Πολιτική

Expert Hellas: Αυξημένα τα μεγέθη, έρχονται νέα καταστήματα


Αυξημένα εμφανίζονται τα μεγέθη της Expert Ελλάδας, συμπληρώνοντας πλέον τα 3 χρόνια παρουσίας στην χώρα καθώς ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις στα 19,2 εκ. ευρώ το 2016 έναντι 16,2 εκ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις και για το 2017 αν αναλογιστεί κανείς πως το α' τρίμηνο καταγράφεται ανάπτυξη 4,7% την ώρα που η η αγορά συνολικά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών κατέγραψε πτώση της τάξεως του 6,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την συμπλήρωση των 50 ετών της Expert στην Ευρώπη, η διοίκηση της εταιρείας παρέθεσε τα επιτεύγματα και τα επόμενα βήματα της εταιρείας.

Άξιο αναφοράς πάντως είναι πως εν εξελίξει εδώ και καιρό βρίσκονται διάφορες συζητήσεις μεταξύ διάφορων μεσαίων αλυσίδων του κλάδου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών με στόχο την διερεύνηση της δυνατότητας στρατηγικών συμμαχιών για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και του έντονου ανταγωνισμού, όπως γνωστοποίησε η διοίκηση, στα πρότυπα της ενοποίησης που συντελείται στο εξωτερικό. Ακόμα ίσως απαιτείται δρόμος, όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά και το επόμενο διάστημα ίσως υπάρξουν εξελίξεις...

Στα πλάνα της εταιρείας βρίσκεται η επέκταση του δικτύου με στόχο τα 45 καταστήματα ως τα τέλη του 2018. Σήμερα απαρριθμεί 33 που τα περισσότερα πλέον λειτουργούν με την μέθοδο του franchise. Στους βασικούς στόχους επίσης της επόμενης διετίας συμπεριλαμβάνονται ο επανασχεδιασμός προϊόντων («ατού» της εταιρείας λευκές/ηλεκτρικές συσκευές) η έμφαση στα νέα "τεχνολογικά εργαλεία" με γνώμονα πάντα την ανθρώπινη/πελατοκεντρική προσέγγιση.

Αυτό ήταν και το μήνυμα του Dieter Mathys, Managing Director Expert International, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση πως παρά τα μεγάλα τεχνολογικά "άλματα" και τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται σε όλα τα επίπεδα στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος. Ο κ. Mathys γνωστοποίησε πως η μητρική θα συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα με βήματα προσεχτικά θέτοντας την ποιότητα ως κύριο μέλημα.

Για την εκδήλωση των 50 ετών στην Ευρώπη - που πραγματοποιείται στην Ελλάδα- αναμένονται 250 top στελέχη από όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται η Expert, 70 εξ αυτών μεγάλοι προμηθευτές, σε ένα μεγάλο event που θα ανέλθει στις 350.000 ευρώ.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντίνος Γραμμένος, Πρόεδρος της Expert Ελλάδος, «Θεωρούμε πολύ σημαντικό ότι η διεθνής "οικογένεια" της Expert επέλεξε την Αθήνα ως τόπο συνάντησης για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της. Από το 2014, τα Expert έχουν δημιουργήσει και στην Ελλάδα μία από τις πλέον ανταγωνιστικές αλυσίδες εμπορίας και πώλησης ηλεκτρικών ειδών, ενσωματώνοντας τη στρατηγική του Ομίλου για άριστη εξυπηρέτηση στο σημείο πώλησης. Πρέπει να πω ότι η ανταπόκριση των καταναλωτών, παρά την εξαιρετικά δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία, δικαιώνει απόλυτα την επιλογή μας».

Ο γενικός διευθυντής της Expert Ελλάδος, Ηλίας Παπαδόπουλος παρουσίασε τα οικονομικά στοιχεία σημειώνοντας επίσης ότι το δίκτυο απασχολεί 127 επαγγελματίες εργαζόμενους. Μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι το 2016 η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασία με μία μεγάλη εταιρεία logistics για να δημιουργήσει ακόμη μία οργανωμένη αποθήκη. Αυτό έγινε, όπως διευκρίνισε, «γιατί το απαιτεί η αγορά, αλλά και γιατί με αυτόν τον τρόπο θα γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί». «Θα μπορέσουμε να κάνουμε μία σωστή διαχείριση των αποθεμάτων και θα μπορέσουμε, επίσης, να βοηθηθούμε ή να εκμεταλλευτούμε συνέργειες από το εξωτερικό», πρόσθεσε.

Σε διεθνές επίπεδο, από την πλευρά του, ο Γιάννης Κοκκαλιάρης, Director Consumer Electronics & IT Expert International GmbH, είπε ότι υπάρχει παρουσία σε 21 χώρες, ενώ έκανε λόγο για σημαντική αύξηση πωλήσεων, τα τελευταία τέσσερα χρόνια. «Μιλάμε για μία δυναμική ανάπτυξη, τα τέσσερα τελευταία χρόνια» σχολίασε ο κ. Κοκκαλιάρης, επισημαίνοντας ότι αυτή η ανάπτυξη φθάνει στο 68%. «Από αυτές τις 68 ποσοστιαίες μονάδες αύξησης, περίπου οι μισές προέρχονται από οργανική ανάπτυξη, που σημαίνει ότι κινούμαστε με πάνω από 8% ετήσια αύξηση κατά μέσο όρο, που είναι πάνω από το μέσο όρο αγοράς», εξήγησε. «Τα τελευταία τέσσερα χρόνια κερδίζουμε συνεχώς μερίδια στην ευρωπαϊκή αγορά. Είμαστε ο τρίτος παίκτης στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ανάπτυξη του τζίρου/λιανικές πωλήσεις, το 2016, έκλεισε με 13,5 δισ. ευρώ», συμπλήρωσε.