους όταν πρόκειται για πολιτικό διαφημιστικό υλικό", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Facebook.
Η πολιτική της εταιρείας σχετικά με το πολιτικό διαφημιστικό υλικό είναι σαφώς πιο "χαλαρή"  σε σχέση με εκείνες των Google και Twitter, που έχουν επιβάλει σημαντικούς περιορισμούς στο συγκεκριμένο πεδίο.

 Η Facebook παραμένει σταθερή στην απόφασή της να επιτρέπει τις πολιτικές διαφημίσεις, ακόμη και αν περιλαμβάνουν παραπλανητικούς ισχυρισμούς,. Αυτό προκάλεσε αντιπαραθέσεις, όταν η εταιρεία επέτρεψε στον τότε υποψήφιο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ να "τρέξει" καμπάνια με αναληθείς χαρακτηρισμούς κατά του ανθυποψηφίου του Τζο Μπάιντεν. τέως αντιπροέδρου των ΗΠΑ και υποψήφιου για το χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές

Η Facebook σημειώνει ότι πάνω από το 85% των διαφημιστικών δαπανών υποψηφίων για την προεδρία των ΗΠΑ αφορούν target groups μεγαλύτερα των 250.000 ανθρώπων. Για το λόγο αυτό, το micro-targeting (σ.μ. η στόχευση μικρών και εξειδικευμένων ομάδων, βασική πηγή ανησυχίας μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica στις προηγούμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ), δεν πρέπει να αποτελούν σημαντική πηγή αναστάτωσης για τους χρήστες του μέσου.

"Πρακτικά, το σκάνδαλο Cambridge Analytica είναι ένα μη-γεγονός. Επρόκειτο για πωλητές ανύπαρκτων υπηρεσιών",  έγραψε σε σημείωμά του ο Andrew "Boz” Bosworth, ανώτερο στέλεχος της Facebook.

"Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν δεν δούλευαν, ενώ η κλίμακα στην οποία τα χρησιμοποίησαν δεν ήταν σημαντική. Οι ισχυρισμοί που έκαναν για τον εαυτό τους ήταν αστείοι και άνευ σημασίας".

Διαβαστε επισης