TECHin.gr

Η Τεχνητή Νοημοσύνη διεισδύει ταχύτατα στα σπίτια

PwC: Σχεδόν το 1/3 των καταναλωτών διεθνώς σκοπεύουν να αγοράσουν νέες οικιακές συσκευές ΤΝ

Δημοσιεύθηκε: 08 Απριλίου 2018, 11:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 05/04/2018, 13:51

Η Τεχνητή Νοημοσύνη διεισδύει ταχύτατα στα σπίτια

Αύξηση της κατανάλωσης οικιακών συσκευών που στηρίζονται στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) καταδεικνύει η παγκόσμια έρευνα της PwC ‘Global Consumer Insights’ που διερευνά την καταναλωτική συμπεριφορά, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 22.000 καταναλωτών σε 27 χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας το 1/3 (32%) των καταναλωτών σχεδιάζουν να προβούν στην αγορά συσκευών τεχνητής νοημοσύνης ενώ 10% των ερωτηθέντων έχει ήδη αγοράσει κάποια ΑΙ συσκευή, συμπεριλαμβανομένων ρομπότ και αυτοματοποιημένων προσωπικών βοηθών όπως είναι το Amazon Echo και το Google Home.

Ως αγορές, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως είναι η Κίνα, το Βιετνάμ, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη εμφανίζουν έντονο ενδιαφέρον σε αντίθεση με τις αναπτυγμένες οικονομίες όπου η ζήτηση είναι γενικά χαμηλότερη. Ενδεικτικά, το ποσοστό των καταναλωτών στην Βραζιλία και την Κίνα που σχεδιάζουν την αγορά μιας AI συσκευής ανέρχεται σε 59% και 52% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τους Αμερικάνους, τους Βρετανούς και τους Γάλλους όπου τα σχετικά ποσοστά ανέρχονται σε 25%, 24% και 25% αντίστοιχα. Έντονο ωστόσο ενδιαφέρον επιδεικνύουν, οι ερωτηθέντες από την Ιταλία και την Πολωνία, με το 40% των καταναλωτών από τις χώρες αυτές να δηλώνει την πρόθεσή του να αγοράσει ΑΙ συσκευή.

Πρωτοπόροι παγκοσμίως στη χρήση ΑΙ συσκευών αναδεικνύονται οι άντρες ηλικίας 18-34 ετών, οι οποίοι είναι ανοιχτοί στη συνεργατική κατανάλωση και είναι λιγότερο πιθανό να λάβουν μέτρα για τη μείωση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας και απάτης, ενώ επηρεάζονται σε μικρότερο βαθμό  από την τιμή.

Οι εταιρείες λιανικής παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις καθώς υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη νέων εμπορικών καναλιών που στηρίζονται στη φωνητική εντολή. Ωστόσο, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι παίκτες του λιανεμπόριου χρειάζονται ακόμα χρόνο τόσο για την προσαρμογή των καταναλωτικών συνήθειων όσο και των σχετικών προσφορών ώστε να αξιοποιηθούν στο έπακρο αυτά τα αναδυόμενα εμπορικά κανάλια. 

Ο John Maxwell, Επικεφαλής του Τμήματος Καταναλωτικών Αγορών του παγκοσμίου δικτύου της PwC, σχολιάζει: 

«Η τεχνητή νοημοσύνη εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς στους τομείς των καταναλωτικών αγαθών και του λιανεμπορίου. Καθώς οι καταναλωτές αλλάζουν τις συνήθειες τους - με περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες την ίδια στιγμή που θα θελήσουν ένα προϊόν – η τεχνητή νοημοσύνη μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα φέρει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες προβάλλονται, τοποθετούνται στην αγορά και εξυπηρετούν τους καταναλωτές».

Μέσω φορητών συσκευών οι αγορές

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ολοένα πιο δημοφιλής, κερδίζουν έδαφος παγκοσμίως και οι αγορές μέσω φορητών συσκευών, οι οποίες έχουν υπερδιπλασιαστεί μέσα σε έξι χρόνια και αναλογούν πλέον στο 17% των συνολικών αγορών. Πολύ σύντομα, αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τις αγορές μέσω υπολογιστή, οι οποίες αναλογούν μόλις σε μία στις πέντε αγορές. Επίσης, οι μισοί από τους ερωτηθέντες κάνουν χρήση smartphone για τις πληρωμές σε καταστήματα.  

To ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να βρίσκεται πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών με 59% να ψωνίζει από διαδικτυακά καταστήματα. Το γεγονός αυτό έχει επιφέρει αλλαγή  στις προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με τα έξοδα αποστολής, αφού το 41% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πλήρωναν επιπλέον χρέωση για ταχύτερη ή αυθημερόν παράδοση, το 44% για προκαθορισμένη παράδοση και το 38% θα εξέταζε και το drone ως τρόπο παράδοσης. 

Παρόλα αυτά, η κατανάλωση σε φυσικά καταστήματα δείχνει σημαντική αύξηση. Ο αριθμός των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι ψωνίζουν σε καταστήματα σε εβδομαδιαία βάση αυξήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά, και συγκεκριμένα φέτος κατά 3% ανεβαίνοντας στο 44%. 

«Οι παραδοσιακές εταιρείες λιανικής έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν σημαντικά τη θέση τους καθώς η καταναλωτική συμπεριφορά στα καταστήματα βασίζεται περισσότερο στην καταναλωτική εμπειρία, παρά στην ανάγκη για αγορά προϊόντων», σημειώνει ο John Maxwell. «Καθώς τα φυσικά καταστήματα πλαισιώνονται από ομάδες έμπειρων πωλητών και ενισχύονται με lifestyle προσφορές - όπως προγράμματα γυμναστικής  ή εφαρμογές αναγνώρισης εικόνας για εξατομικευμένες προσφορές, για τους καταναλωτές τα καταστήματα θα μετεξελιχθούν σε showroom». 

Τέλος, τη σημαντικότερη επιρροή στους καταναλωτές εξακολουθούν να ασκούν τόσο στα ηλεκτρονικά όσο και στα φυσικά καταστήματα τα κοινωνικά δίκτυα, παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι δηλώνουν να επηρεάζονται ελαφρώς λιγότερο (37% από 39%). Η επιρροή των κοινωνικών δικτύων είναι πιο ισχυρή στη Μέση Ανατολή (70%), στην Ινδονησία (58%), στη Μαλαισία (58%) και στην Κίνα (52%). 

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Μικραίνουν συνεχώς τα θηλαστικά

Μικραίνουν συνεχώς τα θηλαστικά

 Η «έξοδος» των ανθρώπων από την Αφρική, που άρχισε πριν από περίπου 125.000 χρόνια, συνέπεσε -όχι τυχαία- με μια δραματική παγκόσμια μείωση...
10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης τον Ιούλιο

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης τον Ιούλιο

Από τις 9 έως τις 15 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί, στην Πάτρα, το 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο συνδιοργανώνεται από το...
Δημιουργήθηκε -τυχαία- ένζυμο που τρώει πλαστικά!

Δημιουργήθηκε -τυχαία- ένζυμο που τρώει πλαστικά!

Ένα ένζυμο που μπορεί να «φάει» ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα πλαστικά, το ΡΕΤ (polyethylene terepththalate), δημιούργησαν Βρετανοί και Αμερικανοί επιστήμονες....
Κίνδυνος διαρροής προσωπικών δεδομένων για εφαρμογές λόγω κώδικα τρίτου κατασκευαστή

Κίνδυνος διαρροής προσωπικών δεδομένων για εφαρμογές λόγω κώδικα τρίτου κατασκευαστή

Ενώ ανέλυαν δημοφιλείς εφαρμογές online dating, οι ερευνητές της Kaspersky Lab διαπίστωσαν ότι μερικές μεταδίδουν μη κρυπτογραφημένα δεδομένα χρήστη μέσω του επισφαλούς...
Τα πρώτα ρομπότ που συναρμολογούν έπιπλα της ΙΚΕΑ

Τα πρώτα ρομπότ που συναρμολογούν έπιπλα της ΙΚΕΑ

 Δύο ρομπότ που δημιούργησαν ερευνητές στη Σιγκαπούρη, είναι τα πρώτα στον κόσμο τα οποία κάνουν κάτι που πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν όπως ο...
Εκτοξεύθηκε ο νέος «κυνηγός εξωπλανητών», το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS της NASA

Εκτοξεύθηκε ο νέος «κυνηγός εξωπλανητών», το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS της NASA

 To νέο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), που θα αποτελέσει το διάδοχο του τηλεσκοπί ου «Κέπλερ» στην αναζήτηση εξωπλανητών,...
Αφιέρωμα «Η εξερεύνηση του Διαστήματος» στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Αφιέρωμα «Η εξερεύνηση του Διαστήματος» στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Αφιέρωμα με κεντρικό τίτλο «Η εξερεύνηση του Διαστήματος» πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Δευτέρα 23 Απριλίου 2018 με αφορμή την έναρξη της...
3D εκτυπωμένα αντιβακτηριδιακά χειρουργικά εργαλεία από το ΑΠΘ

3D εκτυπωμένα αντιβακτηριδιακά χειρουργικά εργαλεία από το ΑΠΘ

 Τρισδιάστατα εκτυπωμένα χειρουργικά εργαλεία με αντιμικροβιακές και αντιπροσκολητικές έναντι των βακτηρίων ιδιότητες, αναπτύχθηκαν στην Ιατρική Σχολή του ΑΠΘ, στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής του...