Επιχειρήσεις

Ενημέρωση και ψυχαγωγία: Εξατομικευμένα πακέτα δημιουργούν οι καταναλωτές, αλλά...


...παραμένουν ακόμα ανικανοποίητοι

Πάνω από έναν πάροχο χρησιμοποιεί μεγάλη μερίδα των καταναλωτών, δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο πακέτο υπηρεσιών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέσα από μία αυξανόμενη ποικιλία επιλογών, σύμφωνα με την 13η έκδοση της Deloitte «Digital Media Trends Survey».

Παρά το κύμα των καταναλωτών που μεταβαίνουν σε υπηρεσίες χαμηλού κόστους, τα ευρήματα της έκθεσης έδειξαν πως το 43% των αμερικανικών νοικοκυριών έχει κάνει εγγραφή τόσο στην υπηρεσία Pay-TV όσο και σε υπηρεσίες streaming, ποσοστό αυξημένο κατά 26%, σε σχέση με το 2017.

Για δεκαετίες, οι καταναλωτές προμηθεύονταν τις υπηρεσίες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τους από έναν κυρίως πάροχο, ωστόσο, σήμερα, έχουν την ανάγκη να δημιουργήσουν ένα δικό τους «πακέτο», συνδυάζοντας διαφορετικούς παρόχους.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, «η δυσαρέσκεια που αισθάνονται για την όλο και μικρότερη αξία που προσφέρουν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και συνολικά το οικοσύστημα ψυχαγωγίας έχει γίνει έκδηλη τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι καταναλωτές να αναλαμβάνουν δράση.

Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο, οι καταναλωτές γίνονται ανυπόμονοι, όταν δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν αυτό που θέλουν τη στιγμή που το θέλουν. Πλέον, καθίσταται φανερό ότι δεν περιμένουν νέες προσφορές, αλλά προτιμούν να δημιουργούν οι ίδιοι το περιεχόμενο που τους ικανοποιεί».

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 52% της Gen X επιλέγει πλέον να συνδυάζει τόσο υπηρεσίες Pay TV, όσο και υπηρεσίες streaming. Οι ανακατανομές στα μέσα ενημέρωσης και στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός διαρκώς αυξανόμενου εύρους υπηρεσιών και τιμών.

Παρά τα δισεκατομμύρια που επενδύονται σε πρωτότυπο περιεχόμενο από υπηρεσίες streaming χαμηλού κόστους, οι καταναλωτές δεν έχουν εγκαταλείψει τελείως την παραδοσιακή τηλεόραση. Η Deloitte παρατήρησε ότι πάνω από το 40% των καταναλωτών έχει πρόσβαση ή πληρώνει για υπηρεσίες live TV streaming, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την άποψη ότι η άνοδος των υπερσύγχρονων υπηρεσιών βίντεο θα προκαλούσε το «θάνατο» της ζωντανής τηλεόρασης.

Ψηφιακοί βοηθοί

Οι καταναλωτές, με ολοένα και περισσότερες δυνατότητες, ενσωματώνουν την τεχνολογία στην καθημερινή ζωή τους, μέσω των ψηφιακών βοηθών. Η ιδιοκτησία οικιακών ψηφιακών βοηθών που ενεργοποιούνται με τη φωνή, αυξήθηκε κατά 140% σε ετήσια βάση, με συνολική διείσδυση από 15% στο 36%.

Επιπλέον, η χρήση smart speakers στο σπίτι (42%) ξεπέρασε τη χρήση smartphones με ενσωματωμένη φωνή (34%).

Εκτός από το να επιτρέπουν στους καταναλωτές να διενεργούν ευκολότερα καθημερινές εργασίες, όπως ο έλεγχος του καιρού, η λήψη υπενθυμίσεων και ο έλεγχος της οικείας τους, οι νέες διεπαφές, όπως οι ψηφιακοί βοηθοί, τους βοηθούν να ταξινομήσουν τις επιλογές τους γρηγορότερα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνεται στην υπόδειξη των προτιμήσεών τους.

Σύμφωνα με την έκθεση, «παρά την αύξηση της χρήσης και της διείσδυσης των voice-enabled speakers, θα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα, προκειμένου να καταφέρουν να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη και διείσδυση, μακροπρόθεσμα. Η δυνατότητα ανάπτυξης θα αντικαταστήσει τις χειροκίνητες εργασίες και λειτουργίες και θα προσφέρει νέες, βασισμένες στην ανάλυση των δεδομένων, μέσω της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης, συμβάλλοντας στην περαιτέρω εξέλιξη της αγοράς».

Κονσόλες παιχνιδιών και eSports

Παρότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν περιορισμένο τμήμα της αγοράς, πλέον υπάρχουν άτομα που πληρώνονται οκταψήφια ποσά, για να τους παρακολουθήσει κάποιος να παίζουν παιχνίδια shooter. Με άλλα λόγια, φέτος το gaming ανήλθε στις μεγάλες κατηγορίες.

Σύμφωνα με την έρευνα, η εβδομαδιαία παρακολούθηση των eSports αυξήθηκε κατά 33% σε όλους τους καταναλωτές, ενώ το 41% παίζει παιχνίδια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το μεγαλύτερο μέρος των τυχερών παιχνιδιών πραγματοποιείται, μέσω των smartphones, με ποσοστό 34% έναντι 23% που γίνεται σε κονσόλες παιχνιδιών.

Ακόμα ανικανοποίητοι

«Ενώ οι καταναλωτές αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη θέση ισχύος, δημιουργώντας εξατομικευμένες δομές μέσων και ψυχαγωγίας, η απογοήτευση καραδοκεί, λόγω του αυξανόμενου αριθμού συνδρομών και υπηρεσιών που χρειάζεται να αποκτήσουν, για να μπορέσουν να παρακολουθούν το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

Παρά το γεγονός πως οι καταναλωτές πληρώνουν κατά μέσο όρο τρεις συνδρομητικές υπηρεσίες, αυτό δεν σημαίνει πως είναι και πλήρως ικανοποιημένοι. Σε ποσοστό που αγγίζει το 57% των καταναλωτών, η απογοήτευσή τους ενισχύεται με τη λήξη της δυνατότητας παρακολούθησης εκπομπών σε streaming networks. Επιπλέον, η ανάγκη εγγραφής σε πολλαπλές συνδρομητικές υπηρεσίες προκαλεί δυσαρέσκεια στο 47% των καταναλωτών.

Οι καλύτερα πληροφορημένοι καταναλωτές έχουν πλέον ξεκάθαρη εικόνα για το περιεχόμενο που επιθυμούν να παρακολουθήσουν. Χαρακτηριστικά, στο 69% του συνολικού χρόνου θέασης είναι προσανατολισμένοι στο είδος που επιθυμούν να δουν.

Στην περίπτωση που, όμως, δεν έχουν μία ξεκάθαρη επιλογή (31%), δεν υπάρχει κάποια γρήγορη λύση και αναγκάζονται να εξερευνήσουν το διαθέσιμο περιεχόμενο, μέσα από μία μεγάλη ποικιλία», όπως επισημαίνεται στην έρευνα.

Η πλήρης έκθεση της Deloitte είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη διεύθυνση:

https://www2.deloitte.com/insights/us/en/industry/technology/digital-media-trends-consumption-habits-survey.html