Πολιτική

Ανάγκη Εκπόνησης ενός Επικαιροποιημένου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα


Την ανάγκη εκπόνησης ενός επικαιροποιημένου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα το οποίο πρέπει να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, καθώς και ενός γενικού σχεδίου για τις μεταφορές και την Εφοδιαστική στην Ελλάδα, επεσήμανε στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, που πραγματοποιήθηκε 14-15 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, η Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κα Μαρίνα Χρυσοβελώνη, δια της αντιπροσώπου της κας Θεοδώρας Ρίσκα, Ειδικής Συνεργάτιδας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, η υφυπουργός πραγματοποιεί από κοινού κινήσεις με τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κα Θεοπίστη Πέρκα, προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή η εθνική στρατηγική για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι κινήσεις του υπουργείου περιλαμβάνουν: ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών, σύναψη συμφωνιών με τα γειτονικά κράτη με στόχο τη διευκόλυνση πρόσβασης στις διεθνείς αγορές, δημιουργία  στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο, ανάπτυξη εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη, ενίσχυση του ρόλου των μικτών κλιμακίων ελέγχου των Περιφερειών και δημιουργία ενός ομοιογενούς, αποτελεσματικού και ενοποιημένου συστήματος οδικών ελέγχων, επέκταση του πληροφοριακού συστήματος για το Εθνικό Μητρώο Μεταφορικών Επιχειρήσεων (ΕΜΜΕ) σε διαδικτυακό περιβάλλον, με στοιχεία των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών και διασύνδεσή του με τα Εθνικά Μητρώα άλλων κρατών μελών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στο θέμα του εκσυγχρονισμού στόλου οχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε από την πλευρά της Υφυπουργού, «Ο εκσυγχρονισμός του στόλου των οχημάτων αποτελεί για μένα βασική προτεραιότητα, τόσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος. Η πρωτοβουλία που έχω αναλάβει για την αναζήτηση τρόπων χρηματοδότησης για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών αυτοκινήτων και που απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς,  επιβεβαιώνει το έμπρακτο ενδιαφέρον μου.

Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει να τονίσω ότι τα εμπορευματικά κέντρα δεν είναι απλώς χώροι φόρτωσης και εκφόρτωσης των φορτίων, αλλά διασυνδεδεμένοι κόμβοι διαχείρισης εμπορευμάτων αλλά και της πληροφορίας που τα συνοδεύει. Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρώ απαραίτητη την έναρξη του διαλόγου με τους φορείς του κλάδου για την πιθανότητα υιοθέτησης της ηλεκτρονικής φορτωτικής (e CMR). Το θέμα αυτό συζητείται επισήμως στο Ευρωπαϊκό Digital Transport and Logistics Forum (στο οποίο συμμετέχουμε ως Υπουργείο) και για την χρήση της ηλεκτρονικής φορτωτικής έχει εκφράσει τη θετική άποψη και την στήριξή της με πρωτοβουλίες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». 

Στη συζήτηση στρoγγυλής τράπεζας «Reform to Perform» με την οποία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 20ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, συμμετείχε και ο Διευθυντής του γραφείου της υφυπουργού κ. Κων/νος Μπουλμέτης.

Το 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο πραγματοποιήθηκε φέτος, στις 14 & 15 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή 350 συνέδρων και με την ευγενική συνεισφορά του Ιδρύματος. Τέλεσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας,  Ανάπτυξης & Τουρισμού, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, του ΣΕΒ, του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, καθώς και του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου.