Επιχειρήσεις

Coca-Cola HBC: Οι ανατιμήσεις έφεραν αυξημένα έσοδα με μικρότερο όγκο πωλήσεων


Προσαρμοζόμενη στις μεταβαλλόμενες συνθήκες των αγορών, η Coca-Cola HBC κατόρθωσε να αυξήσει σημαντικά τις τιμές διάθεσης των προϊόντων της, επιτυγχάνοντας έτσι μεγάλη αύξηση συνολικών εσόδων κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, παρά την κάμψη των πωλήσεων της σε όγκο. 

 Οπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε ο όμιλος, οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 4% σε όγκο στο τρίμηνο, αλλά τα καθαρά έσοδα.από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 22,2% σε οργανική βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας.

Η Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του πρώτου τριμήνου 2023.

Τα βασικά σημεία επιδόσεων πρώτου τριμήνου, όπως τα εμφάνισε η εταιρεία στην ανακοίνωση της:

- Αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ. Αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.
- Συνεχιζόμενη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς σε αξία (μερίδιο +0,7% στα αλκοολούχα αναψυκτικά και +0,1% στα ανθρακούχα) 
- Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 16,2% σε οργανική βάση

-Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21% σε οργανική βάση και 24,4% σε δημοσιευμένη βάση 

- Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων
Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 26% σε οργανική βάση, που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών
Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 21,5% σε οργανική βάση.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG Zoran Bogdanovic, σχολίασε:

«Η συνεπής υλοποίηση της στρατηγικής μας οδήγησε σε ένα καλό ξεκίνημα για το 2023 και αναμένουμε να πετύχουμε ισχυρές επιδόσεις για μια ακόμη χρονιά. Συνεπώς, τώρα πιστεύουμε περισσότερο ότι το 2023 θα επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση.

Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν ισχυρή, χάρη στην ευελιξία μας στην αγορά και στα προσαρμοσμένα προγράμματά μας στους καταναλωτές και τους πελάτες μας. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ παράλληλα, εφαρμόσαμε αποτελεσματικά προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική και το μείγμα προϊόντων, αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη.

Παρόλο που ορισμένες αγορές επηρεάστηκαν από ένα δυσμενέστερο καταναλωτικό περιβάλλον, η εμπειρία μας στην επιτυχή διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων και η συνεχιζόμενη επένδυση και εστίασή μας στις δυνατότητες ανάπτυξης βασιζόμενες στην ανάλυση δεδομένων καθιστούν ισχυρή την ικανότητα προσαρμογής μας.

Συνεχίσαμε να επενδύουμε στο χαρτοφυλάκιό μας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη θέση μας ως τον κορυφαίο συνεργάτη σε 24/7 βάση στον κλάδο των ποτών . Το δεύτερο τρίμηνο, θα προχωρήσουμε στην επανακυκλοφορία του Kinley, στην κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε επιλεγμένες αγορές και στην επέκταση της κυκλοφορίας του Caffè Vergnano. Με το ταλέντο των ανθρώπων μας και την ισχύ των συνεργασιών μας, βρισκόμαστε σε καλή θέση για μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη το 2023, αλλά και τα επόμενα χρόνια.»

Οι προοπτικές

  Στην ανακοίνωση της η εταιρεία αναφέρει ότι το 2023 ξεκίνησε ικανοποιητικά, κυρίως λόγω της υλοποίησης της τιμολογιακής πολιτικής  και των ισχυρών επιδόσεων ως προς τον όγκο πωλήσεων σε όλες τις βασικές αγορές και κατηγορίες. 

Για το σύνολο του έτους αναμένει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το στόχο του 5-6% .
Τα λειτουργικά κέρδη αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% 

Διαβαστε επισης