Διεθνή

Chanel: Δεν πωλείται, δεν μπαίνει στο χρηματιστήριο


Ήταν μια χρονιά μεγάλης αναστάτωσης για τον οίκο Chanel. Ο θάνατος, τον περασμένο Φεβρουάριο, του Κάρλ Λάγκερφελντ, του για πολλά χρόνια διευθυντή δημιουργικού του οίκου, πυροδότησε σκέψεις ότι η οικογένεια Βερτχάιμερ, η οποία ελέγχει την εταιρεία, ενδέχεται να αναζητά τρόπο εξόδου. Τα οικονομικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους, σε συνδυασμό με τη συγκεντροποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών στο Λονδίνο, συδαύλισαν τις φήμες για επικείμενη πώληση του Chanel.

Εντούτοις, ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής του οίκου, ο Φιλίπ Μπλοντιό, σε συνέντευξη που παραχώρησε τη Δευτέρα στο Business of Fashion, επανέλαβε ότι η εταιρεία δεν είναι διαθέσιμη στην αγορά.

«Ο Chanel δεν είναι προς πώληση, ο Chanel δεν ετοιμάζεται για εισαγωγή στο χρηματιστήριο, απλά θέλω να το επιβεβαιώσω και πάλι, για εκατοστή φορά, φέτος» είπε ο Μπλοντιό. «Τα νούμερα που ανακοινώσαμε δείχνουν ότι η στρατηγική μας είναι η ακριβώς αντίθετη της στρατηγικής μιας εταιρείας που ετοιμάζεται για πώληση ή εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Αυξήσαμε το επίπεδο των επενδύσεών μας... για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Αυξήσαμε τον αριθμό των εργαζομένων σε εμάς... για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Η στρατηγική μας παραμένει αυτή» τόνισε.

Και ποια είναι τα νούμερα; Στα τέλη του 2018, το εργατικό δυναμικό του οίκου ανερχόταν, διεθνώς, σε περισσότερους από 25.000 εργαζομένους, διπλασιασμένο σχεδόν στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας. Το 2018, τα έσοδα από πωλήσεις, διεθνώς, ανήλθαν σε 11,1 δισεκατομμύρια δολάρια, 10,5% πάνω, σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σχεδόν σε 3 δισεκατομμύρια δολάρια, 8% πάνω, σε σχέση με το 2017. Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, εκτοξεύθηκαν στα 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια και υπερέβησαν τις πωλήσεις στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Στην τελευταία, αυξήθηκαν κατά 8% και ανήλθαν σε περίπου 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην Αμερική, σε 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 7%).

Διψήφια νούμερα αύξησης καταγράφηκαν σε όλους τους τομείς προϊόντων και εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις στα πρετ-α-πορτέ και τα δερμάτινα. «Συμπαγής», η ανάπτυξη στον τομέα κοσμήματα-ρολόγια (εν μέρει αποδίδεται στην αποδοχή που συναντά η μοδάτη συλλογή κοσμημάτων «Coco Crush»).

Στα προϊόντα ομορφιάς -αναλυτές εκτιμούν ότι εδώ πραγματοποιείται το περίπου ένα τρίτο των ετήσιων πωλήσεων του οίκου-, τα αρώματα Coco Mademoiselle και Bleu de Chanel σημείωσαν διψήφια αύξηση και λόγω καινούργιων εκδοχών. Ωστόσο, παρά το ότι η ηλεκτρονική πώληση αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς αυξήθηκε διεθνώς κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ο Μπλοντιό είπε ότι ο οίκος Chanel εξακολουθεί να μην έχει σχέδια να πωλεί στο διαδίκτυο, σε πείσμα των επιλογών των ανταγωνιστών του. «Δεν πωλούμε και δεν πρόκειται να πωλήσουμε μόδα και ρολόγια και κοσμήματα, διαδικτυακά. Η θέση, η οποία μας διαφοροποιεί, είναι ότι η ανθρώπινη διάδραση θα παραμείνει κεντρική στη σχέση του πελάτη με τη φίρμα» υπογράμμισε. Το 2018, ο οίκος Chanel πρόσθεσε περισσότερους από 3.000 εργαζομένους στο δυναμικό του, πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε καταστήματα.

πηγή: ΑΠΕ