Sofokleousin.gr

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

Αυξάνονται σταθερά αυτές που την αξιοποιούν, αν και οι περισσότερες δεν χρησιμοποιούν την "τελευταία τεχνολογία"

Δημοσιεύθηκε: 10 Δεκεμβρίου 2016, 21:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 10/12/2016, 14:41

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

 Με ταχύ ρυθμό αυξάνεται τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των νέων ελληνικών επιχειρήσεων που αξιοποιεί την τεχνολογία και την εντάσσουν στη συνολική στρατηγική τους, παρ’ όλα αυτά οι περισσότερες δεν κάνουν χρήση των εντελώς νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που αυτές προσφέρουν. 

Σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε πρόσφατα το ΙΟΒΕ, το 2015, το 60% των επιχειρηματιών αρχικών-σταδίων στην Ελλάδα αξιοποίησε γνωστές τεχνολογίες, επίδοση που είναι μία από τις υψηλότερες διαχρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, μόλις το 12,3% - από τις χαμηλότερες επιδόσεις - δηλώνει ότι χρησιμοποιεί εντελώς νέες τεχνολογίες. Αν και η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να συνδεθεί με παράγοντες, που έχουν να κάνουν με την οικονομική κρίση, καθώς - κατά κανόνα - οι εντελώς νέες τεχνολογίες είναι και ακριβότερες, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 51%.

Πάντως, για το 2015 η Ελλάδα ταξινομείται μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή απλά έστω νέες τεχνολογίες (πενταετίας), γεγονός που δεν μπορεί παρά να αξιολογηθεί θετικά. 

Την παραπάνω εικόνα για την τεχνολογική ταυτότητα των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων περιγράφει η έκθεση “Επιχειρηματικότητα 2015-2016: Κρίσιμη καμπή για την αναπτυξιακή δυναμική του επιχειρηματικού συστήματος”. Η ετήσια έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς κοινοπραξίας του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) και μεταξύ άλλων παραμέτρων, διερευνά το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες αρχικών σταδίων χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες/διεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους/παροχή των υπηρεσιών τους. Αυτή η “νεωτερικότητα” αξιολογείται σε τρία επίπεδα. Πρόκειται για τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά εντός της περασμένης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας. Με αυτόν τον τρόπο καταγράφεται, κατά μία έννοια, ο βαθμός εκσυγχρονισμού των νέων εγχειρημάτων που εισρέουν στη δεξαμενή της υφιστάμενης επιχειρηματικότητας μιας οικονομίας. 

Καινοτομία

Η έρευνα, που παρουσίασε πρόσφατα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αξιολογεί τις επιχειρήσεις αρχικών σταδίων και ως προς την καινοτομία τους.

Στην Ελλάδα, το 2015 το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων που δήλωνε πως μερικοί ή όλοι οι πελάτες θεωρούν το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης νέο και πρωτοποριακό, ανερχόταν στο 39,3%, επίδοση χαμηλότερη μεν από το διαχρονικό μέσο όρο (42,7%), αλλά βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2014 (37,4%). Προφανώς η χαμηλή καινοτομικότητα των νέων εγχειρημάτων θα πρέπει να συσχετίζεται και με το εύρημα, ότι οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες εντοπίζονται πρωτίστως στους τομείς υπηρεσιών προς τον καταναλωτή, όπου η καινοτομία προϊόντος ή διεργασιών είναι εκ φύσεως αρκετά πιο περιορισμένη.

Ο βαθμός της καινοτομίας, που εμφανίζει το νέο εγχείρημα εξετάζεται στο πλαίσιο του GEM με βάση μια ποιοτική ερώτηση: πόσοι από τους πελάτες θεωρούν πως το προϊόν ή υπηρεσία που είναι νέο και πρωτοποριακό.

Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι ως προς το βαθμό καινοτομίας που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους, με αποτέλεσμα να δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά.

Στην Ελλάδα το 2015, ένα 61% συμφωνεί σε αυτό, έναντι όμως 51,5% κατά μέσο όρο στις χώρες καινοτομίας. Ταυτόχρονα, ένα 25,5% δηλώνει κάποιο βαθμό καινοτομίας.

Από την άλλη πλευρά, όμως, καταγράφεται και ένα 14% που δηλώνει - ίσως και μαξιμαλιστικά - ότι όλοι θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά. 

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Enterprise Greece: Πληθαίνουν τα αιτήματα και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές

Enterprise Greece: Πληθαίνουν τα αιτήματα και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές

 «Η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η προοπτική αναδιάρθρωσης του χρέους, η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η αύξηση της ρευστότητας και των χρηματοδοτικών...
ΕΣΠΑ: Πρόγραμμα 120 εκατ. ευρώ για τον τουρισμό

ΕΣΠΑ: Πρόγραμμα 120 εκατ. ευρώ για τον τουρισμό

Σύμφωνα με το dimosio.gr, τον Σεπτέμβριο θα ανοίξει νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, για την ίδρυση νέων μικρομεσαίων τουριστικών...
Νέο ΕΣΠΑ για τουριστικές επιχειρήσεις - Οι προϋποθέσεις ένταξης

Νέο ΕΣΠΑ για τουριστικές επιχειρήσεις - Οι προϋποθέσεις ένταξης

Ώθηση στον τομέα του τουρισμού αναμένεται να δώσει το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με ένα νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020, ύψους 120...
Αυτοί είναι οι νικητές των Startupper Awards 2017

Αυτοί είναι οι νικητές των Startupper Awards 2017

 Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Ιουλίου 2017 η εκδήλωση Απονομής των Startupper Awards 2017 στα κεντρικά γραφεία της Interamerican, παρουσία κοινού και των...
Ιράν: Κυβερνητική επιτροπή θα επιβλέπει τη συμφωνία με την Total

Ιράν: Κυβερνητική επιτροπή θα επιβλέπει τη συμφωνία με την Total

Το Ιράν θα συστήσει μια κυβερνητική επιτροπή για να εποπτεύει τη συμφωνία με τη γαλλική Total για την ανάπτυξη του κοιτάσματος αερίου...
Μέχρι 15 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις για ένταξη στο ΕΣΠΑ

Μέχρι 15 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις για ένταξη στο ΕΣΠΑ

Καταρτίστηκε ο προσωρινός κατάλογος δυνητικών δικαιούχων της δράσης: «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες...
ΕΣΠΑ: Νέα επιχειρηματικά σχέδια για την αυτοαπασχόληση πτυχιούχων

ΕΣΠΑ: Νέα επιχειρηματικά σχέδια για την αυτοαπασχόληση πτυχιούχων

Επιπλέον 673 επιχειρηματικά σχέδια εντάσσονται στη δράση «Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» με τροποποίηση της απόφασης ένταξης στο πλαίσιο της πρόσκλησης...
Μεγάλη η ανταπόκριση των επιχειρήσεων στο #GrowYourBusiness

Μεγάλη η ανταπόκριση των επιχειρήσεων στο #GrowYourBusiness

Με μεγάλη επιτυχία και εκατοντάδες συμμετοχές, ολοκληρώθηκε σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα η πρώτη φάση του #GrowYourBusiness - DigitalTraining, του σεμιναρίου που διοργανώθηκε...