Επιχειρήσεις

Διευρύνει το χαρτοφυλάκιο της η Blueground...και στοχεύει σε νέες αγορές


O CEO και συνιδρυτής, κ. Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου μίλησε στο sofokleousin.gr για την πορεία της εταιρείας, τις προκλήσεις και τους επόμενους στόχους

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η γνωστή πλέον νεοφυής επιχείρηση, Blueground, προσφέροντας πλήρως εξοπλισμένα διαμερίσματα υψηλής αισθητικής σε στελέχη εταιριών, πρεσβειών και άλλων οργανισμών, που επισκέπτονται την Ελλάδα για μεσαίο ή μεγάλο χρονικό διάστημα διαμονής. Σήμερα, η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά 500 περίπου ακίνητα σε Ελλάδα (Αττική και νησιά του Αιγαίου) και το εξωτερικό, με παρουσία σε Τουρκία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Άξιο αναφορά είναι το γεγονός πως στα μόλις 4 χρόνια λειτουργίας η Blueground έχει λάβει «ψήφο εμπιστοσύνης» με χρηματοδότηση 7 εκ. ευρώ και έμπρακτη στήριξη από Εθνική Τράπεζα, VentureFriends και Endeavor, δείγμα θετικό για τις προοπτικές που έχει όλο το εγχείρημα. Σκοπός της Blueground είναι η διατήρηση των υπηρεσιών σε υψηλα standards και η ενίσχυση της παρουσίας της σε Ελλάδα, Ντουμπάι και Τουρκία. Παράλληλα η περαιτέρω ανάπτυξη του υπό διαχείριση χαρτοφυλακίου ακινήτων σε νέες αγορές με απώτερο στόχο την παρουσία της σε 40 πόλεις την επόμενη 5ετία.

Διαβάστε: Χρηματοδότηση 5,5 εκ. σε Blueground για ανάπτυξη τεχνολογίας και νέες αγορές 

Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Blueground, κ. Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου μίλησε στο sofokleousin.gr για αυτά αλλά και για την πορεία της εταιρείας ως σήμερα, τα σχέδια και τις προοπτικές.

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια έχουμε λάβει πάνω από 6,9 εκατομμύρια ευρώ από ανθρώπους που μας εμπιστεύτηκαν και πίστεψαν στο όραμά μας, όπως η VentureFriends που βρίσκεται από την αρχή στο πλευρό μας, η Endeavor, η Εθνική Τράπεζα με το πρόγραμμα NBG Business Seeds και το Jabbar Internet Group με έδρα τη Μ. Ανατολή. Η συνεισφορά τους δεν ήταν μόνο οικονομική, καθώς, μεταξύ άλλων, μας παρείχαν και συνεχίζουν να μας παρέχουν υποστήριξη σε συμβουλευτικό, οικονομικό, τεχνικό και στρατηγικό επίπεδο», σημείωσε ο Αλ. Χατζηλευθερίου επισημαίνοντας τα οφέλη από τις παραπάνω συνεργασίες.

Η προσωπική ανάγκη που μετατρέπεται σε business story

Αρκετά είναι τα παραδείγματα που μια απλή – φαινομενικά – ανάγκη μετατρέπεται επιχειρηματική ιδέα. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση της blueground. Όπως εξηγεί ο Αλ. Χατζηελευθερίου, με επαγγελματική καριέρα στο εξωτερικό ως σύμβουλος επιχειρήσεων και με την «ιδιότητα» παράλληλα του εταιρικού ταξιδιώτη σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία, η μόνη διαθέσιμη επιλογή ήταν το ξενοδοχείο, που ενώ είναι εύκολα προσβάσιμο, είναι ακριβό και ο χώρος του δωματίου είναι περιορισμένος.  

«Προσπάθησα αρκετές φορές να κλείσω κάποιο διαμέρισμα, αλλά ήταν ιδιαίτερα δύσκολο κυρίως για δύο λόγους: δεν έβρισκα εύκολα πλήρως επιπλωμένα διαμερίσματα σε καλή κατάσταση, και όταν τα έβρισκα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους δεν ήταν διατεθειμένοι να τα μισθώσουν για διάρκεια μικρότερη του ενός έτους», σημειώνει. Αυτήν την ανάγκη θέλησε να καλύψει η Blueground. 

Οι προκλήσεις μεγάλες στην αρχή, με το άγχος του περιορισμένου budget και τα «αχαρτογράφητα νερά» που έχει να διασχίσει κάθε νέος επιχειρηματίας. Το πρώτο όμως πετυχημένο project λίγο αργότερα, όταν η εταιρεία κλήθηκε να βρει άμεσα διαμερίσματα υψηλών προδιαγραφών για στελέχη μεγάλης εταιρείας που είχαν καταφθάσει από το εξωτερικό, αποτέλεσε το εφαλτήριο για την πετυχημένη συνέχεια.

Ποιες είναι όμως οι προκλήσεις για τις καινοτόμες ιδέες και την επιχειρηματικότητα συνολικά;

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για μία νεοφυή επιχείρηση είναι να δημιουργήσει και να προσφέρει ένα καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία που να λύνει ικανοποιητικά ένα πρόβλημα μίας ομάδας ανθρώπων. Εάν αυτό πραγματοποιηθεί, η επόμενη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι νέοι επιχειρηματίες είναι η έλλειψη χρηματοδότησης, που εκφράζεται με δύο τρόπους: την έλλειψη τραπεζικού δανεισμού προς νέες επιχειρήσεις και την έλλειψη επενδυτών για να επενδύσουν σε νέες καινοτόμες προσπάθειες», επισημαίνει ο CEO της Blueground και συμπληρώνει:

«Η οικονομική κρίση έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων στην επιχειρηματικότητα, κάτι που κάνει το εγχείρημα της χρηματοδότησης ακόμα πιο δύσκολο. Μια θετική εξέλιξη όμως που αξίζει να τονίσουμε είναι το γεγονός πως μέσω του ταμείου επιχειρηματικών συμμετοχών (equifund) θα υπάρξει σημαντική εισροή πόρων για επενδύσεις. Ευελπιστούμε, λοιπόν, να υπάρξει γρήγορη ανάπτυξη και να διατεθούν οι πόροι σύντομα, αλλά και στα κατάλληλα σχήματα». 

Γιατί όμως κάποιος να μισθώσει το ακίνητο του στην Blueground

Αναφορικά με τα στελέχη που έρχονται από το εξωτερικό και αναζητούν ένα σπίτι που θα διαμείνουν τους επόμενους μήνες, η Blueground μισθώνει ακίνητα υψηλής ποιότητας, συνήθως νεόδμητα ή ανακαινισμένα με λειτουργική διαρρύθμιση και σε κεντρικά σημεία. H κράτηση γίνεται με απλά βήματα και μέσω του website της εταιρείας, η εταιρεία διαθέτει 24/7 υποστήριξη ενώ η επικοινωνία γίνεται ακόμα πιο εύκολη και με mobile εφαρμογή. Τέλος, αξιοσημείωτο είναι εν τέλει πως οι τιμές είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, καθώς υπολογίζονται από 25% ως 50% από τις τιμές των ξενοδοχείων.

Σημαντικά όμως είναι τα οφέλη, όπως εξηγεί ο Αλ. Χατζηλευθερίου, και για τους ιδιοκτήτες που θα εμπιστευτούν την blueground καθώς θα αποκομίσουν σταθερό εισόδημα για αρκετό καιρό (μισθώσεις για περισσότερα από 3 χρόνια συνήθως). Η εταιρεία αναλαμβάνει την διαχείριση του ακινήτου χωρίς επιπλέον κόστος απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη από άγχη και υποχρεώσεις, ενώ σε πολλές περιπτώσεις η αξία του μπορεί να αυξηθεί.

«Για κάθε ακίνητο εκπονούμε μελέτη εσωτερικής διακόσμησης. Στη συνέχεια, το επιπλώνουμε και το εξοπλίζουμε πλήρως με οδηγό μας τα υψηλά στάνταρντ της εταιρίας», σημειώνει. Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι το γεγονός πως η συμφωνία ανάμεσα σε ιδιοκτήτες και blueground είναι ευέλικτη αν οι πρώτοι θέλουν να διακόψουν την συνεργασία για να μείνουν οι ίδιοι ή αν θέλουν να προβούν σε πώληση...

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο χρόνος διαμονής σε μια ξένη χώρα για στελέχη εταιρειών και ταξιδιώτες ορίζεται βάση των στοιχείων από 1 ως 12 μήνες και σε ακίνητα υπό την «ομπρέλα» της blueground ο μ.ο υπολογίζεται, σύμφωνα με τα στοιχεία, σε 8 μήνες

H Blueground, τέλος, συνεχίζει να εξετάζει τις προοπτικές σε νέες αγορές, ενώ αυξάνει συνεχώς τον αριθμό των υπο διαχείριση ακινήτων...