Οικονομία

Έπεσαν πάνω από 20% οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκίνητων στην ΕΕ- Αύξηση στην Ελλάδα


Μειώθηκαν και οι πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων

Τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σημαντική πτώση η οποία άγγιξε το 20,6%. Η μείωση του όγκου των πωλήσεων οφείλεται στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκίνητων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προμήθεια των ημιαγωγών αλλά και άλλων απαραίτητων εξαρτημάτων όπως τα καλώδια τα οποία σε μεγάλο βαθμό παράγονται στην Ουκρανία.

Με εξαίρεση το έτος της πανδημίας 2020, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα του Απριλίου όσον αφορά τους όγκους πωλήσεων. Το ρεκόρ που ήταν 684.506 πωλήσεις, πλέον είναι ένας στόχος που δύσκολα θα επιτευχθεί μέχρι να ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία των εργοστασίων και να επιλυθούν διάφορα προβλήματα με την ενεργειακή επάρκεια.

Κατά τη διάρκεια του Απριλίου, οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στην αρνητική απόδοση της περιοχής: Ιταλία (-33,0%), Γαλλία (-22,6%), Γερμανία (-21,5%) και Ισπανία (-12,1%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14,4% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας συνολικά τις 2.930.366 μονάδες. Η σημαντική μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο παρέσυρε περαιτέρω τη σωρευτική απόδοση. Μεταξύ των βασικών αγορών της ΕΕ, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-26,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-18,6%), την Ισπανία (-11,8%) και τη Γερμανία (-9,0%).

Μειώθηκαν οι πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων

Τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 27,1%. Πουλήθηκαν 125.034 επαγγελματικά αυτοκίνητα. Τα επίσημα στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι όλες οι κατηγορίες οχημάτων παρουσίασαν πτώση.

Οι τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ υπέστησαν σημαντικές απώλειες, συμβάλλοντας στην απότομη πτώση της περιοχής: Ισπανία (-36,0%), Γερμανία ( 30,5%), Γαλλία (-28,6%) και Ιταλία (-17,5%).

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,3%, με το αρνητικό αποτέλεσμα του περασμένου μήνα να μειώνει περαιτέρω την συνολική απόδοση του κλάδου. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφια πτώση. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-31,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-23,6%) και τη Γερμανία (-16,5%). Η Ιταλία σημείωσε πιο μέτρια πτώση (-7,7%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 30,2% τον Απρίλιο, φτάνοντας συνολικά τις 99.908 μονάδες. Η αρνητική απόδοση σε ολόκληρη την περιοχή αντικατοπτρίστηκε στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ισπανία (-41,0%), Γερμανία (-33,6%), Γαλλία (-31,8%) και Ιταλία (-17,2%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν (-23,5%), καθώς οι περισσότερες αγορές κατέγραψαν πτώση. Οι μόνες αγορές στην περιοχή που παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα ήταν η Λετονία (+15,9%), η Κύπρος (+5,6%) και η Σλοβακία (+3,9%). Αντίθετα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-37,2%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, πουλήθηκαν 19.878 νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ - 10,8% λιγότερα από πέρυσι. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στα αδύναμα αποτελέσματα που καταγράφηκαν σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές για αυτήν την κατηγορία οχημάτων: Ιταλία (-22,0%), Γερμανία (-18,5%) και Πολωνία (-16,7). Η Ισπανία σημείωσε μέτρια πτώση (-0,5%), ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη βασική αγορά που σημείωσε ανάπτυξη (+3,6%).

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την ΕΕ υποχώρησαν κατά 2,4%, καθώς το αδύναμο αποτέλεσμα των δύο τελευταίων μηνών παρέσυρε τη συνολική απόδοση της περιοχής σε αρνητικό έδαφος. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν ανάπτυξη (+3,4% και +3,2% αντίστοιχα), ενώ οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ιταλία συρρικνώθηκαν κατά 5,4%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν ( 12,6%), μετρώντας 23.308 μονάδες. Με εξαίρεση την Ισπανία (+3,5%), όλες οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν αρνητική ανάπτυξη. Η Ιταλία σημείωσε το ασθενέστερο αποτέλεσμα μεταξύ των βασικών αγορών (-20,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-20,2%). Η Γαλλία σημείωσε μόνο οριακή μείωση (-1,3%).

Μέχρι στιγμής το 2022, έχουν ταξινομηθεί 98.239 νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας μείωση 4,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, μόνο η Ισπανία σημείωσε αύξηση (+3,0%). Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-9,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-5,3%) και τη Γαλλία (-1,1%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 1,2%, φτάνοντας τις 1.818 μονάδες. Οι επιδόσεις των μεγάλων αγορών της ΕΕ διέφεραν σημαντικά. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν διψήφια κέρδη (+82,5% και +51,8%, αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία σημείωσε βουτιά 38,3%. Η Ιταλία σημείωσε μέτρια μείωση 3,7%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν σε ολόκληρη την ΕΕ κατέγραψαν ελαφρά πτώση (-0,5%). Οι βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία έκανε άλμα κατά +59,9%, ενώ η Γαλλία σημείωσε πιο μέτρια επέκταση (+4,7%). Η Γερμανία και η Ιταλία, από την άλλη, κατέγραψαν διψήφιες απώλειες (-16,9% και -13,9% αντίστοιχα).

Αύξηση 6,4% στον δείκτη κύκλου εργασιών της Ελλάδας

Αύξηση 6,4% σημείωσε ο δείκτης κύκλου εργασιών στο χονδρικό, λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών τον Μάρτιο εφέτος από αύξηση 20,8% τον Φεβρουάριο και μείωση 1,1% τον Ιανουάριο. Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου παρουσίασε μείωση 2,3% τον Μάρτιο, από αύξηση 11,4% τον Φεβρουάριο και μείωση 9,4% τον Ιανουάριο.

Παράλληλα, ο δείκτης κύκλου εργασιών στην πώληση μηχανοκίνητων οχημάτων παρουσίασε αύξηση 4,9% τον Μάρτιο, έναντι αύξησης 24,2% τον Φεβρουάριο και μείωσης 5,5% τον Ιανουάριο. Ενώ, ο δείκτης όγκου σημείωσε μείωση 6% τον Μάρτιο, από αύξηση 11,8% τον Φεβρουάριο και μείωση 15,8% τον Ιανουάριο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα