ΕΥΖην

Ελαιόλαδο: Ωφέλιμο, αλλά με μέτρο 


Από την αρχαιότητα είναι γνωστό ότι το ελαιόλαδο στη διατροφή είναι ευεργετικό για τον οργανισμό. Και στον τόπο μας, που βρίσκεται εν αφθονία, το χρησιμοποιούμε απλόχερα στη μαγειρική (άλλωστε αποτελεί βασικό συστατικό της περίφημης Μεσογειακής διατροφής). 

Ωστόσο, συχνά προβληματιζόμαστε σχετικά με τις θερμίδες του. Τι ισχύει με το ελαιόλαδο και σε ποιό βαθμό πρέπει να το καταναλώνουμε μάς εξηγεί ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team

Η ωφέλιμη δράση του ελαιολάδου οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε ουσίες με αντιοξειδωτική δράση με αποτέλεσμα να λειτουργούν συνδυαστικά και να περιορίζουν αποτελεσματικά την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών, ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού και θωρακίζοντας την καρδιά και τα αγγεία!

Το ελαιόλαδο περιέχοντας Τοκοφερόλες (βιταμίνη Ε),Φαινόλες, Σκουαλένιο, Αρωματικές ενώσεις,Φυτοστερόλες, Ολευρωπαΐνη αποτελεί πολύτιμο συστατικό και ισχυρότατο όπλο έναντι χρόνιων νοσημάτων, συμβάλλοντας: 

  • Στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης (LDL) στο αίμα,
  • στη διατήρηση της περιεκτικότητας του αίματος σε «καλή» χοληστερίνη (HDL),
  • στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και στην προστασία του οργανισμού από τη στεφανιαία νόσο,
  • στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό,
  • στο σωστό μεταβολισμό των διαβητικών και κατά συνέπεια στην ισορροπία των τιμών του σακχάρου,
  • στην καλή λειτουργία του εντέρου,στη θεραπεία του έλκους στομάχου και δωδεκαδάκτυλου, αφού διευκολύνει την πέψη,
  • στη μείωση των γαστρικών υγρών,στην πρόληψη του καρκίνου

Απο τη μία λοιπόν, το ελαιόλαδο προάγει την υγεία και την ευεξία, αλλά από την άλλη η κατανάλωσή του θα πρέπει να γίνεται με μέτρο λόγω του αυξημένου θερμιδικού περιεχομένου του (1 κουταλιά της σούπας περιέχει 135 θερμίδες).

ladi 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πρέπει να κόψω το λάδι από τη διατροφή μου;

Το λάδι συνήθως δεν συνιστάται για δίαιτες με μειωμένα λιπαρά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το λίπος είναι ένα βασικό στοιχείο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Ενώ μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά δεν είναι υγιής, το να τα κόψετε πλήρως δεν είναι λογικό ή βιώσιμο.

Χρειάζεται μέτρο, βάλτε μια μέτρια ποσότητα στο φαγητό σας και μην τα «πνίγετε» στο λάδι. Αυτό είναι σημαντικό και αν βρίσκεστε σε δίαιτα που είναι ελεγχόμενη σε θερμίδες.Το βούτυρο και τα έλαια είναι συχνά πολύ υψηλά σε θερμίδες ώστε να μπορείτε να χάνετε ένα εκπληκτικό ποσό της ημερήσιας σας πρόσληψης μόνο στη διαδικασία μαγειρέματος.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το σώμα δεν παράγει φυσικά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα έλαια και έτσι η κατανάλωσή τους είναι σημαντική για τη γενική υγεία. Χωρίς αυτά τα υγιή λίπη, το σώμα σας δεν θα είναι σε θέση να απορροφήσει βασικές βιταμίνες και μέταλλα και τα κύτταρα σας δεν θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν στο μέγιστο δυναμικό τους.

Ποιοι είναι οι τρόποι μείωσης της πρόσληψη λαδιού;

Ένας απλός τρόπος μείωσης της πρόσληψης λαδιού είναι η αγορά ενός μπουκαλιού που ρίχνει το λάδι ελεγχόμενα.Επιπλέον, αποφεύγετε συνταγές που περιλαμβάνουν υψηλό επίπεδο λαδιού ή λίπους, όπως τρόφιμα που είναι βαθιά τηγανητά.Τέλος, αν ρίξετε πάρα πολύ λάδι στο τηγάνι σας, είτε το βάλτε το πίσω στο δοχείο του ή καθαρίστε το με το ρολό κουζίνας πριν αρχίσετε να μαγειρεύετε.

Τα σπρέι μαγειρέματος είναι υγιεινά;

Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν σπρέι μαγειρέματος για να μειώσουν την πρόσληψη θερμίδων τους και να αποφύγουν την υπερβολική έκχυση. Τα οφέλη για την υγεία εξαρτώνται από τον κατάλογο συστατικών του ψεκαστήρα. Πολλά από αυτά είναι πολύ επεξεργασμένα, συμπεριλαμβανομένων των «προωθητικών» για να εξασφαλιστεί ότι ψεκάζονται εύκολα. Για ένα πιο φυσικό σπρέι, αγοράστε έναν ψεκαστήρα και γεμίστε με ελαιόλαδο ή άλλο λάδι της επιλογής σας. Αυτό θα πρέπει να είναι ένα ακόρεστο έλαιο, καθώς τα κορεσμένα έλαια είναι φυσικά στερεά σε θερμοκρασία δωματίου και έτσι δεν ψεκάζονται!

Συμπέρασμα: «Μέτρον άριστον» και στο ευεργετικό ελαιόλαδο. 

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis