Διεθνή

Airbus: Τέλος στην παραγωγή του A380 το 2021


Η Airbus ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του A380, του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 575 έως 850 επιβατών, λόγω έλλειψης παραγγελιών.

Οι παραδόσεις και που τέθηκε σε κυκλοφορία το 2007, θα σταματήσουν το 2021, λόγω της ζήτησης μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.

Το πρόγραμμα του A380 κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρις στη επιβράδυνση της παραγωγής.

Εδώ και έναν χρόνο, ο κύριος πελάτης του A380, η Emirates, έδωσε λίγο οξυγόνο στη παραγωγή παραγγέλνοντας επιπλέον 36 αεροσκάφη, μία παραγγελία που θα διασφάλιζε την επιβίωση του προγράμματος. Όμως η εταιρεία αποφάσισε τελικά να μειώσει κατά 39 αεροσκάφη την παραγγελία υπογράφοντας την καταδίκη του Α380.

Το Super Jumbο δεν κατόρθωσε να αντισταθεί στον ανταγωνισμό των νέων μεγάλων αεροσκαφών, των δικινητήριων μεγάλων αποστάσεων όπως το 787 της Boeing. Η Airbus απάντησε με το A380.

Η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατ. δολάρια. Η Emirates αντικατέστησε την παραγγελία των A380 με άλλη που περιλαμβάνει 40 A330neo και 30 A350, με τιμή καταλόγου 21,4 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με το site της Airbus, μέχρι σήμερα παραγγέλθηκαν 321 αεροσκάφη A380, 178 από τα οποία από την εταιρεία Emirates. Περισσότεροι από 190 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν από το 2007 με το A380.

Η εταιρεία Airbus εμφανίζεται καθησυχαστική υποσχόμενη ότι οι 3.000 έως 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.

Στο οικονομικό πεδίο, η Airbus κάλυψε τους στόχους της το 2018 με αύξηση του καθαρού κέρδους κατά 29% στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2019 θα παραδώσει 880 έως 890 επί αεροσκάφη, έναντι 800 το 2018, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

«Αν και το 2018 υπήρξε μία χρονιά προκλήσεων, τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας με ένα επίπεδο ρεκόρ αποδοτικότητας χάρις σε μία εξαιρετική επιχειρησιακή επίδοση, κυρίως το τέταρτο τρίμηνο», εξήγησε.

Το τέλος της παραγωγής του A380 προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο αβεβαιότητας για το μέλλον των δραστηριοτήτων της Airbus στο Ηνωμένo Βασίλειο που απειλούνται από το φάσμα ενός Brexit άνευ συμφωνίας.

Ο Τομ Εντερς θα δώσει τον Απρίλιο τη θέση του στον Γκιγιόμ Φορί, μηχανικό ελικοπτέρων, επικεφαλής του τμήματος εμπορικής αεροπορίας της Airbus.

Διαβάστε επίσης