Sofokleousin.gr

Τα social media ενίσχυσαν το προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό

Δημοσιεύθηκε: 18 Μαρτίου 2018, 22:00

Τα social media ενίσχυσαν το προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό

Η ταχεία εξέλιξη των κοινωνικών μέσων - με κορυφαία εξ αυτών τα Facebook, Blogger, Twitter, WordPress, LinkedIn, Pinterest, Google+, Tumblr, MySpace, Wikipedia - και η συνεχής αύξηση των χρηστών σε παγκόσμιο επίπεδο, διαδραματίζουν αναμφισβήτητα σημαντικό ρόλο τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια οικονομία.

Σήμερα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να εντάξουν τα κοινωνικά μέσα στη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθούν, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

Ιδιαίτερα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις ή για όσες προσπαθούν να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, η χρήση των κοινωνικών μέσων ως εργαλείο διεθνούς μάρκετινγκ είναι αναγκαία, έτσι ώστε να προσεγγίσουν τους διεθνείς καταναλωτές/πελάτες και να πραγματοποιήσουν προσφορές αξίας, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν έμειναν ανεπηρέαστες από αυτές τις εξελίξεις, όπως δείχνει η έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονία.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον μεταπτυχιακό φοιτητή και εθελοντή του MARLAB, Νικόλαο Γκουτζιούλη, και την επιστημονική καθοδήγηση της καθηγήτριας και διευθύντριας του MARLAB, Ροδούλας Τσιότσου, με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία εστάλησαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο το φθινόπωρο του 2017. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 136 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 61% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα ως εργαλείο της στρατηγικής διεθνούς μάρκετινγκ που εφαρμόζει.

Τα σημαντικότερα κίνητρα που ωθούν τις επιχειρήσεις στη χρήση των κοινωνικών μέσων είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας της εταιρικής τους ιστοσελίδας (45%), η βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες (45%) και η αύξηση της ανανωρισιμότητας της επιχείρησης στη διεθνή αγορά (46%).

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το κυριότερο κοινωνικό μέσο το οποίο χρησιμοποιούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις είναι το Facebook, καθώς το 59% διαθέτει εταιρικό λογαριασμό. Ακολουθεί το LinkedIn με ποσοστό 35% και το Youtube με ποσοστό 31%.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ. ως προς το περιεχόμενο που κοινοποιείται, αυτό αποτελείται κυρίως από φωτογραφίες ή διάφορες ενημερώσεις σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της κάθε επιχείρησης. Το 13,3% του δείγματος υποστηρίζει ότι ανανεώνει το περιεχόμενο αυτό καθημερινά, το 20,5% κάθε 2-3 μέρες, το 12% κάθε 4-5 μέρες, 32,5% κάθε εβδομάδα και το 21,7% κάθε μήνα. Οι γλώσσες που χρησιμοποιούν είναι κυρίως η αγγλική και η ελληνική σε ποσοστό 84,3%, και 80,7% αντίστοιχα, με την πλειοψηφία ωστόσο των επιχειρήσεων να χρησιμοποιεί ταυτοχρόνως και τις δύο γλώσσες.

Σχετικά με τα οφέλη που αποκόμισαν από τη χρήση των κοινωνικών μέσων στο διεθνές μάρκετινγκ, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στην επισκεψιμότητα και τον αριθμό των συνδρομητών και των μελών της εταιρικής ιστοσελίδας (78%), ενισχύθηκε η εμπορική τους επωνυμία (72%), αυξήθηκε η προβολή της επιχείρησης στο εξωτερικό (67%) βελτιώθηκε η ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας με τους ξένους καταναλωτές (66%) και έγινε προσέγγιση περισσοτέρων δυνητικών πελατών στο εξωτερικό (66%).

Το 39% των επιχειρήσεων του δείγματος δεν χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα στο διεθνές μάρκετινγκ αναφέροντας ως κύριους λόγους την επικέντρωση σε άλλα εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και ότι δεν τα θεωρεί κατάλληλα για την επιχείρηση. Ωστόσο, το 45,3% των επιχειρήσεων αυτών δηλώνουν πως είναι διατεθειμένες να τα χρησιμοποιήσουν για τους σκοπούς του διεθνούς μάρκετινγκ στο μέλλον.

Το προφίλ του δείγματος:

Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 136 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ). Από το σύνολο του δείγματος το 23,5% δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων, το 14% στον κλάδο των κατασκευών, το 10,3% στη βιομηχανία, το 8,1% της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, το 5,9% στα χημικά, το 3,7% στην κλωστοϋφαντουργία, το 1,5% στην ενέργεια, το 0,7% στον τουρισμό- ψυχαγωγία, το 0,7% στις Μεταφορές – Logistics και οι υπόλοιπες σε διάφορους άλλους κλάδους της αγοράς.

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Μπρος το βαρύ πυροβολικό της βάζει η Εθνική Ασφαλιστική

Μπρος το βαρύ πυροβολικό της βάζει η Εθνική Ασφαλιστική

Με μερίδιο 15% στην αγορά, η Εθνική ασφαλιστική σε 15 ημέρες βγάζει τρία νέα ασφαλιστικά προϊόντα ζωής στοχεύοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση των...
Ξενοδοχείο πολλαπλών ταχυτήτων το πρώτο Dolce στην Αττική

Ξενοδοχείο πολλαπλών ταχυτήτων το πρώτο Dolce στην Αττική

Το πρώτο Franchise Brand Dolce του Ομίλου Wyndham στην Ελλάδα άνοιξε στην Αττική, στην θέση του πρώην Mare Nostrum ιδιοκτησίας Κάκαρη, αποτελώντας...
Κορρές: Έτος σταθμός το 2017, αυξημένοι οι τζίροι σε Ελλάδα - εξωτερικό

Κορρές: Έτος σταθμός το 2017, αυξημένοι οι τζίροι σε Ελλάδα - εξωτερικό

Ενισχυμένες εμφανίζονται οι πωλήσεις του ομίλου Κορρέ σε στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων, καθώς και σε αγορές προτεραιότητας με την πορεία της μάρκας να...
Αύξηση μισθών ζητούν στην Air France - μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων

Αύξηση μισθών ζητούν στην Air France - μπαράζ απεργιακών κινητοποιήσεων

Η διασυνδικαλιστική οργάνωση όλων των εργαζομένων της Air France κάλεσε σήμερα σε νέες 24ωρες απεργίες για τους μισθούς στις 3 και τις...
DAS: Αύξηση πωλήσεων 11% το 1ο 3μηνο 2017

DAS: Αύξηση πωλήσεων 11% το 1ο 3μηνο 2017

Αυξητικά κινείται από τις αρχές του 2018 η παραγωγή της D.A.S. Hellas η οποία πανελλαδικά καταγράφει από τους συνεργάτες της σημαντικά στοιχεία...
Τρ. Πειραιώς: Αξιοποίηση της τεχνολογίας για υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρία

Τρ. Πειραιώς: Αξιοποίηση της τεχνολογίας για υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρία

Την δέσμευση για την διευκόλυνση της πρόσβασης σε τραπεζικές εργασίες των ατόμων με αναπηρίες υλοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς, με καινοτόμες σε ευρωπαϊκό...
Πρώτη στα tablets η MLS, στόχος η επέκταση στο εξωτερικό

Πρώτη στα tablets η MLS, στόχος η επέκταση στο εξωτερικό

Ικανοποιητικά είναι τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ελληνική εταιρεία MLS για το σύνολο του 2017 καταλαμβάνοντας πλέον την πρώτη θέση στην κατηγορία...
Μείωση της ζημίας α΄ τριμήνου 2018 για την Lufthansa

Μείωση της ζημίας α΄ τριμήνου 2018 για την Lufthansa

Σε φθίνουσα πορεία η καθαρή ζημία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας για τους πρώτους 3 μήνες του έτους.  Η Lufthansa, μεσώ ανακοίνωσης της, υπογράμμισε...