Ελλάδα

Έρευνα: Οκτώ στους δέκα Έλληνες αγοράζουν online εκτός Ε.Ε.


Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας της NielsenIQ σχετικά με τη χρήση ασιατικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου από Έλληνες καταναλωτές, αποτυπώνοντας για πρώτη φορά τη διείσδυση, τα κίνητρα, τις συνήθειες και τις αντιλήψεις γύρω από τις αγορές από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα βασικά ευρήματα δείχνουν εξαιρετικά υψηλή διείσδυση: το 94% των συμμετεχόντων έκανε online αγορές το τελευταίο 12μηνο, ενώ από αυτούς το 85% αγόρασε από τουλάχιστον μία πλατφόρμα εκτός ΕΕ – περίπου 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές. Οι πιο αναγνωρίσιμες πλατφόρμες είναι το Temu και το Shein, με σχεδόν 3 στους 10 χρήστες να πραγματοποιούν αγορές τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Οι καταναλωτές αγοράζουν κυρίως ρούχα, είδη σπιτιού, μικροαντικείμενα, ηλεκτρονικά και gadgets, με κύριο κίνητρο τη χαμηλή τιμή. Οι χρήστες ασιατικών πλατφορμών ξοδεύουν συνολικά περισσότερα online από τους μη χρήστες, με μέση ετήσια δαπάνη 244 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής τους online δαπάνης. Παρά την υψηλή χρήση, η εμπιστοσύνη παραμένει μέτρια, ενώ οι μη χρήστες δηλώνουν πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη.

Η έρευνα δείχνει ότι 6 στους 10 καταναλωτές θεωρούν σημαντικά τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας. Παρά το γεγονός ότι 7 στους 10 χρήστες γνωρίζουν ότι οι πλατφόρμες εκτός ΕΕ ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά standards, η χαμηλή τιμή υπερισχύει. Σε περίπτωση αύξησης τιμών λόγω δασμών, περίπου 40% των χρηστών θα σταματούσε τις αγορές, ενώ 1 στους 3 εμφανίζεται θετικός σε ειδικό τέλος ανά παραγγελία.

Ακόμα, περίπου 1 στους 2 χρήστες αναζητά πληροφορίες πριν αγοράσει, ενώ οι μη αγοραστές ψάχνουν ακόμα περισσότερα, κυρίως μέσω Google, reviews, ιστοσελίδων πωλητών και online communities.

Τέλος,αναφορικά με τα προαναφερθέντα ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Κώστας Γεράρδος, δήλωσε: «Τα ευρήματα της έρευνας καταγράφουν με ποσοτικούς όρους αυτό που βιώνουμε ήδη: τη διαμόρφωση ενός παράλληλου εμπορίου, όπου η χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται μέσω απουσίας κανόνων. Οι ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις λειτουργούν υπό υψηλή φορολογική επιβάρυνση, αυστηρούς ελέγχους και πλήρη συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο. Αντίθετα, ένα μεγάλο μέρος των marketplaces εκτός ΕΕ δρα εκτός πλαισίου, χωρίς αντίστοιχη ευθύνη για τα προϊόντα που διαθέτει στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις