Sofokleousin.gr
Έλενα Ερμείδου
Έλενα Ερμείδου
Email me

Οι τέσσερις στόχοι του νέου Προέδρου του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσου

Δημοσιεύθηκε: 18 Μαϊου 2017, 22:55 , Τελευταία Ενημέρωση: 21/05/2017, 19:04

Οι τέσσερις στόχοι του νέου Προέδρου του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσου

Τέσσερεις βασικούς στόχους για τα επόμενα χρόνια έθεσε ο νέος πρόεδρος του ΣΕΤΕ στην σημερινή Ετήσια Γενική Συνέλευση Γιάννης Ρέτσος: Την περαιτέρω ενδυνάμωση του κλάδο την ωρίμανση του και κατάταξή του σε ψηλότερα κλάσεις και μεγάλες αγορές: α) Την επίτευξη ενότητας σε ολόκληρο το τομέα. β)  την σύνθεση  όλων των απόψεων με όρους  εργασιακής και κοινωνικής ειρήνης, ώστε ο κλάδος να πάει ακόμα πιο ψηλά. γ) την διαρκή αρμονική και επωφελής για την ελληνική οικονομία και τη χώρα σε σχέση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις.δ) την ενδυνάμωση της κοινωνικής διάστασης του τουρισμού καθώς και την ενίσχυση του κοινωνικού αποτυπώματος, παράλληλα με την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης. Παράλληλα με το στόχους έθεσε και τις προτάσεις τους για την επίτευξη αυτών.

της Ελενας Ερμείδου

Για να επιτευχθούν, ωστόσο οι στόχοι αυτοί ο ίδιος τόνισε χρειάζονται συγκεκριμένες πολιτικές κινήσεις.
Απαιτείται να δοθεί λύση στο βαριά φορολογημένο τουριστικό προϊόν σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες.  Λόγω της αύξησης των φόρων, έχει εξανεμιστεί ένα μεγάλο ποσοστό ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας της χώρας που επιτεύχθηκε από την αρχή της εφαρμογής των μνημονίων, με την επίπονη, κοινωνικά και οικονομικά, εσωτερική υποτίμηση.

Η Ελλάδα είναι ακριβότερη, κατά 6 με 7 μονάδες έναντι των ανταγωνιστών της, ενώ περιθώρια για μειώσεις τιμών δεν υπάρχουν πλέον από τους επιχειρηματίες, οι οποίοι τα εξήντλησαν από το 2008 έως σήμερα, στην προσπάθειά τους να παραμείνει η Ελλάδα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Η τελευταία αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά επιβάρυνε το τουριστικό πακέτο, με αποτέλεσμα όσοι ήρθαν στη χώρα μας να περιορίσουν τις δαπάνες τους, λόγω αυτής της αύξησης στην τιμή του ταξιδιού τους. Είναι και αυτή μια απο τις αιτίες για την ανησυχητική μείωση των τουριστικών εσόδων. Ο φόρος διαμονής, εάν εφαρμοστεί, θα επιφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα, στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος.

Να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του προϊόντος προκειμένου να φέρει περισσότερες επενδύσεις, περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία και τα κρατικά ταμεία, αλλά και περισσότερες θέσεις εργασίας. Καμία μεγάλη και σοβαρή επένδυση υπογράμμισε  δεν μπορεί να έρθει, όταν στη χώρα επικρατεί ο συνδυασμός της υπερφορολόγησης και του ασταθούς φορολογικού περιβάλλοντος.

Στο σημείο αυτό έρχεται και η ανάγκη για την οριστική επίλυση του χωροταξικού ζητήματος. Δεν είναι δυνατόν επενδυτικά σχέδια να είναι έωλα και ευάλωτα σε οποιαδήποτε προσφυγή στο ΣτΕ, λόγω ακριβώς της έλλειψης χωροταξικού σχεδιασμού με συγκεκριμένες χρήσεις γης και με θεσμικές προϋποθέσεις που να διασφαλίζουν στον επενδυτή την απρόσκοπτη πορεία της επένδυσής του.

Άλλο ένα μείζον θέμα είναι τα κόκκινα δάνεια στις τουριστικές επιχειρήσεις. Ο επιχειρηματίας πρέπει να έχει την ευκαιρία να σώσει την επιχείρησή του. Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Οι επιχειρήσεις που έχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του δανεισμού τους, κινδυνεύουν να βρεθούν σε φάση εκκαθάρισης από τους αγοραστές των προβληματικών τους δανείων και όλοι αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά τους κινδύνους αυτής της ιστορίας.

Ως εκ τούτου θα πρέπει να επιτραπεί στις τράπεζες, μέσω και της δημιουργίας ενός ευέλικτου και λειτουργικού κανονιστικού πλαισίου, να αναδιαρθρώσουν τα δάνεια των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε έναν καθ’ όλα βιώσιμο τομέα της οικονομίας, με πιθανή είσοδο νέων κεφαλαίων ή στρατηγικών επενδυτών, ώστε αυτές να εξυγιανθούν και να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Το θέμα των κόκκινων δανείων είναι πολύ σοβαρό και για εμάς αποτελεί προτεραιότητα.

Τα προβλήματα ωστόσο που αντιμετωπίζει ο τουρισμός δεν έχουν να κάνουν μόνο με τα εσωτερικά προβλήματα της χώρας, αλλά και με τη γενικότερη γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή μας, στην Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Μια σειρά θεμάτων επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό.

Αστάθεια στη νοτιοανατολική μεσόγειο, προβλήματα στην γείτονα χώρα, τρομοκρατικές ενέργειες, πολιτικές ανακατατάξεις, προσφυγική κρίση, δημιουργούν ένα πλέγμα που χρειάζεται καλή γνώση, ευρύτερες συνέργειες και γρήγορα αντανακλαστικά για την αντιμετώπισή του. 

Διέξοδο σημαντική στο πρόβλημα πέρα από την αυτονόητη διαρκή συνεργασία με την κυβέρνηση, θα δώσει ίδρυση γραφείου του Συνδέσμου στις Βρυξέλλες.

Ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι πρέπει να βρίσκεται κοντά στα κέντρα των αποφάσεων. Να μπορεί να ακούγεται η φωνή του κλάδου και να επηρεάζει στο βαθμό που του αναλογεί στις εξελίξεις.

Ένας ακόμα στόχος, είναι η ενίσχυση της εικόνας της χώρας,  που επιτυγχάνεται παράλληλα και σε μεγάλο βαθμό και με την Marketing Greece.

Τέλος στο πλαίσιο της υψηλής τεχνογνωσίας του ΣΕΤΕ, είναι αυτονόητο αλλά και προετραιότητα να στηριχθεί και να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο και το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), με σκοπό την ακόμα καλύτερη τεκμηρίωση των στοιχείων, της επιχειρηματολογίας, του επιχειρησιακού σχεδιασμού, και της αναβάθμισης της εκπαίδευσης.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΤΕ:

 Πρόεδρος    Ρέτσος Α. Γιάννης, Electra Hotels & Resorts
   
Αντιπρόεδροι     Βασιλάκης Ευτύχιος, Hertz Autohellas – Aegean Airlines – Olympic Air
                      Τοκούζης Παναγιώτης, Πρόεδρος  ΣΕΤΚΕ
                      Τσιλίδης Λύσανδρος, Μέλος ΔΣ ΗΑΤΤΑ

Αντιπρόεδρος Οικονομικώ:  Κωνσταντινίδης Κώστας, Atrium Hotels

Γενικός  Γραμματέας : Βερνίκος Γιώργος, Vernicos Yachts, Πρόεδρος ΟΚΕ  

Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας:   Καλλίνικος Καλλίνικος, Goldair Handling

Μέλη    Αλεξόπουλος Κωνσταντίνος, Domotel Α.Ε.
           Βενετόπουλος Λάκης, Variety Cruises Ltd.
           Γαλιατσάτος Σπύρος, Lassi Hotel
           Γιαννούλης Εμμανουήλ, Giannoulis Hotels & Resorts
           Θεοφανοπούλου Μαρία, International Publications Ltd / Greek Travel Pages
           Κοκοτός Φώτιος – Ιωσήφ, Spatech Consultancy        
           Κωνσταντακόπουλος Αχιλλέας, Τουριστικές Επιχ/σεις Μεσσηνίας Α.Ε.
           Λασκαρίδη Χλόη, ΛΑΜΨΑ Α.Ε.
           Μαυρόπουλος Μιχάλης, TUI HELLAS TRAVEL TOURISM & AIRLINES S.A.
           Παράσχης Ιωάννης, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
           Σακέλλης Μιχάλης, Πρόεδρος ΣΕΕΝ
           Σμπώκου Αγάπη, Sbokos Hotel Group
           Στυλιανόπουλος Ανδρέας, Navigator Travel
           Χατζηκωνσταντίνου Κωνσταντίνος, ΑΦΟΙ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Α.Ε.

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Κύπρος: «Στα σκαριά» πανεπιστημιακή σχολή για ναυτιλιακές σπουδές

Κύπρος: «Στα σκαριά» πανεπιστημιακή σχολή για ναυτιλιακές σπουδές

Μια νέα Σχολή, για σπουδές σε θέματα επιστήμης, τεχνολογίας και οικονομίας της θάλασσας, είναι μέσα στους άμεσους σχεδιασμούς του Πανεπιστημίου Κύπρου. Η Σχολή...
Αυξημένη η τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη

Αυξημένη η τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη

 Ευχάριστα είναι τα νέα σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση στην Θεσσαλονίκη, η οποία πηγαίνει όλο και καλύτερα, ενώ ειδικά για το...
Πειραιώς Factoring: Ισχυρή αύξηση μεγεθών και διεθνής διάκριση

Πειραιώς Factoring: Ισχυρή αύξηση μεγεθών και διεθνής διάκριση

 Αύξηση του μεριδίου αγοράς της, ενίσχυση της κερδοφορίας της και διατήρηση των NPLs σε χαμηλά επίπεδα πέτυχε το 2016 η Πειραιώς Factoring....
Το Βερολίνο στηρίζει Lufthansa στην υπόθεση της Air Berlin

Το Βερολίνο στηρίζει Lufthansa στην υπόθεση της Air Berlin

Τη στήριξη της γερμανικής κυβέρνησης έχει η Lufthansa στην προσπάθειά της να αποκτήσει σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της υπό πτώχευση ανταγωνίστριάς της Air...
Fiat Chrysler: Δεν μας έχει προσεγγίσει η Great Wall Motor

Fiat Chrysler: Δεν μας έχει προσεγγίσει η Great Wall Motor

Δεν έχει γίνει καμία προσέγγιση από την κινεζική Great Wall Motor προς τη Fiat Chrysler Automobiles (FCA) για την μονάδα της των...
Κινεζική «πολιορκία» στη Fiat Chrysler

Κινεζική «πολιορκία» στη Fiat Chrysler

Την πρόθεσή της να εξαγοράσει τη Fiat Chrysler Automobiles (FCA) εκδήλωσε σήμερα η κινεζική Great Wall Motor, με δήλωση στελέχους της στο...
H Rosneft εξαγόρασε το 49% της ινδικής Essar

H Rosneft εξαγόρασε το 49% της ινδικής Essar

Το 49% της ινδικής εταιρείας διύλισης Essar Oil Limited (EOL) εξαγόρασε η Rosneft, η μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία παραγωγής πετρελαίου. Ίσο ποσοστό της...
Η Total εξαγοράζει την Maersk Oil

Η Total εξαγοράζει την Maersk Oil

Εκμεταλλευόμενη τη βουτιά στον κλάδο εξόρυξης πετρελαίου, η Total συμφώνησε να εξαγοράσει τη μονάδα πετρελαίου και αερίου της δανέζικης ναυτιλιακής AP Moller-Maersk....