Πολιτική

Coca Cola HBC: Στα 1,32 δισ. τα καθαρά έσοδα στο α' τρίμηνο


 Χαμηλότερα κατά 2,7% ήταν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του ομίλου της Coca Cola HBC το α' τρίμηνο, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 1,317 δισ. ευρώ, ενώ σταθερός  παρέμεινε ο όγκος πωλήσεων, καταγράφοντας βελτίωση στην υποκείμενη τάση αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: Η χρονιά ξεκίνησε καλά με τις πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο να κινούνται στα προσδοκώμενα επίπεδα. Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες είχαν θετικά αποτελέσματα βελτιώνοντας έτσι τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2%.

Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές διατηρείται η τάση βελτίωσης του όγκου πωλήσεων, ενώ στις αναπτυγμένες αγορές παρατηρείται βελτίωση των τιμών σε συγκρίσιμη βάση. Επίσης, παρατηρείται μικρή βελτίωση στις τάσεις αύξησης των τιμών των προϊόντων μας στις αναπτυσσόμενες αγορές, παρά τις σχετικές δυσκολίες στη διάρκεια του τριμήνου. Είμαστε πεπεισμένοι ότι υλοποιούμε τις κατάλληλες πρωτοβουλίες ώστε να συνεχιστεί η βελτίωση της θέσης μας και στην υπόλοιπη χρονιά.

Βασικά οικονομικά μεγέθη πρώτου τριμήνου

-Ο όγκος πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου1 παρέμεινε σταθερός ενώ καταγράφηκε βελτίωση στην υποκείμενη τάση αύξησης του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές
  - Καλές επιδόσεις καταγράφηκαν σε Νιγηρία, Ρουμανία και Πολωνία, οι οποίες αντιστάθμισαν τις χαμηλές επιδόσεις στη Ρωσία
 -Τα κύρια σήματα ανθρακούχων αναψυκτικών καθώς και τα εμφιαλωμένα νερά και ποτά ενέργειας κατέγραψαν καλές επιδόσεις

-Σημαντική βελτίωση σημείωσαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξανόμενα κατά 2,0%. Αρνητικό αντίκτυπο στα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις είχαν τα υποτιμούμενα νομίσματα των αναδυόμενων αγορών καθώς και το ισχυρό Ευρώ.

-Στις αναπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,7% ενώ συνεχίστηκε η θετική πορεία των πωλήσεων στην Ιταλία. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, οι τιμές των προϊόντων μας αυξήθηκαν οριακά στη συγκεκριμένη αγορά σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, παρά τη διατήρηση του περιβάλλοντος αποπληθωρισμού που επικράτησε σε ορισμένες χώρες.

-Στις αναπτυσσόμενες αγορές, αύξηση κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες και τις χώρες, οδηγώντας σε συνολική αύξηση 1,9%, παρά την υψηλότερη συγκριτική βάση. Οι ενέργειες αύξησης των τιμών των προϊόντων μας εξακολουθούν να αποφέρουν περιορισμένα αποτελέσματα, ειδικά στη Δημοκρατία της Τσεχίας και την Πολωνία.

-Στις αναδυόμενες αγορές, ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων με τη σημαντική συνδρομή της Νιγηρίας η οποία σημείωσε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20% σε ένα εποχιακά σημαντικό τρίμηνο. Στη Ρωσία, οι πωλήσεις μας μειώθηκαν με χαμηλότερο ρυθμό από αυτόν της αγοράς που συνεχίζει να συρρικνώνεται, ενώ ο όγκος πωλήσεων μας συνεχίζει να υποχωρεί σε όλες τις κατηγορίες με την εξαίρεση της Coke Zero και των ποτών ενέργειας.

Περιληπτική Ενημέρωση

Καθώς οι διαφορετικές τάσεις, που παρατηρήθηκαν στις αγορές μας στη διάρκεια του 2015, συνεχίστηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2016, προσαρμόσαμε ανάλογα τις εμπορικές μας πρωτοβουλίες είτε για να εκμεταλλευτούμε ευκαιρίες είτε για να αμβλύνουμε τον αντίκτυπο των δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών. Συνολικά, οι ενέργειές μας είχαν καλά αποτελέσματα.
Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε εν πολλοίς αμετάβλητος το πρώτο τρίμηνο, γεγονός που αποτελεί καλή επίδοση δεδομένης της μίας λιγότερης ημέρας πωλήσεων που ισοδυναμεί με πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 1,4%. Τα σχόλια για τον όγκο πωλήσεων στο παρόν δελτίο τύπου βασίζονται στους καταγεγραμμένους όγκους πωλήσεων και στην καταγεγραμμένη αύξηση του όγκου πωλήσεων χωρίς να έχει γίνει καμία προσαρμογή λόγω της μίας λιγότερης ημέρας πωλήσεων.

Η έμφαση στην εμπορική μας στρατηγική συνέβαλε στη βελτίωση του μείγματος συσκευασίας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υλοποίηση πρωτοβουλιών προσανατολισμένων στην αύξηση της τιμής των προϊόντων μας, πρωτίστως στις αγορές που πλήττονται από την υποτίμηση του εγχώριου νομίσματος, οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 2,0% στη διάρκεια του τριμήνου. Η δυσμενής επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθε σε 4,6% στη διάρκεια του τριμήνου οδηγώντας σε πτώση 2,6% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.

Αναπτυγμένες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου υποχώρησε κατά 2,7%. Παρά το υποτονικό ξεκίνημα, οι υποκείμενες τάσεις σε πολλές από τις αγορές μας και τα πρώτα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών μας είναι ενθαρρυντικά. Ενώ ο όγκος πωλήσεων στις περισσότερες βασικές κατηγορίες κατέγραψε πτώση,  οι πωλήσεις Coke Zero και ποτών ενέργειας σημείωσαν καλές επιδόσεις.
Στην Ιταλία, ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα. Οι τοπικές πρωτοβουλίες μάρκετινγκ και η παρουσίαση νέων προϊόντων, όπως η Coke Life και το Monster, συνέβαλαν στην αντιστάθμιση της πτώσης στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών. Η θετική πορεία που παρατηρείται στις δραστηριότητές μας αποτελεί ενθαρρυντικό σημάδι.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα υποχώρησε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών κατέγραψαν θετικές επιδόσεις με την υποστήριξη της κατηγορίας των χυμών και των ποτών ενέργειας, ενώ η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών ήταν η μόνη κύρια κατηγορία που σημείωσε μείωση του όγκου πωλήσεων. Εν μέσω δύσκολων εμπορικών συνθηκών και στο πλαίσιο των εξεταζόμενων νέων δημοσιονομικών μέτρων, παραμένουμε επιφυλακτικοί για το υπόλοιπο του έτους.


Στην Ελβετία ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε μεσαία μονοψήφια πτώση στη διάρκεια του τριμήνου. Με την εξαίρεση της κατηγορίας των ποτών ενέργειας, όλες οι βασικές κατηγορίες κατέγραψαν πτώση κυρίως λόγω της μικρότερης χιονοδρομικής περιόδου, παρά τη βελτίωση του μείγματος συσκευασίας.


Στην Ιρλανδία, οι δύσκολες εμπορικές συνθήκες συνεχίστηκαν, οδηγώντας σε μεσαία μονοψήφια πτώση των πωλήσεων. Οι καλές επιδόσεις που σημειώθηκαν στην κατηγορία των ποτών ενέργειας, με το ρυθμό αύξησης των πωλήσεων του Monster να ξεπερνά εκείνον της υπόλοιπης αγοράς, και να ενισχύεται περαιτέρω από την κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, οδήγησαν σε σημαντική βελτίωση του μείγματος συσκευασίας.

Η πτώση του όγκου πωλήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές, κυρίως λόγω του ασθενέστερου ελβετικού φράγκου, οδήγησαν σε πτώση 3,6% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση βελτιώθηκαν κατά 0,2%. Σε αυτό συνετέλεσε το βελτιωμένο μείγμα συσκευασίας και κατηγορίας προϊόντων με αποτέλεσμα την αναστροφή της πτώσης 2,4% το έτος 2015.

Αναπτυσσόμενες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 1,9%, σε συνέχεια των ισχυρών επιδόσεων που καταγράφηκαν το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.  Οι περισσότερες χώρες σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποίησης κατέγραψαν καλές επιδόσεις, με σχεδόν κάθε βασική κατηγορία να σημειώνει αύξηση ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών μας και της βελτίωσης των γενικότερων συνθηκών της αγοράς.
Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία σημείωσε αύξηση σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Οι καλές επιδόσεις στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως στο οργανωμένο εμπόριο, ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις ισχυρές επιδόσεις στις πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών. Στην αύξηση συνέβαλαν και οι πωλήσεις από τις κατηγορίες των χυμών και των ποτών ενέργειας.


Ο όγκος πωλήσεων στη Δημοκρατία της Τσεχίας υποχώρησε σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό λόγω της υψηλής συγκριτικής βάσης το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, με την αύξηση στις κατηγορίες των χυμών και των ποτών ενέργειας να αντισταθμίζει εν μέρει την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.


Ο όγκος πωλήσεων στην Ουγγαρία συνέχισε την ανοδική του πορεία επιτυγχάνοντας μονοψήφια αύξηση. Το μεγαλύτερο μέρος των κατηγοριών μας κατέγραψε θετικές επιδόσεις, ενώ οι πωλήσεις των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμειναν σταθερές. Οι πρωτοβουλίες διάθεσης του κατάλληλου σήματος, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, μέσω του κατάλληλου καναλιού διανομής και για την κατάλληλη περίσταση και η συσκευασία του 1,25 L, ευνόησαν την αύξηση των πωλήσεων προϊόντων με το σήμα Coca-Cola, ενισχυόμενες περαιτέρω από τις καλές επιδόσεις των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, που οφείλονται κυρίως στις πωλήσεις στις κατηγορίες των εμφιαλωμένων νερών και των χυμών.


Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 1,9% στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων υπεραντισταθμίστηκε από τον δυσμενή αντίκτυπο των νομισμάτων και ιδίως του ασθενέστερου πολωνικού ζλότι και του ουγγρικού φιορινιού, καθώς και λόγω των περιορισμένων ευκαιριών αύξησης των τιμών. Παράλληλα, καταγράφηκε επιδείνωση 1,8% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, η οποία οφείλεται κυρίως στις περιορισμένες ευκαιρίες για αύξηση της τιμής των προϊόντων μας εν μέσω ενός αποπληθωριστικού περιβάλλοντος καθώς και στο δυσμενές μείγμα.

Αναδυόμενες αγορές


Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 1,3% στη διάρκεια του τριμήνου, καταγράφοντας υψηλές επιδόσεις στις περισσότερες χώρες αυτής της αγοράς, ειδικά τη Νιγηρία. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία εν μέσω αντίξοων συνθηκών.

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία διατήρησε την καθοδική του πορεία με αποτέλεσμα υψηλή μονοψήφια πτώση, ως απόρροια του δυσμενούς μακροοικονομικού και εμπορικού περιβάλλοντος που επικρατεί στη χώρα.  Οι ισχυρές επιδόσεις της Coke Zero και των ποτών ενέργειας κατάφεραν να αντισταθμίσουν εν μέρει την πτώση σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζουμε να αναμένουμε καλύτερες επιδόσεις στη διάρκεια του έτους σε σχέση με την αγορά που συρρικνώνεται.

Η Νιγηρία διατήρησε τις ισχυρές επιδόσεις για όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση του όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20%.  Στην αύξηση αυτή συνέβαλαν οι επιτυχημένες πρωτοβουλίες, όπως η εκστρατεία «Μοιράσου μία Coca-Cola» και η παρουσίαση της νέας συσκευασίας PET των 600 ml, και οι καλές επιδόσεις στην κατηγορία των χυμών, που μας επιτρέπουν να διατηρούμε την αισιοδοξία μας για το υπόλοιπο του έτους. Ωστόσο, εξακολουθεί να υφίσταται ο κίνδυνος από τον πιθανό αντίκτυπο των χαμηλών τιμών του πετρελαίου στην οικονομία και την πιθανή υποτίμηση του νομίσματος.

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρουμανία αυξήθηκε για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο επιτυγχάνοντας υψηλή μονοψήφια αύξηση. Πετύχαμε καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες, με κύριο μοχλό ανάπτυξης την κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών και την περαιτέρω ενίσχυση των κατηγοριών των εμφιαλωμένων νερών και των χυμών. Το μείγμα συσκευασίας βελτιώθηκε επίσης κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες ως αποτέλεσμα των αυξημένων πωλήσεων σε συσκευασίες ανθρακούχων αναψυκτικών άμεσης κατανάλωσης.


Οι πωλήσεις στην Ουκρανία ήταν για ακόμη ένα τρίμηνο πολύ καλές καταγράφοντας μεσαία μονοψήφια αύξηση. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών ήταν η βασική κατηγορία που συνετέλεσε στην αύξηση, υπεραντισταθμίζοντας την πτώση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών οι οποίες είχαν υψηλή συγκριτική βάση. Το μακροοικονομικό περιβάλλον της χώρας παραμένει δύσκολο.
Συνολικά, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υπέστησαν σημαντικές πιέσεις από τις αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές, κλείνοντας το τρίμηνο με πτώση της τάξης του 2,1%. Η βελτίωση 6,5% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών αύξησης της τιμής των προϊόντων μας και του ευνοϊκού μείγματος συσκευασίας, αντιστάθμισαν μόνο εν μέρει τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών στα έσοδα.

Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία


Οι πρωτοβουλίες μας  για να αξιοποιήσουμε τις περιστάσεις όπως τα γεύματα και οι κοινωνικές συναναστροφές, η εστίαση στην ανάληψη πρωτοβουλιών προκειμένου να διαθέτουμε το κατάλληλο σήμα, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, για το κατάλληλο κανάλι διανομής καθώς και οι πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, οι οποίες έχουν γίνει πιο σχετικές και στοχευμένες σε κάθε χώρα, επέφεραν καλά αποτελέσματα στη διάρκεια του τριμήνου.

Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, πετύχαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 0,6% με τις καλύτερες επιδόσεις να καταγράφονται στη Νιγηρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία και την Ουκρανία, οι οποίες υπεραντιστάθμισαν την πτώση σε Ρωσία, Ελλάδα και Ιρλανδία. Εντός της ίδιας κατηγορίας, οι πωλήσεις με το σήμα Coca-Cola αυξήθηκαν οριακά. Οι πωλήσεις της Coke Zero ενισχύθηκαν σε όλες τις αγορές μετά την παρουσίαση του σήματος στη Ρωσία τον περσινό Μάϊο.

Ο όγκος πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό με τις καλές επιδόσεις που καταγράφηκαν σε αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές να συμβάλλουν στην αντιστάθμιση της μικρής πτώσης στις αναπτυγμένες αγορές. Η υψηλή μονοψήφια αύξηση που καταγράφηκε στην κατηγορία των χυμών στις αναπτυσσόμενες αγορές αντιστάθμισε μόνο εν μέρει την πτώση στις αναδυόμενες αγορές λόγω της Ρωσίας, με αποτέλεσμα η συνολική κατηγορία να καταγράψει χαμηλή μονοψήφια πτώση. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ποτών ενέργειας αυξήθηκε κατά 24%, και στην αύξηση αυτή συνετέλεσε η παρουσίαση του Monster στη Ρωσία.

Οι πωλήσεις των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης βελτιώθηκαν στη διάρκεια του τριμήνου, με τις συσκευασίες ανθρακούχων αναψυκτικών άμεσης κατανάλωσης να καταγράφουν αύξηση κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες και της κατηγορίας των εμφιαλωμένων νερών μείωση κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις