Οικονομία

"Έπεσαν" οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων στις χειμερινές εκπτώσεις


Οι εκπτώσεις, η διάρκειά τους και ασφαλώς τα αποτελέσματα κάθε περιόδου απασχολούν όχι μόνο τους εμπόρους και τους καταναλωτές αλλά και πολλούς άλλους θεσμικούς φορείς. Μάλιστα σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού τα αποτελέσματα των εκπτώσεων είχαν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφού συχνά επιδρούσαν ευεργετικά., όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε όπως κάθε φορά την περιοδική έρευνα  για την κίνηση της αγοράς κατά τη γενική χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019. Η έρευνα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 350 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. 

Σύνοψη αποτελεσμάτων

Τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων 2019 δεν ήταν θετικά για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αφού στο μεγαλύτερο μέρος τους  κατέγραψαν πτώση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, για τις 7 στις 10 επιχειρήσεις οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 ενώ για το 24% του συνόλου παρέμειναν σταθερές και μόνο το 8% κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα. 

Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές, 1 στις 3 επιχειρήσεις διαμόρφωσε το ποσοστό έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ 1 στις 4 πραγματοποίησε εκπτώσεις μικρότερης τάξης, έως και 20%. 

Το 49% των επιχειρηματιών διέκρινε το διάστημα του Ιανουαρίου ως την καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, 

Σχετικά με τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019, 2 στους 3 επιχειρηματίες υποστήριξαν ότι δεν επηρέασε το τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ 1 στους 4 επιχειρηματίες θεωρεί πως επηρέασε αρνητικά και μόλις το 6% ότι τον επηρέασε θετικά.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις