Τράπεζες

Eurobank: CTO ο Ανδρέας Αθανασόπουλος


Την επόμενη μέρα σχεδιάζει η Eurobank που θα ανταποκρίνεται σε όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές και νέες προκλήσεις που δημιουργούνται στο ευρύτερο χρηματοοικονομικό τομέα καθώς και στις απαιτήσεις των συναλλασσομένων με το τραπεζικό σύστημα.

H τράπεζα έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τον οικονομικό μετασχηματισμό και την εξυγίανση του ισολογισμού της, ανοίγει τον κύκλο του επιχειρησιακού της μετασχηματισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, o κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος ορίζεται ως Group Chief Transformation Officer (CTO) της Τράπεζας, με ευθύνη συντονισμού του παραπάνω στρατηγικού σχεδιασμού. Στον κ. Αθανασόπουλο θα υπάγονται και οι γενικές διευθύνσεις Retail Banking και Digital Banking. Επίσης, ο κ. Αθανασόπουλος αναμένεται να ορισθεί αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) της Τράπεζας καθώς και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της Eurobank Holdings, μετά την ολοκλήρωση της σχετικής εγκριτικής διαδικασίας των αρμόδιων οργάνων για την οποία θα ενημερωθεί το επενδυτικό κοινό με επόμενη ανακοίνωση.

Ανδρέας Αθανασόπουλος: Έμφαση στο ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα

Ο κ. Αθανασόπουλος διαθέτει εκτενή εμπειρία πλέον των 20 ετών στον τραπεζικό και τον ευρύτερο χρηματοοικονομικό χώρο. Από το 2018 έως σήμερα, διατέλεσε Group Chief Customer Officer and CEO financial services της DixonsCarphone, θέση υψηλής ευθύνης, στα κεντρικά γραφεία του Ομίλου στο Λονδίνο. Από το 2013 έως το 2018, ήταν CEO του Κωτσόβολου - DixonsCarphone Ελλάδας, όπου υλοποίησε έναν εξαιρετικά επιτυχημένο μετασχηματισμό της λειτουργίας της εταιρείας που την έφερε από ζημιές πολλών εκατομμυρίων σε σημαντική κερδοφορία, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα εξαιρετικά αποτελέσματα στην ικανοποίηση πελατών. Το διάστημα 2008-2013, διατέλεσε γενικός διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα, ενώ από το 2003 έως το 2008, είχε διατελέσει αναπληρωτής γενικός διευθυντής στη Eurobank, στη Γενική Διεύθυνση Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στην επέκταση του λειτουργικού μοντέλου της Τράπεζας σε επίπεδο Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο κ. Αθανασόπουλος είναι κάτοχος πτυχίου Εφαρμοσμένων Μαθηματικών από το Πανεπιστήμιο Πάτρας, MSc in Statistics and Operational Research από το Πανεπιστήμιο του Essex, PhD in Industrial and Business Studies από το πανεπιστήμιο του Warwick, και Post-Doc in Decisions Sciences από το London Business School, ενώ έχει πολλαπλές βραβεύσεις από εκπαιδευτικά ιδρύματα αλλά και επιχειρηματικούς φορείς.

Στις παρεμβάσεις σε συνέδρια και εκδηλώσεις τα τελευταία χρόνια ο Ανδρέας Αθανασόπουλος έδινε πάντα έμφαση στην κομβική σημασία του ανθρώπινου παράγοντα για την επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων. Υπογραμμίζοντας ότι αφετηρία κάθε προσπάθειας ψηφιακού αλλά και γενικότερα μετασχηματισμού σε μια επιχείρηση θα πρέπει να αποτελεί τόσο η εμπειρία του πελάτη, ο οποίος έχει πλέον ιδιαίτερα αυξημένες προσδοκίες και απαιτήσεις, όσο και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ίδιας της επιχείρησης που μετασχηματίζεται και που μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη προσπάθεια αυτή.

Μιλώντας στην εκδήλωση της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεων Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) τον Μάιο του 2017 που διακρίθηκε ως «Manager of the Year» ο κ. Αθανασόπουλος (τότε αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dixons South East Europe ΑΕBE (Κωτσόβολος) είχε αναφέρει χαρακτηριστικά τι σημαίνει να είσαι μάνατζερ την περίοδο της κρίσης στην Ελλάδα: «Δύσκολες αποφάσεις γιατί οι αποφάσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Το αποτέλεσμα φαίνεται άμεσα και είτε βελτιώνει λίγο τα πράγματα ή τα χειροτερεύει πάρα πολύ. Πολλές ώρες εργασίας γιατί η κρίση έχει οδηγήσει όλους πίσω σε βασικές αξίες και επίσης έχει αναδείξει τη σημασία της λεπτομέρειας, διότι οι λεπτομέρειες κάνουν τις μεγάλες διαφορές. Υπομονή για τους μετασχηματισμούς που παίρνουν χρόνο και επιμονή για αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια των μετασχηματισμών. Πολύ διάβασμα, διότι το διάβασμα μας ανοίγει ορίζοντες και μας δείχνει διαρκώς πόσα λίγα ξέρουμε και πόσα έχουμε να μάθουμε».