Sofokleousin.gr

Προγράμματα επιβράβευσης: Πόσο επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων;

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα της νέας έρευνας της ClientIQ

Δημοσιεύθηκε: 31 Οκτωβρίου 2017, 14:42 , Τελευταία Ενημέρωση: 31/10/2017, 15:29

Προγράμματα επιβράβευσης: Πόσο επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων;
Συνημμένα αρχεία:

ClientIQ_SynoptikaStoixeia_674084897.pdf

Εξαιρετικά υψηλή διείσδυση παρουσιάζουν -και- στην Ελλάδα τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών και μάλιστα έχουν σημαντική και ποικιλόμορφη επιρροή στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 97% των Ελλήνων καταναλωτών στις αστικές περιοχές της χώρας είναι εγγεγραμμένοι σε τουλάχιστον ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, ενώ κατά μέσο όρο ο καθένας έχει στο πορτοφόλι του 8.3 προγράμματα επιβράβευσης. Αυτά και αρκετά ακόμη ενδιαφέροντα συμπεράσματα περιλαμβάνει η έρευνα «Πόσο τα προγράμματα επιβράβευσης επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών», που παρουσίασε σήμερα η ClientIQ, εταιρεία που παρέχει ολοκληρωμένες στρατηγικές λύσεις διαχείρισης πελατολογίων και customer analytics. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Focus Bari, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει στην κατοχή του προγράμματα επιβράβευσης από 5 διαφορετικούς κλάδους, με τον κλάδο των Super Market να παρουσιάζει την υψηλότερη διείσδυση σε ποσοστό 92%. Ακολουθεί ο κλάδος των Τραπεζών με ποσοστό 77% και ο κλάδος των Μεταφορών με ποσοστό διείσδυσης 73%. 

Ιδιαίτερα υψηλή εμφανίζεται και η επίδραση των προγραμμάτων επιβράβευσης στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι κάνουν συστηματική χρήση των προγραμμάτων που έχουν στην κατοχή τους, ενώ το 60% επιλέγουν συχνότερα για τις αγορές τους εταιρείες οι οποίες τους προσφέρουν επιβράβευση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός, ότι μόνο 6% των καταναλωτών φαίνεται να μένει ανεπηρέαστο από την ύπαρξη προγραμμάτων επιβράβευσης και από την άλλη μεριά ένα 10% των πελατών να δηλώνει ότι αγοράζουν αποκλειστικά από εταιρείες που τους προσφέρουν επιβράβευση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πάνω από του μισούς ερωτηθέντες (55%) δήλωσαν ότι έχουν αυξήσει το ποσό που ξοδεύουν σε εταιρείες, οι οποίες τους προσφέρουν κάποια επιβράβευση.

Παράλληλα, η έρευνα της ClientIQ ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις που εμφανίζονται να έχουν οι καταναλωτές από τις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται. Οι Έλληνες καταναλωτές – εκτός από την επιβράβευση- ζητούν πλέον από τις εταιρίες να «διαβάζουν» τις ανάγκες τους, όπως αυτές προκύπτουν από την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Ενδεικτικά, 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τα προγράμματα που έχουν στην κατοχή τους, εφόσον λαμβάνουν προσωποποιημένες προσφορές σύμφωνες με τις δικές τους, προσωπικές ανάγκες.

Μπορείτε να δείτε στα Συνημμένα Αρχεία (κάτω από τις φωτογραφίες) τα συνοπτικά αποτελέσματα της έρευνας.

Όπως επισήμανε η Αλεξάνδρα Χριστοπούλου,  Chief Executive Officer της ClientIQ «Η έρευνα ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία, ιδιαιτέρως όσο αφορά τον υψηλό βαθμό εξοικείωσης των Ελλήνων με τα προγράμματα επιβράβευσης αλλά και για τις απαιτήσεις που έχουν οι καταναλωτές από τα προγράμματα αυτά. Από τις απαντήσεις των καταναλωτών διαφαίνεται, ότι ύπαρξη ενός προγράμματος επιβράβευσης είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια μιας επιχείρησης,  αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας καθώς οι καταναλωτές ζητούν πλέον περισσότερα. Μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης οι καταναλωτές απαιτούν οι εταιρίες να καταλαβαίνουν τις ανάγκες τους, όπως αυτές διαφαίνονται από την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να τους επικοινωνούν προσφορές που ταιριάζουν με αυτές. Η χρήση εργαλείων customer analytics είναι αυτή που θα βοηθήσει τις εταιρείες να αξιοποιήσουν σωστά τις πληροφορίες της καταναλωτικής συμπεριφοράς που συγκεντρώνουν από τα προγράμματα επιβράβευσης και θα τους οδηγήσει στην υιοθέτηση μιας πελατοκεντρικής στρατηγικής marketing και πωλήσεων που θα αυξήσει την προστιθέμενή αξία τόσο για τον πελάτη όσο και για την ίδια την εταιρεία».

Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε από τη Focus Bari σε δείγμα 600 ατόμων, ηλικίας 18-54, αστικών περιοχών της Ελλάδας, οι οποίοι είναι οικείοι με τη χρήση του Internet, χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία CAWI (Computer Assisted Online Interviews).

H ClientIQ ιδρύθηκε το 2015 με όραμα την ανάδειξη της στον ηγέτη της Ελληνικής και Βαλκανικής αγοράς μέσα από την παροχή εξελιγμένων εργαλείων διαχείρισης πελατολογίου και πιστότητας πελατών που απαντούν αποτελεσματικά στις ανάγκες της αγοράς. Η εταιρεία θέτει στο επίκεντρο τον καταναλωτή και στοχεύει στη μέγιστη αξιοποίηση του πελατολογίου των εταιρειών που εντάσσονται στο χαρτοφυλάκιο της, μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων πακέτων που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών  αναφορικά με  customer analytics, στοχευμένες στρατηγικές marketing και πωλήσεων, δημιουργία ή βελτιστοποίηση προγραμμάτων επιβράβευσης καθώς και  με σχεδιασμό και υλοποίηση αποτελεσματικών διαδικασιών πωλήσεων.

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Την Touchpoint Strategies επέλεξε η εταιρεία ΚΑΥΚΑΣ

Την Touchpoint Strategies επέλεξε η εταιρεία ΚΑΥΚΑΣ

Την Touchpoint Strategies επέλεξε η Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε., η κορυφαία ελληνική εταιρεία στο χώρο του ηλεκτρολογικού υλικού, φωτισμού, ενεργειακών λύσεων και βιομηχανίας,...
Σε θολό τοπίο η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Σε θολό τοπίο η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Θολό παραμένει το τοπίο στην υπόθεση εξαγοράς της Εθνικής Ασφαλιστικής από το επενδυτικό σχήμα Calamos-Exin, η οποία εκκρεμεί πάνω από ένα εξάμηνο,...
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινείται η εμπορική κίνηση τις Κυριακές

Στα ίδια επίπεδα με πέρσι κινείται η εμπορική κίνηση τις Κυριακές

"Μικρό καλάθι" θα πρέπει να κρατούν οι έμποροι/καταστηματάρχες για την κίνηση τις Κυριακές καθώς τα πρώτα στοιχεία φέρεται να κυμαίνονται στα ίδια...
Αυξάνονται οι αποδοχές του έκτακτου προσωπικού της ΔΕΗ

Αυξάνονται οι αποδοχές του έκτακτου προσωπικού της ΔΕΗ

Ως μια έμπρακτη αναγνώριση του έργου που προσφέρουν οι εργαζόμενοι με συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου οχτάμηνης διάρκειας το διοικητικό συμβούλιο της...
Βαρύ το κόστος για την Citi στο δ' τρίμηνο λόγω φορολογίας

Βαρύ το κόστος για την Citi στο δ' τρίμηνο λόγω φορολογίας

Μπορεί ο νέος φορολογικός νόμος να φέρει μεγαλύτερα περιθώρια κερδών στους τραπεζικούς ομίλους μακροπρόθεσμα, το δ' τρίμηνο του 2017 ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνο...
Πακέτο για το 4,5% του Σαράντη στα 12,50 ευρώ

Πακέτο για το 4,5% του Σαράντη στα 12,50 ευρώ

Άλλαξε χέρια στο Χρηματιστήριο το 4,5% του Σαράντη στην τιμή των 12,50. Η συναλλαγή πραγματοποιήθηκε μέσω πακέτου 1.583.798 τεμαχίων. Η συνολική αξία...
Που «χτυπάνε» τώρα οι ασφαλιστικές

Που «χτυπάνε» τώρα οι ασφαλιστικές

Συμφωνίες για να βγουν όλοι κερδισμένοι επιχειρούν να συνάψουν ασφαλιστικές εταιρείες με επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων, ενώ παράλληλα σχεδιάζουν ασφαλιστήρια συμβόλαια που παρέχουν...
Στον δρόμο για την προστασία του περιβάλλοντος η McDonald’s

Στον δρόμο για την προστασία του περιβάλλοντος η McDonald’s

Στον δρόμο για την προστασία του περιβάλλοντος φαίνεται πως μπαίνει η McDonald’s, καθώς όπως ανακοίνωσε σήμερα απαντώντας στο βασικότερο αίτημα των πελατών...