Αγορές

Ο CZ της Binance για τη φυλακή, τη χάρη από τον Τραμπ και το μέλλον των crypto (+video)


Για τους «χειμώνες» των κρυπτονομισμάτων, την τετράμηνη παραμονή του σε ομοσπονδιακή φυλακή των ΗΠΑ, τη χάρη που έλαβε από τον Ντόναλντ Τραμπ και τα σχέδιά του για τα επόμενα 25 χρόνια μίλησε ο ιδρυτής της Binance, Τσανγκπένγκ Ζάο (Changpeng Zhao, γνωστός ως CZ), δηλώνοντας ότι πλέον επικεντρώνεται στις επενδύσεις, την εκπαίδευση και τη διαμόρφωση πολιτικών για τα crypto.

Έπειτα από μια από τις πιο ταραχώδεις περιόδους της καριέρας του, ο ιδρυτής της Binance, Τσανγκπένγκ Ζάο, εμφανίζεται αποφασισμένος να αφήσει πίσω του τις δικαστικές περιπέτειες και να επικεντρωθεί στο επόμενο κεφάλαιο της ζωής του.

Σε συνέντευξή του στο podcast Power Players του Yahoo Finance, ο επιχειρηματίας, γνωστός στην αγορά ως CZ, παραδέχθηκε ότι χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να προσαρμοστεί μετά την αποφυλάκισή του.

«Παρότι έμεινα στη φυλακή μόλις τέσσερις μήνες, χρειάστηκαν εβδομάδες, ίσως και δύο μήνες, μέχρι να επαναπροσδιορίσω τη ζωή μου και να σκεφτώ τι θέλω να κάνω από εδώ και πέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την κορυφή των crypto στη φυλακή

Ο καναδικής καταγωγής επιχειρηματίας συνίδρυσε τη Binance, η οποία εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων στον κόσμο. Σύμφωνα με το Forbes, η προσωπική του περιουσία εκτιμάται σήμερα σε περίπου 110 δισ. δολάρια, γεγονός που τον κατατάσσει μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως.

Οι νομικές του περιπέτειες ξεκίνησαν όταν το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης τον κατηγόρησε ότι λειτουργούσε την πλατφόρμα χωρίς επαρκείς μηχανισμούς για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος.

Ο Ζάο δήλωσε ένοχος τον Νοέμβριο του 2023, παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Binance και καταδικάστηκε σε τέσσερις μήνες φυλάκισης, από την οποία αποφυλακίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2024.

Στις 23 Οκτωβρίου 2025, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, του απένειμε πλήρη προεδρική χάρη, με τον Λευκό Οίκο να υποστηρίζει ότι η δίωξή του αποτελούσε μέρος της «πολιτικής πολέμου κατά των κρυπτονομισμάτων» που είχε ακολουθήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι δεν έχει ακόμη την ευκαιρία να ευχαριστήσει προσωπικά τον Αμερικανό πρόεδρο, αλλά θα ήθελε να το κάνει.

«Ο χειμώνας των crypto θα περάσει»

Ο ιδρυτής της Binance εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, υποστηρίζοντας ότι οι έντονες διακυμάνσεις αποτελούν διαχρονικό χαρακτηριστικό του κλάδου.

Όπως είπε, οι περίοδοι έντονης πτώσης θα συνεχίσουν να εναλλάσσονται με ανοδικούς κύκλους, όμως η συνολική πορεία της αγοράς παραμένει ανοδική.

Επικαλέστηκε μάλιστα το γεγονός ότι, ενώ σήμερα πολλοί θεωρούν χαμηλή μια τιμή του Bitcoin κοντά στις 60.000 δολάρια, πριν από τέσσερα χρόνια, κατά τον προηγούμενο "crypto winter", το μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα είχε υποχωρήσει έως και στις 16.000 δολάρια.

Κατά την εκτίμησή του, η περαιτέρω ανάπτυξη του οικοσυστήματος θα προέλθει κυρίως από νέες εφαρμογές και πρακτικές χρήσεις της τεχνολογίας blockchain.

Η πιο δύσκολη πλευρά της φυλάκισης

Αναφερόμενος στην εμπειρία του στη φυλακή, ο Ζάο δήλωσε ότι αντιμετωπίστηκε όπως όλοι οι υπόλοιποι κρατούμενοι, κάτι που, όπως είπε, τον ανακούφισε.

Η μεγαλύτερη ανησυχία του, εξήγησε, δεν ήταν οι συνθήκες κράτησης αλλά ο φόβος ότι η τεράστια οικονομική του επιφάνεια θα τον καθιστούσε στόχο εκβιασμών ή επιθέσεων.

Όπως αποκάλυψε, οι δικηγόροι και οι σύμβουλοί του τον είχαν προειδοποιήσει ότι, λόγω της δημοσιότητας που είχε λάβει η υπόθεσή του και των δημοσιευμάτων που τον χαρακτήριζαν τον πλουσιότερο άνθρωπο που έχει οδηγηθεί ποτέ σε αμερικανική φυλακή, υπήρχε αυξημένος κίνδυνος να γίνει στόχος μέσα στο σωφρονιστικό κατάστημα.

«Η ψυχολογική αβεβαιότητα ήταν πολύ πιο δύσκολη από τη σωματική εμπειρία της φυλακής», ανέφερε.

Επενδύσεις, εκπαίδευση και συμβουλές σε κυβερνήσεις

Όσον αφορά τα σχέδιά του για τα επόμενα χρόνια, ο Ζάο δήλωσε ότι σκοπεύει να αφιερώσει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στη χρηματοδότηση επιχειρηματιών που αναπτύσσουν τεχνολογίες με σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Παράλληλα, συνεχίζει να επενδύει στην εκπαιδευτική πρωτοβουλία Gig Academy, η οποία, όπως αποκάλυψε, αριθμεί πλέον περίπου 500.000 εγγεγραμμένους μαθητές, έναντι μόλις 100.000 στις αρχές του έτους.

Επιπλέον, αποκάλυψε ότι συνεργάζεται με αρκετές κυβερνήσεις ως σύμβουλος, παρέχοντας τεχνογνωσία για τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου γύρω από τα κρυπτονομίσματα και την αγορά των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων.

Διαβαστε επισης