Επιχειρήσεις

Δράσεις, επενδύσεις και προσδοκίες στον ετήσιο απολογισμό βιωσιμότητας της Tetra Pak


Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η προσέγγιση της Tetra Pak® στον τομέα βιωσιμότητας και τον απολογισμό της έχει εξελιχθεί σημαντικά. Από την εστίαση στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και δράσεις στον πρώτο απολογισμό του 1999, έχει πλέον περάσει στην αξιολόγηση κάθε δράσης της εταιρείας και του αποτυπώματος που αφήνει τόσο στην κοινωνία, όσο και στις σχέσεις με τους προμηθευτές.

Υιοθετώντας ένα σύστημα αυτοξιολόγησης, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, τις κατευθυντήριες γραμμές της Global Reporting Initiative (GRI), και στηρίζοντας τους στόχους των United Nation’s Sustainable Development Goals (SDGs) μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται «Αξιολόγηση της Σημαντικότητας», διασφαλίζει ότι η εταιρεία θα έχει το μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο.

Στο φετινό απολογισμό διακρίνονται οι πληροφορίες σχετικά με:

  • Τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της Tetra Pak αναφορικά με τη συσκευασία, και την επένδυση ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να αναπτυχθούν λύσεις, όπως χάρτινα καλαμάκια, καπάκια που δεν αποσπώνται από το μπουκάλι κ.α., που σταδιακά, από το 2019 έως το 2021, θα αντικαθιστούν τα πλαστικά από ορυκτά παράγωγα. 
  • Την πορεία της Tetra Pak σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020, εξοικονομώντας συνολικά 10 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου CO2 από το 2010 σε όλη την αλυσίδα παραγωγής.
  • Τις συνέργειες σχετικές με την ανακύκλωση, με εταιρίες όπως η Veolia, προκειμένου να επιταχυνθεί και να αυξηθεί η ανακύκλωση χάρτινων συσκευασιών ποτών και τροφίμων, παγκοσμίως. Από το 2012, η Tetra Pak έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ καθώς επίσης έχει δημιουργήσει 45 νέες θέσεις εργασίας μέσα στην εταιρεία για τη στήριξη της συλλογής και ανακύκλωσης χάρτινων συσκευασιών παγκοσμίως. Επιπλέον, στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η Tetra Pak συνεργάζεται με διάφορους τοπικούς φορείς προκειμένου να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με την ανακύκλωση. Το 2018, περισσότερα από 23,.500 παιδιά συμμετείχαν σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με την υποστήριξη της Tetra Pak σε Ελλάδα, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία και Βόρεια Μακεδονία.
  • To μοντέλο Dairy Hub της εταιρείας που ενσωματώνει μικροκαλλιεργητές στην αλυσίδα εφοδιασμού γαλακτοκομικών προϊόντων. Τον Μάρτιο του 2019, η Tetra Pak υπέγραψε σχετική συμφωνία για το πρώτο κέντρο γαλακτοκομικών προϊόντων, που ακολουθεί αυτό το μοντέλο, στην Αλβανία. Μόλις μπει σε λειτουργία, το κέντρο αυτό αναμένεται να αυξήσει τις αποδόσεις και τα εισοδήματα μικρών γαλακτοπαραγωγικών μονάδων κατά 20-30% τουλάχιστον.

«Στα 20 χρόνια που εργάζομαι στην Tetra Pak, η βιωσιμότητα ήταν πάντα ένα βασικό συστατικό της υπόσχεσης μας να προστατεύουμε τα τρόφιμα, τους ανθρώπους και το περιβάλλον", δήλωσε ο Mario Abreu, Vice President of Sustainability. «Η διαδικασία του ετήσιου απολογισμού, μάς κρατά συγκεντρωμένους στις δεσμεύσεις και τους στόχους βιωσιμότητας που έχουμε θέσει. Παράλληλα, έχουμε μάθει πολλά – ειδικά για τη σημασία των συνεργασιών και της πλήρους διαφάνειας».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις