Autoin.gr

«Στοπ» από την Κίνα στην πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα

Δημοσιεύθηκε: 11 Σεπτεμβρίου 2017, 16:09 , Τελευταία Ενημέρωση: 11/09/2017, 16:15

«Στοπ» από την Κίνα στην πώληση οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα
Σχετικά tags

 Η Κίνα ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει «ένα χρονοδιάγραμμα» για «την απαγόρευση» της παραγωγής και της πώλησης οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, δηλαδή βενζίνη και πετρέλαιο. Πρόκειται για ένα τιτάνειο στοίχημα για τη μεγαλύτερη παγκοσμίως αγορά αυτοκινήτων, η οποία ήδη ετοιμάζεται να επιβάλει στους κατασκευαστές ποσοστώσεις καθαρών οχημάτων.

Άραγε, είναι το Πεκίνο έτοιμο να ακολουθήσει τα βήματα της Γαλλίας και της Βρετανίας, που πρόσφατα αποκάλυψαν την πρόθεσή τους να απαγορεύσουν την πώληση οχημάτων ντίζελ ή βενζίνης στις αγορές τους μέχρι το 2040;

Θέλοντας να εντείνει τη μάχη της κατά της ρύπανσης, η χώρα της Ασίας διαβεβαιώνει πως το σκέφτεται: Έχουν αρχίσει «μελέτες» και το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογιών της πληροφόρησης «θα καταρτίσει ένα χρονοδιάγραμμα σε συνεννόηση με τις ενδιαφερόμενες υπηρεσίες», ανακοίνωσε το Σαββατοκύριακο ο υφυπουργός Βιομηχανίας, Xin Guobin.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό θα αφορά κυρίως τα οχήματα βενζίνης, καθώς η χρήση του ντίζελ στα οχήματα παραμένει περιορισμένη στην Κίνα.

«Οι κατασκευαστές θα πρέπει, βάσει των απαιτήσεων, να βελτιώσουν το επίπεδο της ενεργειακής οικονομίας των παραδοσιακών οχημάτων και να αναπτύξουν εντατικά τα οχήματα καθαρής ενέργειας», υπογράμμισε ο Σιν στη διάρκεια ομιλίας του στην Τιανζίν (ανατολική Κίνα) που μεταδόθηκε από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Όποιο κι αν είναι το χρονοδιάγραμμα, η πρόκληση θα είναι ηράκλεια: 28 εκατομμύρια οχήματα -από τα οποία 24,4 εκατομμύρια ιδιωτικής χρήσης- πωλήθηκαν πέρυσι στην Κίνα. Από το σύνολο αυτό, μόνο 507.000 οχήματα ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά -μια σταγόνα στον ωκεανό, παρά το άλμα κατά 53% που σημείωσαν, καθώς οι καταναλωτές ενθαρρύνθηκαν από τα κυβερνητικά πριμ και τις διευκολύνσεις όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας.

«Ο κόσμος θα ακολουθήσει»

«Είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία», παρατηρεί ο γενικός γραμματέας της Κινεζικής Ένωσης Ιδιωτικών Οχημάτων. «Θα είναι δύσκολο να σταματήσει η παραγωγή παραδοσιακών οχημάτων με καύσιμο τις δύο επόμενες δεκαετίες» και πέραν αυτών, ο στόχος θα παραμείνει ιδιαίτερα δύσκολος για τα βαριά φορτηγά, λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Έστω και πολύ αόριστες, οι ανακοινώσεις του υφυπουργού Xin συνέβαλαν στο να εκτιναχθούν στα κινεζικά χρηματιστήρια οι μετοχές των εταιρειών που ειδικεύονται στον ηλεκτρισμό, με πρώτη την BYD, την «κινεζική Tesla».

«Αν η Κίνα πει όχι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ο υπόλοιπος κόσμος θα ακολουθήσει, η Κίνα είναι μια υπερβολικά μεγάλη αγορά», υπογραμμίζει ο Bill Rousso, διευθυντής του γραφείου GaoFeng Advisory στη Σανγκάη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Πεκίνο θέλει να ενεργήσει με τρόπο ώστε ο περιορισμός του αριθμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης «να συμβεί σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που να επιτρέπει στους κινέζους κατασκευαστές να εκπονήσουν τις λύσεις τους».

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ,  το καθεστώς του ΚΚ Κίνας έχει ήδη αρχίσει να χορηγεί γενναιόδωρες επιδοτήσεις για την αγορά καθαρών οχημάτων και θέλει τώρα να στρέψει προς την κατεύθυνση αυτή και τους κατασκευαστές. Τον Ιούνιο εισήγαγε ένα σχέδιο ρυθμιστικού κανονισμού για να τους επιβάλει από το 2018 μια ποσόστωση «καθαρών αυτοκινήτων», σύμφωνα με ένα περίπλοκο σύστημα πιστώσεων που υπολογίζονται με βάση τις πωλήσεις τους. Η πολιτική θα τεθεί σε εφαρμογή «προσεχώς», επιβεβαίωσε ο Xin.

Διεύρυνση της γκάμας

Η εξίσωση μοιάζει δύσκολη για ορισμένους κατασκευαστές, όπως η γερμανική Volkswagen (πούλησε πέρυσι στην Κίνα 4 εκατ. οχήματα). Δημιούργησε μια κοινή επιχείρηση με την κινεζική JAC και έχει στόχο «την πώληση 400.000 υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2020 και 1,5 εκατομμυρίου μέχρι το 2025».

Η αμερικανική Ford διαβεβαιώνει πως 70% των μοντέλων της που πωλούνται στην Κίνα θα είναι διαθέσιμα με ηλεκτρική επιλογή έως το 2025 και δημιούργησε μια κοινή επιχείρηση αφιερωμένη στα ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την κινεζική Zotye: «Μια επιθετική στρατηγική για να προταθεί μια ολοκληρωμένη γκάμα» από τα υβριδικά μέχρι τα 100% ηλεκτρικά, επιμένει ο Άντερσον Τσαν, εκπρόσωπος της Ford στην Κίνα.

Η γαλλική Renault προσαρμόσθηκε ευρέως στις νέες προτεραιότητες του Πεκίνου και η προοπτική μιας ποσόστωσης δεν την φοβίζει καθόλου: «Ξέρουμε πώς να το κάνουμε, έχουμε ήδη μια προηγμένη τεχνολογία», λέει η υπεύθυνη επικοινωνίας στην Κίνα.

Ο όμιλος θα παραγάγει στο Βουχάν (κεντρική Κίνα) μια ηλεκτρική μπερλίνα εμπνευσμένη από το όχημά της Fluence Z.E και δημιούργησε στα τέλη Αυγούστου μια νέα κοινή επιχείρηση με τον τοπικό εταίρο της, την Dongfeng, αφιερωμένη στην ανάπτυξη ηλεκτρικών μοντέλων προσαρμοσμένων στις κινεζικές προδιαγραφές.

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Eco-Car: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εδώ! (vid)

Eco-Car: Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εδώ! (vid)

Ο κόσμος αλλάζει, η οικολογική συνείδηση αρχίζει να γίνεται όλο και πιο ενεργή στη σημερινή κοινωνία. Παρόλο που στην Ελλάδα, συνήθως αργούμε...
Tesla: $100 εκατ. από προπώληση τεχνολογίας που... δεν υπάρχει

Tesla: $100 εκατ. από προπώληση τεχνολογίας που... δεν υπάρχει

Περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχουν καταβάλει κοντά στα 3.000 δολάρια έκαστος στην Tesla για τεχνολογία αυτοκινήτων που δεν υπάρχει ακόμα. Από την εταιρεία...
Η VW μειώνει κατά 10% το ευρωπαϊκό δίκτυο των αντιπροσώπων της

Η VW μειώνει κατά 10% το ευρωπαϊκό δίκτυο των αντιπροσώπων της

 Η Volkswagen σκοπεύει να μειώσει το ευρωπαϊκό δίκτυο των αντιπροσώπων της και να το αντικαταστήσει με πωλήσεις μέσω διαδικτύου, ακολουθώντας -έτσι- τον...
Εκστρατεία Google: Γιατί πρέπει να περάσουμε σε αυτο-οδηγούμενα οχήματα

Εκστρατεία Google: Γιατί πρέπει να περάσουμε σε αυτο-οδηγούμενα οχήματα

Η αυτόματη οδήγηση είναι το μέλλον και η Google θέλει να ενημερώσει, σχετικά με την χρήση του και να άρει τις φοβίες...
H Ford στα χνάρια της Tesla με σύμμαχο τον Edison!

H Ford στα χνάρια της Tesla με σύμμαχο τον Edison!

Ομάδα Edison, το νέο τμήμα της Ford, επιφορτισμένο με την επίβλεψη του σχεδιασμού νέων, ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο lineup της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Υποστηρίζοντας το προσχέδιο...
BMW: Ετοιμάζει τεράστιο φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

BMW: Ετοιμάζει τεράστιο φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων!

Το μέλλον έρχεται με δρασκελιές και η BMW μας το υπενθύμισε, ανακοινώνοντας την δημιουργία ενός γιγαντιαίου ασύρματου φορτιστή για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Η...
Γαλλία: Αύξηση στις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

Γαλλία: Αύξηση στις νέες πωλήσεις αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο

 Αύξηση παρουσίασαν οι νέες πωλήσεις αυτοκινήτων στη Γαλλία, κατά τον μήνα Σεπτέμβριο, με τις γαλλικές εταιρείες να πρωταγωνιστούν στην αγορά.  Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις...
«Πρωταθλητές» τα βενζινοκίνητα στην Ευρώπη το α΄εξάμηνο

«Πρωταθλητές» τα βενζινοκίνητα στην Ευρώπη το α΄εξάμηνο

 Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια ξεπέρασαν, για πρώτη φορά από το 2009, εκείνες των diesel για το α΄εξάμηνο του 2017,...