AUTOin

Effibot: Τα έξυπνα ρομπότ που βοηθούν τους ανθρώπους στα εργοστάσια της Audi


Εκτός από πιο  "πράσινα" και αποδοτικά, τα εργοστάσια της Audi έχουν αποκτήσει και μεγάλο βαθμό ευφυίας, λειτουργώντας εδώ και χρόνια με προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής.

Η γερμανική premium μάρκα είναι σήμερα ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δοκιμάζει ένα νέο σύστημα μεταφοράς χωρίς οδηγούς, με οχήματα-ρομπότ που ακολουθούν τους ανθρώπους.

Το ρομπότ χρησιμοποιεί αισθητήρες λέιζερ για να ανιχνεύει που βρίσκονται τα πόδια των εργαζομένων και να τους ακολουθεί αυτόματα με χαμηλή ταχύτητα. Όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού - το σύστημα δεν απαιτεί πολύπλοκες ρυθμίσεις ή ειδική υποδομή.

Η αυτόνομη λειτουργία οδήγησης επιτρέπει στο ρομπότ που το ονόμασαν "Effibot" να κινείται ανεξάρτητα με πιθανούς προηγούμενους προορισμούς.

Οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιασμένοι με το πιλοτικό έργο, καθώς έχουν ένα βοηθό συνεχώς δίπλα τους και δεν χρειάζεται πλέον να προωθούν χειροκίνητα τα καρότσια παραλαβής των παραγγελιών.
 
Ψηφιακοί βοηθοί όπως αυτοί είναι μόνο ένα παράδειγμα της χρήσης της έξυπνης τεχνολογίας στο τμήμα Logistics της Audi. Τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα εργοστάσια της Audi είναι ένα άλλο παράδειγμα.

Μεταφέρουν αυτόματα τα εξαρτήματα στους σταθμούς εργασίας, για παράδειγμα στην παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Gyοr της Ουγγαρίας. Χρησιμοποιούν σαρωτές λέιζερ για να προσανατολιστούν στην αίθουσα παραγωγής και να βρουν τη βέλτιστη διαδρομή.

Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη διαδικασία καθίσταται δυνατή με αλγόριθμους και διαδικασία μάθησης και αυτοεκπαίδευσης των ρομπότ, που ελέγχονται από ένα έξυπνο σύστημα πληροφορικής στο σταθμό ελέγχου.
 
Στο ίδιο εργοστάσιο η Audi υλοποίησε την ψηφιακή σήμανση ραφιών. Αυτή η νέα τεχνολογία είναι εξοπλισμένη με τις αποκαλούμενες «οθόνες με e-μελάνι», παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε συσκευές ανάγνωσης e-books. Όταν τα ονόματα, οι αριθμοί ή η διάταξη των εξαρτημάτων στο ράφι αλλάζουν, οι υπεύθυνοι logistics δεν χρειάζεται πλέον να ενημερώνουν χειροκίνητα τη σήμανση. Οι πληροφορίες μπορούν επίσης να εμφανιστούν άμεσα, αν για παράδειγμα ένα εξάρτημα έχει εξαντληθεί και πρόκειται να αντικατασταθεί στο ράφι από ένα τελείως διαφορετικό.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιακή σήμανση στα ράφια είναι ένα ακόμα βήμα προς τη λειτουργία χωρίς χαρτί και το καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την Audi.

Διαβάστε επίσης