Sofokleousin.gr
Έλενα Ερμείδου
Έλενα Ερμείδου
Email me

Ζητούν εξόφληση τοις μετρητοίς για να μην χάσουν τα λεφτά τους

Δημοσιεύθηκε: 18 Απριλίου 2017, 19:42 , Τελευταία Ενημέρωση: 18/04/2017, 19:45

Ζητούν εξόφληση τοις μετρητοίς για να μην χάσουν τα λεφτά τους

Στις 60 ημέρες κατά μέσο όρο έχει καθιερωθεί ο χρόνος εξόφλησης τιμολογίων στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος αναμονής στην Ευρώπη είναι οι 44 ημέρες. Ο μέσος χρόνος είσπραξης εκπρόθεσμων τιμολογίων φτάνει τις 47 ημέρες στην Ελλάδα. Οι έλληνες θα πρέπει να περιμένουν 13 επί πλέον ημέρες σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη  προκειμένου να εξοφληθούν και μία εβδομάδα περισσότερο σε σχέση με το 2016. Η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των πρώτων χωρών στα ανεξόφλητα τιμολόγια κατέχοντας ποσοστό 1,2% ωστόσο ελαφρά χαμηλότερο από το 2016 που ήταν στο 1,8% Στα παραπάνω συμπεράσματα καταλήγει έρευνα της Atradius για όλη την Ευρώπη.

της Ελενας Ερμείδου

Σύμφωνα με την έρευνα η αστάθεια στο περιβάλλον, η μετ’ εμποδίων πρόσβαση στην χρηματοδότηση, αλλά τελευταία και το Brexit καθώς και η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των αναδυομένων οικονομιών στην Ασία προβληματίζει έντονα το διεθνές επιχειρείν, ασκώντας πιέσεις στην ανάπτυξη και στους τρόπους εξόφλησης των τιμολογίων. Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν συναλλαγές τοις μετρητοίς φοβούμενοι ότι τιμολόγιο με πίστωση μπορεί να σημαίνει ότι θα χάσουν τα λεφτά τους.
Αύξηση παρουσιάζει το ποσοστό των εκπρόθεσμών τιμολογίων στην Δυτική Ευρώπη στο 41% το 2017 από 39% το 2016. Από την Δυτική Ευρώπη μεγαλύτερη καθυστέρηση αναφέρθηκε στην Ελβετία με τα εγχώρια τιμολόγια  στο 97%, και τα τιμολόγια προς ξένους  στο 93,9%. Στον αντίποδα η Σουηδία με την χαμηλότερη συχνότητα καθυστερήσεων.

Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις πληρωμών από εγχώριους πελάτες παρουσιάζεται στην Ελλάδα με ποσοστό 51,6%. Αυτό έχει επιπτώσεις και στο μέσο όρο είσπραξης τιμολογίων, που είναι στις 60 ημέρες, υψηλότερος στην Ευρώπη, όταν η μέση περίοδος αναμονής στην Ευρώπη είναι οι 44 ημέρες.

Σε σύγκριση με το 2016, οι όροι πληρωμής στην Ευρώπη το 2017 παραμένουν σχεδόν σταθεροί, στις 32 ημέρες. Με εξαίρεση την Ελλάδα (54 ημέρες) την Ιταλία (50 ημέρες) και την Ισπανία (45 ημέρες), σε όλες τις υπόλοιπες, υπό έρευνα χώρες οι όροι εξόφλησης τιμολογίων παρέμειναν πάνω – κάτω στις 30 ημέρες από την ημέρα έκδοσης του τιμολογίου. Στην Ελλάδα παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μεταβολές, με το μέσο όρο εξόφλησης τιμολογίων να παρατείνεται κατά 10 ημέρες.

Στην Ελλάδα ο μέσος όρος επιβράδυνσης των όρων πληρωμής σε τιμολόγια εγχωρίων πελατών είναι οι 47 ημέρες (11 ημέρες περισσότερο σε σχέση με το 2016). Οι έλληνες θα πρέπει να περιμένουν 13 επί πλέον ημέρες προκειμένου να εξοφληθούν ( μία εβδομάδα περισσότερο σε σχέση με το 2016) για την είσπραξη εκπρόθεσμων τιμολογίων από ξένους πελάτες.

Το ποσοστό μη εξόφλησης των τιμολογίων από Β2Β πωλήσεις φτάνει στο 1,3% το 2017 ελάχιστα χαμηλότερο του 1,4% το 2016. Περισσότερα τιμολόγια από εγχώριους πελάτες καταγράφηκαν ως μη εξυπηρετούμενα σε σχέση με ξένους. Με εξαίρεση την Ελλάδα και την Ιταλία, ο μέσος όρος μη εξυπηρετούμενων τιμολογίων έφτασε το 1% ή και χαμηλότερα. Στην Ελλάδα έφτασε στο 1,2%, υψηλότερα του μέσου όρου της περιφέρειας, ωστόσο, χαμηλότερο σε σχέση με ένα χρόνο πριν 1,8%.

Πηγή: Atradius.com

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
«Νεοφυής Επιχειρηματικότητα»: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών

«Νεοφυής Επιχειρηματικότητα»: Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών

 Παρατείνεται έως τις 15 Ιουνίου 2017, η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών για τη δράση «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα». Η προθεσμία, όπως ορίζει η απόφαση που υπογράφει...
22° BANKING FORUM Το κορυφαίο γεγονός τραπεζικής επιχειρηματικότητας και τεχνολογίας στις 3 & 4 Μαΐου

22° BANKING FORUM Το κορυφαίο γεγονός τραπεζικής επιχειρηματικότητας και τεχνολογίας στις 3 & 4 Μαΐου

 Σκοπός του 22ου Banking Forum είναι η αναζήτηση του επιχειρηματικού μοντέλου των τραπεζών σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, το νέο περιβάλλον ρύθμισης και...

Εθνική Ασφαλιστική: Ζητούνται διευκρινίσεις επί των προσφορών για την πώληση

Μικρή παράταση πήρε ο διαγωνισμός για την πώληση τουλάχιστον του 75% μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής Ασφαλιστικής αναφέρει το ημερήσιο δελτίο της Euroxx...
«ΑΧΑ – Ψηφιακή Πραγματογνωμοσύνη»: Αξιολόγηση ζημιάς αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο

«ΑΧΑ – Ψηφιακή Πραγματογνωμοσύνη»: Αξιολόγηση ζημιάς αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο

Η ΑΧΑ ολοκλήρωσε ένα σημαντικό βήμα στην πορεία της φιλοδοξίας της να αποτελεί μια Εταιρεία «συνοδοιπόρο του πελάτη» και όχι μια Εταιρεία...
Forthnet: Πτωτικά ο τζίρος, ενισχυμένα τα EBITDA

Forthnet: Πτωτικά ο τζίρος, ενισχυμένα τα EBITDA

Αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας κατά 8,6% σε σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης ύφεσης που έχει μειώσει κατά πολύ την αγοραστική δύναμη κατέγραψε η...
Το 20% των αποζημιώσεων της Atradius σε «στημένες» χρεοκοπίες

Το 20% των αποζημιώσεων της Atradius σε «στημένες» χρεοκοπίες

Εξατομικευμένες λύσεις και ad hoc όρια, δίνει η Atradius στους πελάτες της, προστατεύοντας τους από τυχόν αφερεγγυότητες, σύμφωνα τα όσα ειπώθηκαν στο...
Ταμείο Παρακαταθηκών: Δεν πουλήσαμε στεγαστικά δάνεια σε ξένα funds

Ταμείο Παρακαταθηκών: Δεν πουλήσαμε στεγαστικά δάνεια σε ξένα funds

Απάντηση σε διάφορα δημοσιεύματα δίνει το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων που κάνουν λόγο ότι πραγματοποιούνται πωλήσεις δανειών σε ξένα funds. Όπως αναφέρει...
Η Attica Bank ανοίγει την πόρτα σε στρατηγικό επενδυτή

Η Attica Bank ανοίγει την πόρτα σε στρατηγικό επενδυτή

Νέο μεγαλομέτοχο- στρατηγικό επενδυτή θα αποκτήσει σύντομα η Attica Bank, πετυχαίνοντας «με ένα σμπάρο δυό τρυγόνια»: Θα ολοκληρώσει την παλιά αύξηση μετοχικού...