Οικονομία

Αυξάνονται οι διαδικτυακές πωλήσεις στην ΕΕ - Ποιες χώρες κατέγραψαν το υψηλότερο ποσοστό


Εντάθηκε η σταθερή άνοδος των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές χώρες της ΕΕ, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των περιορισμών στις μετακινήσεις, γεγονός που οδήγησε τόσο τους πελάτες όσο και τις επιχειρήσεις σε αυξημένο ενδιαφέρον για τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Το 2020, το 22% των επιχειρήσεων της ΕΕ πραγματοποίησαν πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και το 19% και το 19,5% στην Ελλάδα, όπως ανέφεραν ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις τους έφθασαν τουλάχιστον στο 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους, σημειώνοντας αύξηση μιας ποσοστιαίας μονάδας σε σύγκριση με το 2019 και 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 13% του 2010.

Η Δανία, όπως τονίζει η eurostat, κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων στην ΕΕ που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις που ξεπερνούν το 1% του κύκλου εργασιών τους (38% του συνόλου των επιχειρήσεων). Η Ιρλανδία και η Σουηδία ήρθαν στη δεύτερη θέση με 34% η καθεμία. Ακολουθούν η Λιθουανία (32%) και το Βέλγιο (31%), ενώ η Ελλάδα κατατάσσεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με ποσοστό περίπου 20%.

Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) το 2020, αμφότερες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, ήτοι 31% και 24% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Ρουμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των κρατών μελών, κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε 12 %, ακολουθούμενη από την Τσεχία (-5 εκατοστιαίες μονάδες έως 25 %) και την Πορτογαλία (-4 εκατοστιαίες μονάδες έως 16 %).

Όπως και τα προηγούμενα έτη, και με βάση την τοποθεσία των πελατών, ήταν συνηθέστερο να πραγματοποιούνται πωλήσεις σε πελάτες στη χώρα τους (22% των επιχειρήσεων), με πωλήσεις σε πελάτες σε άλλες χώρες της ΕΕ (9 %) και στον υπόλοιπο κόσμο (5%) λιγότερο συχνές.
 
Επιπλέον, το 2020, το 19% των επιχειρήσεων της ΕΕ πραγματοποίησε διαδικτυακές πωλήσεις χρησιμοποιώντας ιστότοπους ή εφαρμογές (πωλήσεις μέσω διαδικτύου), είτε σε ιδιώτες καταναλωτές (B2C) (15%) είτε σε επιχειρήσεις και κυβερνήσεις (B2BG) (12%), και το 6% χρησιμοποίησε πωλήσεις τύπου EDI. Οι επιχειρήσεις πραγματοποίησαν διαδικτυακές πωλήσεις μέσω του δικτυακού τόπου ή της εφαρμογής της επιχείρησης (17% των επιχειρήσεων) ή μέσω αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου (8%).

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα