Την τεράστια δυναμική και προοπτική για την ανάπτυξη παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών με προορισμό την παγκόσμια ναυτιλία και τη θαλάσσια οικονομία ευρύτερα, φιλοδοξεί να αναδείξει το 7ο Export Summit που διοργανώνει στις 13 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
"Θέλουμε να παντρέψουμε την εξωστρέφεια με τη ναυτιλία", επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας: "η Θεσσαλονίκη είναι ως και σήμερα απούσα από την αγορά εξυπηρέτησης της ελληνικής ναυτιλίας. Δεν θέλουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και οι βορειοελλαδικές επιχειρήσεις να υποκαταστήσουν τον Πειραιά και τις εταιρείες της Αττικής, που θεωρούν ότι πρόκειται για ένα προνομιακό πεδίο. Θέλουμε να λειτουργήσουμε συμπληρωματικά. Οι ελληνικές παραγωγικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιήσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα που λέγεται 'ελληνική πλοιοκτησία".
Στο πλαίσιο αυτό τόνισε: "στο άκουσμα της θεματολογίας του συνεδρίου που θα διοργανωθεί την επόμενη εβδομάδα, πολλοί μίλησαν για ένα μετέωρο βήμα του ΣΕΒΕ. Στην ουσία όμως πρόκειται για ένα άλμα, που οφείλουμε να κάνουμε για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες και θέλουμε να σταθούν όρθιες".
"Παρά λοιπόν τις αρχικές ενστάσεις, δώσαμε τη μάχη και διοργανώνουμε το συνέδριο, με την ελπίδα να βάλουμε στο κάδρο και να καταστεί σαφές ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είναι ανταγωνιστής αυτού του Πειραιά. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δρα συναγωνιστικά και ουσιαστικά συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο" πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ επισήμανε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι μια υπερδύναμη στον κόσμο της θαλάσσιας οικονομίας και όπως πρόσθεσε "έρχεται πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη της ναυτιλίας με μερίδιο 17,3% σε επίπεδο τζίρου και στόλο αξίας που υπολογίζεται σε 91,82 δισ. δολάρια".
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, όπως επισήμανε ο ίδιος, δημιουργούν ετήσια ζήτηση ύψους 8 δισ. ευρώ και τόνισε ότι "πρόκειται για μία ευκαιρία που παραμένει ανεκμετάλλευτη, αφού η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού ανέρχεται σε μόλις 150 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας το 0,1% της παγκόσμιας παραγωγής".
Στο πλαίσιο αυτό πρόσθεσε ότι "αν βελτιώσουμε κάποιους σημαντικούς ανασταλτικούς παράγοντες όπως είναι η χαμηλή καινοτομική δράση και η περιορισμένη ανάπτυξη συνερτγατικών σχημάτων της Ελλάδας, τότε, η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού θα μπορούσε να φτάσει τα επόμενα χρόνια στα 700 εκατ. ευρώ/έτος, καλύπτοντας έτσι το 0,6% της παγκόσμιας παραγωγής".
Υπενθύμισε δε ότι στο πλαίσιο κατάρτισης του 6ου TCI ΣΕΒΕ DHL και του θέματος επικαιρότητας το οποίο αφορούσε την ναυτιλία, αναδείχθηκε η ανάγκη μεγαλύτερης συμμετοχής των ελληνικών επιχειρήσεων στον κλάδο και η αξιοποίηση της ηγέτιδας θέσης που κατέχει η Ελλάδα στην παγκόσμια ναυτιλία. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από τα αποτελέσματα του δείκτη, καθώς τρεις στους τέσσερις εξαγωγείς, εκτιμούν ότι η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί την πρωτοκαθεδρία που διατηρεί στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ παράλληλα το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα προϊόντα ή και οι υπηρεσίες του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον κλάδο της ναυτιλίας και της θαλάσσιας οικονομίας γενικότερα, από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις".
Κοινό όραμα, στόχο και στρατηγική μοιράζονται ΣΕΒΕ και ΟΛΘ
Υπογραμμίζοντας ότι ΣΕΒΕ και ΟΛΘ μοιράζονται κοινό όραμα, στόχο και στρατηγική σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του συνδέσμου επισήμανε ότι "η Θεσσαλονίκη δικαιούται να επανακτήσει το ρόλο της ως πύλη στην ΝΑ Ευρώπη, έναν ρόλο που έχασε σταδιακά και της χρωστάμε να τον κερδίσει και πάλι πίσω".
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κωνσταντόπουλος επισήμανε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τη διοίκηση του ΟΛΘ, προκειμένου να "προωθήσουμε την υλοποίηση ενός πάγιου αιτήματός μας, που αφορά τη δημιουργία Ελαφράς Ναυτοπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στη Θεσσαλονίκη".
Παράλληλα, ο ΣΕΒΕ συζητά και το ενδεχόμενο και της δημιουργίας μίας Ζώνης Παθητικής Τελειοποίησης, με τον κ. Κωνσταντόπουλο να σημειώνει "σαν αυτές που υπάρχουν και σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπως σε Πορτογαλία, Ολλανδία και Ισπανία". Αναφερόμενος στα clusters, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ επανέλαβε ότι ο σύνδεσμος υποστηρίζει τους συνεργατικούς σχηματισμούς ελληνικών επιχειρήσεων, στη διεκδίκηση μεριδίου από την τεράστια διεθνή αγορά των ναυτιλιακών εξοπλισμών και υπηρεσιών.
Το πρόγραμμα του 7ου Export Summit
Την έναρξη των εργασιών του 7ου Export Summit θα πραγματοποιήσουν ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας ή ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης ή ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, ενώ η εκδήλωση επιβεβαιωμένα θα "κατεβάσει" αυλαία με ομιλία του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Αναφερόμενος στο 7ο Export Summit, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Παναγιώτης Χασάπης, τόνισε ότι μεταξύ των ομιλητών του συμπεριλαμβάνονται ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δρ. Γεώργιος Πατέρας.
Τόνισε ότι η πρώτη ενότητα του συνεδρίου θα αφορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η δεύτερη θα είναι αφιερωμένη στις «Νέες τεχνολογίες, εργαλείο εξυπηρέτησης της Ναυτιλίας», η τρίτη στους «Συνεργατικούς σχηματισμούς- Συνεισφέροντας στη Ναυτιλία μέσω συνεργασίας με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας», η τέταρτη στις «υποστηρικτικές λειτουργίες στη Ναυτιλία» και η τελευταία στις επιχειρηματικές υπηρεσίες στον ναυτιλιακό κλάδο».
Υπογραμμίζεται ότι το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εξωτερικών, Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.