ΕΥΖην

Απώλεια λίπους: Αυτή είναι η ιδανική ώρα για να τρώτε 


Οι περισσότεροι όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε, απλά ψάχνουμε να βρούμε την καλύτερη δίαιτα και συνήθως δεν δίνουμε σημασία σε άλλους παράγοντες όπως για παράδειγμα οι ώρες των γευμάτων. Και αυτομάτως έρχεται το ερώτημα: ποια είναι η κατάλληλη ώρα που πρέπει να τρώμε ώστε να χάσουμε λίπος;

Την απάντηση τη δίνει παρακάτω ο *Άκης από τη CTfivepercent Nutrition Team

Για να χάσει κανείς βάρος αποτελεσματικά, δεν έχει σημασία μόνο το να προσέχει τι τρώει, αλλά και το πότε το τρώει. Και δεν είναι μόνο το βραδινό, όπου όλοι λίγο-πολύ γνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να γίνεται πολύ αργά. Εξίσου μεγάλη σημασία (ίσως και μεγαλύτερη) έχουν και τα υπόλοιπα γεύματα και ειδικά το μεσημεριανό. 

Εκτός από το τι τρως, είναι εξίσου σημαντικό το πώς και πότε, αφού  επηρεάζει την υγεία αλλά και το βάρος σου. Προσπάθησε να τρως κάθε 3 με 4 ώρες. Οι περισσότεροι άνθρωποι τρώνε τρία γεύματα και ένα σνακ, ενώ άλλοι  προτιμούν τέσσερα μικρότερα γεύματα.Βρες τον συνδυασμό που λειτουργεί καλύτερα για εσένα. Βάλε ένα χρονοδιάγραμμα στα γεύματά σου και απόλαυσε το κάθε γεύμα την ίδια ώρα κάθε μέρα.

Αν τρως και μετά από λίγη ώρα πηγαίνεις κατευθείαν στο κρεβάτι σου, αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος, το σάκχαρο του αίματος και η ινσουλίνη, εμποδίζεται η απελευθέρωση μελατονίνης  και μειώνεται η απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την ποιότητα του ύπνου, με αποτέλεσμα αν υποφέρεις από έλλειψη ύπνου, να αναζητάς περισσότερο φαγητό την επόμενη ημέρα. Εάν πρέπει να φας πριν κοιμηθείς, επίλεξε ένα ελαφρύ γεύμα ή σνακ,το οποίο να  είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και χαμηλό σε υδατάνθρακες και λίπος, όπως έναν χυμό με μούρα και νερό, μια σαλάτα με ψητό κοτόπουλο, ή γαρίδες με λαχανικά.

Η καλύτερη ώρα για φαγητό 

Και τώρα στο ερώτημα: Η καλύτερη περίοδος που πρέπει να φάτε για να χάσετε λίπος είναι το πρωί. Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας είτε είμαστε σε δίαιτα, είτε όχι. Για αυτό πρέπει να είναι πλούσιο σε ενέργεια και σε καλά λιπαρά. Όσοι παραλείπουν το πρωινό έχουν 30% περισσότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι και παρουσιάζουν 50% μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδους διαβήτη και καρδιαγγειακών νόσων. Είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Όσοι δεν το «τιμούν» είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν ανεπάρκεια βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων.Αυτά τα θρεπτικά συστατικά  δεν καλύπτονται μόνο με δύο γεύματα.

fagito

Τέλος, εμφανίζουν ατονία, εύκολη κόπωση, χαμηλή αποδοτικότητα, κακή διάθεση και νωχελικότητα. Το πρωινό είναι μια πολύ σημαντική συνήθεια που πρέπει να αποκτήσετε. Ιδιαίτερα αν έχετε πρόβλημα βάρους και επιθυμείτε την απώλεια του περιττού λίπους. 
Καλύτερα να μην ασχοληθείτε με καμία δίαιτα καταπονώντας ψυχικά και συναισθηματικά τον οργανισμό σας. Απλώς ξεκινήστε με ένα θρεπτικά πλούσιο, ισορροπημένο και σωστό πρωινό την ημέρα σας! Μην περιμένετε να περάσει η ώρα και φυσικά μην το παραλείπετε, αφού είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Όταν προσπερνάτε το πρωινό, χάνετε τα τονωτικά οφέλη του στον μεταβολικό σας ρυθμό. Είναι επίσης πιο πιθανό να ακολουθήσετε μια μη ισορροπημένη διατροφή την υπόλοιπη ημέρα και να καταναλώνετε τροφές με περισσότερες θερμίδες και μεγαλύτερες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών. 

Προτάσεις για πρωινό

Να και κάποιες προτάσεις για ένα ισορροπημένο πρωινό: 2 ασπράδια αυγού + 1 φ. άπαχο τυρί ή γαλοπούλα βραστή + λίγη ντομάτα, πιπεριά + 1 φ. ψωμί ολικής άλεσης + 1 φλ. φυσικό χυμό η μπολ με κουάκερ + κανέλα + ανάλατα  καρύδια ή  αμύγδαλα + 2 μανταρίνια ή ακτινίδια η ένα κομμάτι άπαχο τυρί + ½ φλ. κόκκινα φασόλια + 1 φ. ψωμί ολικής άλεσης + 1 φλ. φυσικός χυμός η 1 φλ. γάλα 1.5% ή γιαούρτι 2% + ½ φλ. δημητριακά ολικής άλεσης + σταφίδες + λιναρόσπορος + 1 φρέσκο φρούτο.

Τέλος μπορείτε φυσικά να οργανωθείτε από την Κυριακή για όλη την εβδομάδα. Ετοιμάστε κάποια βραστά αυγά στο ψυγείο, φέτες τυρί. Ακόμα  κάνετε μια μίξη από ανάλατους και άψητους ξηρούς καρπούς με σταφίδες και αποξηραμένα σύκα ή δαμάσκηνα.

Όσοι δεν τρώτε ποτέ πρωινό, μπορείτε να αρχίσετε επιλέγοντας μια μικρή ποσότητα από ένα τρόφιμο της αρεσκείας σας, π.χ. 1 κομ. τυρί, 1 φλ. γάλα, μέχρι να το καθιερώσετε στην καθημερινότητά σας. Τις επόμενες βδομάδες, μπορείτε να προσθέσετε και ένα δεύτερο τρόφιμο, κι ένα τρίτο, κ.ο.κ. με αυτόν τον τρόπο, θα σάς γίνει μια αγαπημένη και απαραίτητη συνήθεια. Ο οργανισμός σας θα το θεωρεί απαραίτητο και σπάνια θα το παραλείπετε!

* Ο Άκης (CT fiveprcent - Nutritionteam) είναι Personal Trainer, Προπονητής Σωματικής Διάπλασης και Διαιτολόγος – Διατροφολόγος.
facebook: CTfivepercent-Nutritionteam Akis
Instagram: ct_fiveper_nutritionteam_akis