Πολιτική

Aλλαγές στην αγορά smartphone της Ινδίας


Εξαιρετικά έντονη κινητικότητα εμφανίζει αυτήν την περίοδο η αγορά των smartphones στην Ινδία, η οποία, πλέον, εξελίσσεται σε ζέοντα χώρο ενδιαφέροντος για τους διεθνείς κατασκευαστές. Στην αγορά, που κατάφερε να εκτοπίσει, ήδη, από το 2015 τις ΗΠΑ από τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης - με βάση τον αριθμό των χρηστών - και να βρίσκεται δεύτερη μετά από την Κίνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν εκ νέου το 1ο τρίμηνο του 2016.

Σύμφωνα με το sepe.gr, στην ινδική αγορά διατέθηκαν τους τρεις πρώτους μήνες του 2016, 24,4 εκατ. smartphones, αριθμός αυξημένος κατά 12% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, επίδοση που δικαιώνει τις εκτιμήσεις των αναλυτών ότι η Ινδία αποτελεί “the next big thing” για τους κατασκευαστές smartphone παγκοσμίως.

Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι σήμερα η Ινδία, σε ρόλο αντίστοιχο με αυτόν που είχε διαδραματίσει η Κίνα το 2011, όταν κατάφερε να ξεπεράσει τις επιδόσεις των ΗΠΑ, τραβά πάνω της το ενδιαφέρον των μεγάλων παικτών του κλάδου. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη παίζει και η επιβράδυνση της αγοράς των smartphones στην Κίνα, με τις επιδόσεις της Ινδίας να παραπέμπουν κάθε άλλο παρά σε μια κορεσμένη αγορά.

“Εδώ και ενάμιση χρόνο, στην αγορά smartphones της Ινδίας συντελούνται δραματικές αλλαγές. Η αύξηση των διαθέσιμων online καναλιών στη χώρα, η άφιξη διεθνών “παικτών” στην αγορά (ειδικά από την Κίνα), η μετάβαση στο LTE και η επιθυμία των καταναλωτών για συσκευές με υψηλότερη ποιότητα, έχουν οδηγήσει την αγορά σε μεγάλες ανακατατάξεις”, υπογραμμίζουν οι αναλυτές της εταιρείας Canalys.

Οι πρωταγωνιστές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η Lenovo και η Apple ήταν οι δύο ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στο “top 10” των brands στην ινδική αγορά, με τη Samsung, ωστόσο, να διατηρεί την κορυφή της κατάταξης, ακολουθούμενη από τη Micromax, την Intex, τη Lenovo και τη Lava. Να σημειωθεί ότι οι Micromax, Intex και Lava αποτελούν ισχυρά εγχώρια brands.

Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, εδραιωμένα διεθνή brands, όπως αυτά των Microsoft, BlackBerry, Sony και LG αποδείχθηκαν οι μεγαλύτεροι “χαμένοι” της αγοράς για το 1ο τρίμηνο του 2016. Η Apple διαγράφει, από την πλευρά της, σταθερά ανοδική τροχιά στην ινδική αγορά, καταλαμβάνοντας μεν την όγδοη θέση, αλλά πετυχαίνοντας άνοδο των πωλήσεων κατά 56% το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Κομβικός ρόλος

Σύμφωνα με άλλη ανάλυση της Counterpoint, το ενδιαφέρον των κατασκευαστών προσελκύει το γεγονός ότι η διείσδυση των smartphones στον γενικό πληθυσμό της Ινδίας παραμένει πολύ χαμηλή, στα επίπεδα του 30%, ανοίγοντας πεδίο δόξης λαμπρό για τους παίκτες του κλάδου των “έξυπνων” κινητών.

Ταυτόχρονα, η προστιθέμενη αξία της αλυσίδας του mobile στην Ινδία ενισχύεται και θα ενισχυθεί περαιτέρω από κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως το “Digital India”, που στοχεύουν στην ψηφιοποίηση της εγχώριας οικονομίας.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις