Επιχειρήσεις

«ΑΒ Βασιλόπουλος»: Η πανδημία έφερε μεγαλύτερες πωλήσεις και κέρδη


Θετική είναι μέχρι στιγμής η επίπτωση της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν, ενώ τα περιθώρια κέρδους διευρύνθηκαν, παρά την αύξηση του κόστους που προκάλεσαν τα αυξημένα μέτρα προστασίας και η χορήγηση μπόνους στο προσωπικό.

Οπως αναφέρει η  διοίκηση της εταιρείας στην έκθεση που συνοδεύει τον ισολογισμό χρήσης 2019, η πανδημία μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για εδραίωση της ηγετικής θέσης της  ΑΒ Βασιλόπουλος στην αγορά. Η ευκαιρία αξιοποιείται με την πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων και των υποδομών και τη μείωση του λειτουργικού κόστους.

Για την τρέχουσα χρήση η «ΑΒ» σχεδιάζει την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της..

Ηδη πρόσθεσε στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας  τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS».

Την τελευταία χρονιά έγιναν επενδύσες  62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.

Στο τέλος του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα.

Η συνολική επίπτωση της πανδημίας από την ενδεχόμενη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, την απώλεια του διαθέσιμου εισοδήματος του καταναλωτή, αλλά και την ανεργία, θα αποτιμηθεί για την «ΑΒ», συνολικά, στο τέλος της χρονιάς. Η πανδημία ενδέχεται, όπως αναφέρει η έκθεση διοίκησης, να οδηγήσει σε συμπίεση και συρρίκνωση των καταναλωτικών δαπανών, επιφέροντας όξυνση του ανταγωνισμού και πτωτική τάση στις πωλήσεις και στο περιθώριο κέρδους.

Κατά την περσινή χρονιά η ΑΒ εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Η μείωση οφείλεται, κατά κύριο λόγο, σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, στην όξυνση του ανταγωνισμού καθώς και στις εν γένει συνθήκες της αγοράς και συγκεκριμένα στη μειωμένη καταναλωτική δαπάνη

Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16.

Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018. Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος η αλλαγή του λογιστικού χειρισμού, όσον αφορά στις μισθώσεις, μείωσε τα προ φόρων κέρδη κατά 14,9 εκατ. ευρώ

Διαβάστε επίσης