Autoin.gr

«Στοπ» από την Κίνα στην πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα

Δημοσιεύθηκε: 11 Σεπτεμβρίου 2017, 16:09 , Τελευταία Ενημέρωση: 11/09/2017, 16:15

«Στοπ» από την Κίνα στην πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα
Σχετικά tags

 Η Κίνα ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει «ένα χρονοδιάγραμμα» για «την απαγόρευση» της παραγωγής και της πώλησης οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, δηλαδή βενζίνη και πετρέλαιο. Πρόκειται για ένα τιτάνειο στοίχημα για τη μεγαλύτερη παγκοσμίως αγορά αυτοκινήτων, η οποία ήδη ετοιμάζεται να επιβάλει στους κατασκευαστές ποσοστώσεις καθαρών οχημάτων.

Άραγε, είναι το Πεκίνο έτοιμο να ακολουθήσει τα βήματα της Γαλλίας και της Βρετανίας, που πρόσφατα αποκάλυψαν την πρόθεσή τους να απαγορεύσουν την πώληση οχημάτων ντίζελ ή βενζίνης στις αγορές τους μέχρι το 2040;

Θέλοντας να εντείνει τη μάχη της κατά της ρύπανσης, η χώρα της Ασίας διαβεβαιώνει πως το σκέφτεται: Έχουν αρχίσει «μελέτες» και το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογιών της πληροφόρησης «θα καταρτίσει ένα χρονοδιάγραμμα σε συνεννόηση με τις ενδιαφερόμενες υπηρεσίες», ανακοίνωσε το Σαββατοκύριακο ο υφυπουργός Βιομηχανίας, Xin Guobin.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό θα αφορά κυρίως τα οχήματα βενζίνης, καθώς η χρήση του ντίζελ στα οχήματα παραμένει περιορισμένη στην Κίνα.

«Οι κατασκευαστές θα πρέπει, βάσει των απαιτήσεων, να βελτιώσουν το επίπεδο της ενεργειακής οικονομίας των παραδοσιακών οχημάτων και να αναπτύξουν εντατικά τα οχήματα καθαρής ενέργειας», υπογράμμισε ο Σιν στη διάρκεια ομιλίας του στην Τιανζίν (ανατολική Κίνα) που μεταδόθηκε από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Όποιο κι αν είναι το χρονοδιάγραμμα, η πρόκληση θα είναι ηράκλεια: 28 εκατομμύρια οχήματα -από τα οποία 24,4 εκατομμύρια ιδιωτικής χρήσης- πωλήθηκαν πέρυσι στην Κίνα. Από το σύνολο αυτό, μόνο 507.000 οχήματα ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά -μια σταγόνα στον ωκεανό, παρά το άλμα κατά 53% που σημείωσαν, καθώς οι καταναλωτές ενθαρρύνθηκαν από τα κυβερνητικά πριμ και τις διευκολύνσεις όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας.

«Ο κόσμος θα ακολουθήσει»

«Είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία», παρατηρεί ο γενικός γραμματέας της Κινεζικής Ένωσης Ιδιωτικών Οχημάτων. «Θα είναι δύσκολο να σταματήσει η παραγωγή παραδοσιακών οχημάτων με καύσιμο τις δύο επόμενες δεκαετίες» και πέραν αυτών, ο στόχος θα παραμείνει ιδιαίτερα δύσκολος για τα βαριά φορτηγά, λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Έστω και πολύ αόριστες, οι ανακοινώσεις του υφυπουργού Xin συνέβαλαν στο να εκτιναχθούν στα κινεζικά χρηματιστήρια οι μετοχές των εταιρειών που ειδικεύονται στον ηλεκτρισμό, με πρώτη την BYD, την «κινεζική Tesla».

«Αν η Κίνα πει όχι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο υπόλοιπος κόσμος θα ακολουθήσει, η Κίνα είναι μια υπερβολικά μεγάλη αγορά», υπογραμμίζει ο Bill Rousso, διευθυντής του γραφείου GaoFeng Advisory στη Σανγκάη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Πεκίνο θέλει να ενεργήσει με τρόπο ώστε ο περιορισμός του αριθμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης «να συμβεί σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που να επιτρέπει στους κινέζους κατασκευαστές να εκπονήσουν τις λύσεις τους».

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ,  το καθεστώς του ΚΚ Κίνας έχει ήδη αρχίσει να χορηγεί γενναιόδωρες επιδοτήσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων και θέλει τώρα να στρέψει προς την κατεύθυνση αυτή και τους κατασκευαστές. Τον Ιούνιο εισήγαγε ένα σχέδιο ρυθμιστικού κανονισμού για να τους επιβάλει από το 2018 μια ποσόστωση «καθαρών αυτοκινήτων», σύμφωνα με ένα περίπλοκο σύστημα πιστώσεων που υπολογίζονται με βάση τις πωλήσεις τους. Η πολιτική θα τεθεί σε εφαρμογή «προσεχώς», επιβεβαίωσε ο Xin.

Διεύρυνση της γκάμας

Η εξίσωση μοιάζει δύσκολη για ορισμένους κατασκευαστές, όπως η γερμανική Volkswagen (πούλησε πέρυσι στην Κίνα 4 εκατ. οχήματα). Δημιούργησε μια κοινή επιχείρηση με την κινεζική JAC και έχει στόχο «την πώληση 400.000 υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2020 και 1,5 εκατομμυρίου μέχρι το 2025».

Η αμερικανική Ford διαβεβαιώνει πως 70% των μοντέλων της που πωλούνται στην Κίνα θα είναι διαθέσιμα με ηλεκτρική επιλογή έως το 2025 και δημιούργησε μια κοινή επιχείρηση αφιερωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την κινεζική Zotye: «Μια επιθετική στρατηγική για να προταθεί μια ολοκληρωμένη γκάμα» από τα υβριδικά μέχρι τα 100% ηλεκτρικά, επιμένει ο Άντερσον Τσαν, εκπρόσωπος της Ford στην Κίνα.

Η γαλλική Renault προσαρμόσθηκε ευρέως στις νέες προτεραιότητες του Πεκίνου και η προοπτική μιας ποσόστωσης δεν την φοβίζει καθόλου: «Ξέρουμε πώς να το κάνουμε, έχουμε ήδη μια προηγμένη τεχνολογία», λέει η υπεύθυνη επικοινωνίας στην Κίνα.

Ο όμιλος θα παραγάγει στο Βουχάν (κεντρική Κίνα) μια ηλεκτρική μπερλίνα εμπνευσμένη από το όχημά της Fluence Z.E και δημιούργησε στα τέλη Αυγούστου μια νέα κοινή επιχείρηση με τον τοπικό εταίρο της, την Dongfeng, αφιερωμένη στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων προσαρμοσμένων στις κινεζικές προδιαγραφές.

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τoyota- Panasonic θα συνεργαστούν στην κατασκευή μπαταριών

Τoyota- Panasonic θα συνεργαστούν στην κατασκευή μπαταριών

 Η Toyota και η Panasonic σκέφτονται να αναπτύξουν από κοινού μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θέτοντας η πρώτη σε εφαρμογή το πλάνο της για...
Η Renault αγοράζει περιοδικά για τα οχήματα χωρίς οδηγό!

Η Renault αγοράζει περιοδικά για τα οχήματα χωρίς οδηγό!

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την εποχή των οχημάτων χωρίς οδηγό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία  αγοράζει περιοδικά.. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault αγόρασε μερίδιο...
Τεχνολογία F1 στα μοντέλα παραγωγής της Renault

Τεχνολογία F1 στα μοντέλα παραγωγής της Renault

Mια σειρά από τεχνολογικές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στη F1 έχει εξελίξει η Renault, προκειμένου να τις εντάξει στα μοντέλα παραγωγής της. Η...
Ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι στην Ηλιούπολη!

Ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι στην Ηλιούπολη!

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Ηλιούπολης, έγινε η εγκατάσταση του πρώτου σταθμού επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ο Δήμος Ηλιούπολης γράφει ιστορία συμμετέχοντας,...
«Ferrari: Under the Skin» στο London’s Design Museum

«Ferrari: Under the Skin» στο London’s Design Museum

Σπορ υπεραυτοκίνητα Ferrari και αναμνηστικά παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός της έδρας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της πόλης Μαρανέλο, σε έκθεση στο Μουσείο...
Χάκερς μπορούν να ελέγχουν αυτοκίνητα!

Χάκερς μπορούν να ελέγχουν αυτοκίνητα!

Να πάρουν μαζικά τον έλεγχο των περισσότερων αυτοκινήτων στους δρόμους μια πόλης, προκαλώντας εκατομμύρια θανάτους, θα μπορούν το πολύ σε πέντε χρόνια...
Volkswagen: Επενδύει στην παράγωγη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Volkswagen: Επενδύει στην παράγωγη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Η γερμανική εταιρια θα επενδύσει πάνω από 10 δισ. ευρώ για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα Η Volkswagen θα επενδύσει πάνω από...
Τα ολοκαίνουρια, εντυπωσιακά SUBARU

Τα ολοκαίνουρια, εντυπωσιακά SUBARU

Στο μεγαλύτερο περίπτερο που είχε ποτέ η εταιρεία, η SUBARU κατέβηκε με δύο ολοκαίνουργια μοντέλα στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017, το πολυαναμενόμενο Impreza...