Με Άποψη

Απλή διαγραφή ΙΧ; Μόνο αν θέλει ο υπάλληλος!


Βγαίνει, λοιπόν, ένας νόμος απλός και σαφής.

Αν έχεις ένα αυτοκίνητο που έχει χαθεί, καταστραφεί κ.λπ. πριν από αμνημόνευτα έτη, πας στη Διεύθυνση Μεταφορών με μια απλή υπεύθυνη δήλωση και το αυτοκίνητο διαγράφεται από το μητρώο.

Βγαίνει και μια απλή και σαφής εγκλύκλιος και λέει ότι, αν έχεις τις πινακίδες του ΙΧ τις καταθέτεις, αν δεν τις έχεις απλώς το γράφεις στην υπεύθυνη δήλωση.

Απλά; Απλά.

Μην βιάζεσθε! Υπάρχει πάντα ένας συμπαθής Έλληνας γραφειοκράτης για να μπλέξει τα απλά.

Στην περίπτωσή μου, οι πινακίδες δεν είναι στα χέρια μου, έχουν κατατεθεί εδώ και πολλά χρόνια στη ΔΟΥ και ήδη έχουν καταστραφεί, επειδή ακριβώς πέρασαν πολλά χρόνια.

Ο καλός υπάλληλος, όμως, λέει ότι πρέπει να πάω στη ΔΟΥ και να κάνω μια αίτηση να του στείλει τις πινακίδες, για να γίνει η διαγραφή του ΙΧ.

Όσο και αν επέμεινα ότι τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται από το νόμο ή την εφαρμοστική εγκύκλιο, όσο και αν του υπέδειξα ότι πινακίδες δεν υπάρχουν στην ΔΟΥ, επειδή έχουν ήδη καταστραφεί, ο καλός δημόσιος υπάλληλος έμεινε ανένδοτος. "Πρέπει να πάτε στη ΔΟΥ"!

Σε ευχαριστώ, ω υπαλληλίσκε, που μου τρως τρεις-τέσσερις ανθρωποώρες και βενζίνες για μια διαδικασία εντελώς άχρηστη, που δεν προβλέπεται από το νόμο. Και να διεκδικήσεις αποφασιστικά μια αύξηση μισθού. Την αξίζεις.

Υ.Γ. Για την ιστορία, η σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος αναφέρει:
«Για την ορθή εφαρµογή των παραπάνω διατάξεων επισηµαίνουµε ότι για την χορήγηση βεβαίωσης διαγραφής, ο ιδιοκτήτης του οχήµατος υποβάλλει τα εξής δικαιολογητικά:
(…) III. Την άδεια κυκλοφορίας και τις κρατικές πινακίδες του οχήµατος, εφόσον βρίσκονται στην κατοχή του. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλώνεται στην ίδια υπεύθυνη δήλωση από τον ιδιοκτήτη του οχήµατος το γεγονός αυτό ως εξής: «η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες δεν βρίσκονται στην κατοχή µου», µη απαιτούµενης κάποιας άλλης διαδικασίας».
Και τι μας νοιάζει τι λέει ο νομοθέτης; Πάντα ένας καλός υπάλληλος μπορεί να επινοήσει «κάποια άλλη διαδικασία»…