Autoin.gr

Μισός αιώνας για το ιστορικό Ράλι της ΔΕΘ

Δημοσιεύθηκε: 03 Σεπτεμβρίου 2017, 10:09 , Τελευταία Ενημέρωση: 03/09/2017, 10:29

Μισός αιώνας για το ιστορικό Ράλι της ΔΕΘ
Σχετικά tags

 Mισό αιώνα ζωής συμπληρώνει φέτος το φημισμένο ράλι της Δ.Ε.Θ. και φιλοδοξία των διοργανωτών είναι να αναβαθμιστεί με τη διοργανωτική και αγωνιστική παρουσία του στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στο διήμερο 16-17 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις του αθλήματος, θα “ξαναστηθούν” στην αφετηρία του ράλι, στη Νότια πύλη της ΔΕΘ, στις στροφές του δρόμου προς την Χαλκιδική, στις ειδικές διαδρομές και σε κάθε άλλο σημείο, όπου οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα κάνουν τους ριψοκίνδυνους, αλλά και επιδέξιους χειρισμούς τους απολαμβάνοντας την ηδονή της ταχύτητας.

Σαν χθες ήταν η πρώτη του διοργάνωση, την ευθύνη της οποίας είχε το τότε αγωνιστικό τμήμα της ΕΛΠΑ, κάτι που έγινε το 1966 και έχοντας τότε πρώτο νικητή τον Σταύρο Γεωργιάδη, που “έτρεχε” με το ψευδώνυμο “Βόρειος” και έχοντας συνοδηγό του στο μικρό Μίνι Κούπερ (ιδιοκτησίας του σημερινού δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη) τον Θανάση Παπαγεωργίου.

Στο διάστημα αυτό πολλά άλλαξαν στη μορφή του αγώνα που παλαιότερα ξεκινούσε το μεσημέρι του Σαββάτου και μετά από πολλές ειδικές νυκτερινές διαδρομές που κρατούσαν όλο το βράδυ, τα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα τερμάτιζαν το μεσημέρι της Κυριακής. Μάλιστα, στο διάστημα της 50ετούς παρουσίας του πέρασαν ανάμεσα στις συμμετοχές του τα κορυφαία ονόματα του χώρου, σε πανελλήνια κλίμακα, όπως αυτά των Καλεμτζάκη, Τσομπανόπουλου, Μανωλόπουλου, Ψηφίδη, Κύρκου, "Τζίγγερ", Βωβού, "Στρατισίνο", Μοσχού, Ιαβέρη, Τσολακίδη, Χατζηχρήστου, Στόϊκου, Αναγνωστάκη, Τοψή, Χαμπή, Παπαντωνίου, Κουμποτή κ.α. Ονόματα που κυριάρχησαν και πρωταγωνίστησαν για πολλά χρόνια στους αγώνες ράλι.

Η φετινή διοργάνωση θα ολοκληρώσει τις προθεσμίες για συμμετοχές το βράδυ της Παρασκευής 8 Σεπτεμβρίου, ενώ το πρωί της επόμενης μέρας (Σάββατο 16-9) θα γίνει στη νότια πύλη της ΔΕΘ ο τεχνικός έλεγχος των αγωνιστικών, και από τον ίδιο χώρο θα δοθεί η επίσημη εκκίνηση του ράλι. Το σύνολο των έξι ειδικών διαδρομών το καλύπτουν συνολικά 93 αγωνιστικά χιλιόμετρα αρκετά για να προσφέρουν συγκινήσεις.

Στον Κώστα Στεφανή δόθηκε η ευθύνη της παρουσίασης των πληρωμάτων, και να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος οδηγός, ανέβηκε 7 φορές ως συνοδηγός στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών σε Rally Δ.Ε.Θ. Το 1978 με τον Ιαβέρη και το Ford Escort RS, από το 1987 έως το 1990 και το 1992 με την Lancia Delta HF του "Jigger" και τέλος το 1994 με την Lancia Delta HF του Άρη Βωβού.

Με σλόγκαν, στο περσινό Rally ΔΕΘ πως "το παιχνίδι παίζεται στο βουνό και όχι στην κονσόλα", ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, μας προέτρεπε και μας προσκαλούσε, όλους εμάς να ξεφύγουμε από το κλεινόν άστυ και να παρακολουθήσουμε ζωντανά έναν αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Rally και όχι διαδικτυακά. Αυτό ακριβώς το γεγονός, δικαιολογεί, στον απόλυτο βαθμό το σλόγκαν του φετινού επετειακού αγώνα που αφορά στο πως ένα γεγονός μπορεί να καταχωρηθεί στις μνήμες των πολλών ως συναρπαστικό. Η απάντηση είναι πως μόνο η σύμπραξη οργανωτή, θεατή, αθλητή και υποστηρικτή μπορούν να δημιουργήσουν το συναρπαστικό.

Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Θεσσαλονίκης φρόντισε οι ειδικές διαδρομές να δικαιολογούν το συναρπαστικό, οι υποστηρικτές είναι έτοιμοι να βοηθήσουν με όποιον τρόπο μπορούν, οι αθλητές να τιμήσουν τον επετειακό αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος και οι θεατές να στηρίξουν την προσπάθεια.

Όλα αυτά θα συμβούν στις 16 και 17 Σεπτεμβρίου και η ερώτηση είναι απλή. Θέλεις να συν - δημιουργήσεις για πεντηκοστή φορά στην ιστορία του Rally ΔΕΘ το συναρπαστικό; Πως γίνεται 93 χλμ. ειδικών διαδρομών να συναρπάσουν άπαντες; Όταν αυτά δεν προκαλούν μόνο το αγωνιστικό ενδιαφέρον αλλά είναι έτσι μοιρασμένα, ώστε να ικανοποιούν τον θεατή, υποστηρικτή και οργανωτή. Το 50ο Rally Δ.Ε.Θ. είναι ακριβώς αυτό.

Περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές, δύο το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου και τέσσερεις την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, οι οποίες είναι μοιρασμένες σωστά ώστε να μην υπάρχει κενό, με ζηλευτή ποικιλομορφία, ώστε να ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς αθλητές με την σωστή δόση ρομαντισμού αποδίδοντας φόρο τιμής στην ιστορία του αγώνα.

Την πρώτη ημέρα οι αθλητές πρέπει να καταφέρουν αλώβητοι στην διαδρομή  Λιβάδι - Πετροκέρασα 19,70χλμ. και έναν κλασικό δρόμο  Χολομώντα 23,20χλμ. μέχρι να "δουν" το parc ferme στην κεντρική πλατεία του Πολυγύρου. Η δεύτερη μέρα ξεκινάει με μια δύσκολη Παλαιόχωρα των 21,02χλμ. ακολουθούμενη από δύο Τσουκαλάδες των 10,88χλμ. έκαστος με ενδιάμεσο service και ένα Λιβάδι - power stage των 7.31χλμ. που θα οδηγήσει τα καταπονημένα πληρώματα και τα αγωνιστικά τους εκεί όπου ξεκίνησαν την προσπάθεια στην νότια πύλη της Διεθνούς Έκθεσης όπου και ο τερματισμός του αγώνα.

Οι θεατές αποζημιωμένοι από το θέαμα, ικανοποιημένοι από τους πολλούς και εύκολους τρόπους προσέγγισης των ειδικών διαδρομών, θα μπορούν με περηφάνια να οικειοποιηθούν το 50ο Rally ΔΕΘ λέγοντας πως ήταν και αυτοί εκεί.

Όμως το ράλι της ΔΕΘ αναπόφευκτα περνάει κι αυτό τη δική του κρίση, επηρεασμένο από την οικονομική κρίση. Ο Βασίλης Τσομπανόπουλος,βετεράνος οδηγός με πλούσια εμπειρία από το ένδοξο παρελθόν είναι ευθύς και λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα πράγματα με την δική του οπτική. "Τα ράλι παλιότερα είχαν άλλο χρώμα και άλλη ομορφιά. Συναντιόμασταν στη διάρκεια τους οι καλύτεροι οδηγοί από την Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ο συναγωνισμός που επικρατούσε μας βελτίωνε όλους.

Σήμερα το Ράλι της ΔΕΘ έχει υποβαθμιστεί και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν εντάχθηκε σε καμιά βαθμολογία, πουθενά. Τώρα, είναι και η κρίση αλλά αφέθηκε ένα πολύ σημαντικό ράλι να χάσει την αίγλη του και να γίνει μια διαδικασία μιάς μέρας. Τι να συγκρίνω και να πρωτοθυμηθώ από το παρελθόν. Είχαμε 7-8 ειδικές διαδρομές και αγώνες στο ράλι θερμαϊκού, Σκρα- Κιλκίς- Λαχανά, που καταργήθηκαν αλλά και τότε όλοι περιμέναμε να πάρουμε μέρος στο Ράλι της ΔΕΘ που ήταν ένας τρομερός αγώνας.

Με πολύ μεγάλους ραλίστες σαν Καλεμτζάκη, τον Σωτηριάδη, τον Ψηφίδη και αρκετούς ακόμα. Αν βάλω μάλιστα και τους αθηναίους Κύρκο, Ιαβέρη, Μοσχού ή Βωβό αργότερα, τότε καταλαβαίνουμε τι λείπει σήμερα από την διοργάνωση. Τους αθηναίους δεν μπορούσαμε να τους φτάσουμε. Πάντα ήταν ένα κλικ πιο πάνω από μας, με τα μεγάλα και γρήγορα αυτοκίνητα τους. Αυτό λείπει σήμερα και μαζί έχει μειωθεί και το ενδιαφέρον των φίλων του αθλήματος".

Πηγή: ΑΜΠΕ

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Τoyota- Panasonic θα συνεργαστούν στην κατασκευή μπαταριών

Τoyota- Panasonic θα συνεργαστούν στην κατασκευή μπαταριών

 Η Toyota και η Panasonic σκέφτονται να αναπτύξουν από κοινού μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θέτοντας η πρώτη σε εφαρμογή το πλάνο της για...
Η Renault αγοράζει περιοδικά για τα οχήματα χωρίς οδηγό!

Η Renault αγοράζει περιοδικά για τα οχήματα χωρίς οδηγό!

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την εποχή των οχημάτων χωρίς οδηγό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία  αγοράζει περιοδικά.. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault αγόρασε μερίδιο...
Τεχνολογία F1 στα μοντέλα παραγωγής της Renault

Τεχνολογία F1 στα μοντέλα παραγωγής της Renault

Mια σειρά από τεχνολογικές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στη F1 έχει εξελίξει η Renault, προκειμένου να τις εντάξει στα μοντέλα παραγωγής της. Η...
Ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι στην Ηλιούπολη!

Ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι στην Ηλιούπολη!

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Ηλιούπολης, έγινε η εγκατάσταση του πρώτου σταθμού επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ο Δήμος Ηλιούπολης γράφει ιστορία συμμετέχοντας,...
«Ferrari: Under the Skin» στο London’s Design Museum

«Ferrari: Under the Skin» στο London’s Design Museum

Σπορ υπεραυτοκίνητα Ferrari και αναμνηστικά παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός της έδρας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της πόλης Μαρανέλο, σε έκθεση στο Μουσείο...
Χάκερς μπορούν να ελέγχουν αυτοκίνητα!

Χάκερς μπορούν να ελέγχουν αυτοκίνητα!

Να πάρουν μαζικά τον έλεγχο των περισσότερων αυτοκινήτων στους δρόμους μια πόλης, προκαλώντας εκατομμύρια θανάτους, θα μπορούν το πολύ σε πέντε χρόνια...
Volkswagen: Επενδύει στην παράγωγη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Volkswagen: Επενδύει στην παράγωγη ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Η γερμανική εταιρια θα επενδύσει πάνω από 10 δισ. ευρώ για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα Η Volkswagen θα επενδύσει πάνω από...
Τα ολοκαίνουρια, εντυπωσιακά SUBARU

Τα ολοκαίνουρια, εντυπωσιακά SUBARU

Στο μεγαλύτερο περίπτερο που είχε ποτέ η εταιρεία, η SUBARU κατέβηκε με δύο ολοκαίνουργια μοντέλα στην έκθεση ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2017, το πολυαναμενόμενο Impreza...