Επιχειρήσεις

Ενισχυμένα έσοδα παρουσίασε η Vodafone Ελλάδας το 2018-2019


Με ισχυρή κερδοφορία και έσοδα ολοκληρώθηκε το οικονομικό έτος 2018-2019 (Απρίλιος 2018 – Μάρτιος 2019) για τη Vodafone Ελλάδος, όπως υπογραμμίζουν τα οικονομικά αποτελέσματα που γνωστοποίησε η Vodafone Group Plc.

Η εταιρία τηλεπικοινωνιών κατέγραψε έσοδα 937 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε ποσοστό 7,2% έναντι της αντίστοιχης περυσινής χρήσης (874 εκατ.ευρώ). Τα έσοδα από υπηρεσίες άγγιξαν τα 875 εκατ. ευρώ, έναντι 815 εκατ.ευρώ την οικονομική χρήση 2017-2018, με άνοδο 7,4%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η οργανική αύξηση κινήθηκε ανοδικά κατά 3,4% και ευρισκόμενη πλέον στα 216 εκατ. ευρώ, ενώ στο γ’ τρίμηνο (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2018) αυξήθηκε κατά 3%, στα 221 εκατ. ευρώ.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 301 εκατ. ευρώ από 275 εκατ. ευρώ (+9,4%), ενώ τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη ήταν στα 126 εκατ. ευρώ από 96 εκατ. ευρώ (+31,25%).

Οι επενδύσεις αυξήθηκαν στα 123 εκατ ευρώ από 116 εκατ. ευρώ (+6%), ενώ η λειτουργική ταμειακή ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 177 εκατ. ευρώ (από 171 εκατ. ευρώ). Παράλληλα, οι ελεύθερες λειτουργικές ταμειακές ροές διαμορφώθηκαν στα 177 εκατ. ευρώ, έναντι 171 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Παράλληλα, σημειώνεται πως στο τέλος του περασμένου Μαρτίου, οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε 4,964 εκατομμύρια, έναντι 5,328 εκατομμυρίων στο τέλος Μαρτίου 2018. Η μείωση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στην εκκαθάριση της πελατειακής βάσης που πραγματοποίησε η εταιρεία σε συμβόλαια καρτοκινητής. Το ποσοστό των συνδρομητών συμβολαίου ήταν 33,2% επί του συνόλου, από 30,2% προ ενός έτους. Σημειώνεται πως το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη κινητής (ARPU) διαμορφώθηκε στα 9,3 ευρώ για το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2019, έναντι 8,2 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο της περυσινής χρήσης.

Όσον αφορά τους πελάτες ευρυζωνικών συνδέσεων, έφθασαν στις 942 χιλιάδες με την εταιρεία να προσθέτει 3 χιλιάδες στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2019 και 21 χιλιάδες (νέοι πελάτες) στο σύνολο του οικονομικού έτους. Κατά 37% ενισχύθηκε και η χρήση δεδομένων σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.