Χρηστικά

Ακριβότερο το diesel από την αμόλυβδη! Η ενεργειακή κρίση φέρνει στρεβλώσεις


Στρεβλώσεις στην αγορά καυσίμων φέρνει η ενεργειακή κρίση, με τη μεγάλη άνοδο των τιμών, τις έντονες διακυμάνσεις και τις κρατικές επιδοτήσεις προς αντιμετώπιση της ακρίβειας: Πρώτη φορά στην ιστορία το diesel κίνησης γίνεται ακριβότερο από την αμόλυβδη βενζίνη στα πρατήρια, με ανάλογη επιβάρυνση δεκάδων χιλιάδων καταναλωτών, επαγγελματιών και επιχειρήσεων που προτίμησαν αυτό το καύσιμο για να μειώσουν το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων τους.

 Από την 1η Οκτωβρίου το κράτος σταματά να επιδοτεί με 0,15 ευρώ ανά λίτρο την τιμή του πετρελαίου κίνησης στην αντλία. Ετσι υπερκαλύπτεται η διαφορά τιμής που υπήρχε μέχρι τώρα και το diesel  γίνεται ακριβότερο.

Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται τώρα περί τα 1,950 ευρώ και του diesel κίνησης στα 1,825 ευρώ. Η διαφορά τιμής είναι 0,125 ευρώ - όση περίπου και η κρατική επιδότηση που καταργείται από την 1η Οκτωβρίου.

Χάθηκε το πλεονέκτημα

Επισημαίνεται ότι το diesel ήταν πάντα φθηνότερο από την βενζίνη σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Γι αυτό οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις του κλάδου μεταφορών προτιμούσαν τα πετρελαοκίνητα οχήματα - στα οποία στράφηκαν την προηγούμενη 10ετία και πολλοί Ιχήδες.

Ομως το πλεονέκτημα αυτό εξουδετερώθηκε από τις “παρενέργειες” της ενεργειακής κρίσης. Τους τελευταίους μήνες η «ψαλίδα» στις τιμές των δύο καυσίμων ελαχιστοποιήθηκε, φθάνοτας να κυμαίνεται στα 0,07-0,12 ευρώ.
Πλέον κι αυτή η διαφορά υπερκαλύπτεται με την κατάργηση της επιδότησης στο diesel.

Επιβάρυνση κόστους

Η μεγάλη άνοδος της τιμής του diesel κίνησης έχει προκαλέσει ήδη μεγάλη επιβάρυνση στο κόστος μεταφορών – η οποία θα αυξηθεί με την κατάργηση της επιδότησης.
  Ήδη όλες οι μεταφορικές εταιρείες στα συμβόλαια που υπογράφουν έχουν συμπεριλάβει και ρήτρες καυσίμου, ώστε ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του diesel να μετακυλίεται στους πελάτες.

Αρμόδιοι κυβερνητικά παράγοντες και στελέχη του ΥΠΟΙΚ εκτιμούν ότι σταδιακά θα επιστρέψει η ισορροπία στην αγορά και η τιμή του diesel θα διαμορφωθεί σε κανονικά επίπεδα έναντι της αμόλυβδης βενζίνης – θα είναι δηλαδή 0,25 με 0,30 ευρώ χαμηλότερη

Διαβαστε επισης