Επιχειρήσεις

Αυξήθηκαν 21% οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων το 2019


Τα στοιχεία του καινοτόμου εργαλείου eRetail Audit της Convert Group δείχνουν πως κινήθηκαν ανοδικά, κατά 21%, οι αγορές από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, το 2019, εξαιρουμένων των μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ).

Tα συμπεράσματα αυτά παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά από την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eMarket Intelligence και Partner της Convert Group, στο 4ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία, που διοργάνωσε η εταιρεία, το Σάββατο 16 Νοεμβρίου, στην Αθήνα.

Με βάση τα στοιχεία, «η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ για το 2019 θα κλείσει στα 198 εκατ. ευρώ, με ποσόστωση 51% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, 24% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 14% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 9% σε προϊόντα υγείας και 2% σε λοιπά είδη. Επίσης, παρατηρείται μείωση χρόνο με τον χρόνο στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή, καθώς από τα 42,50 ευρώ που ήταν το 2017 και 41,50 ευρώ το 2018, εφέτος έπεσε στα 40,30 ευρώ. Παρά τη μείωση της μέσης αξίας του καλαθιού, σημειώθηκε μικρή αύξηση στα τεμάχια από 3,9 σε 4 ανά αγορά».

Πώς, όμως, αυτό μεταφράζεται για την τσέπη του καταναλωτή;

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 2019, καταγράφηκαν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα συγκριτικά με το 2018 και αντίστοιχα οι εκπτώσεις ήταν υψηλότερες, οδηγώντας τους καταναλωτές σε περισσότερες αγορές με χαμηλότερο, όμως, κόστος.

Σημαντική είναι και η ανάπτυξη των κινητών συσκευών ως μέσο παραγγελίας για τους καταναλωτές, με τις μισές παραγγελίες να πραγματοποιούνται πλέον από κινητά και tablet, ποσοστό 65% μεγαλύτερο συγκριτικά με δύο χρόνια πριν.

Τέλος, αυξημένος παρατηρείται ο μέσος δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), ο οποίος έφτασε το 3,6% σε σχέση με το 3,2%, το 2018 και 3,1%, το 2017.

Διαβάστε επίσης