Sofokleousin.gr

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

Αυξάνονται σταθερά αυτές που την αξιοποιούν, αν και οι περισσότερες δεν χρησιμοποιούν την "τελευταία τεχνολογία"

Δημοσιεύθηκε: 10 Δεκεμβρίου 2016, 21:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 10/12/2016, 14:41

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

 Με ταχύ ρυθμό αυξάνεται τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των νέων ελληνικών επιχειρήσεων που αξιοποιεί την τεχνολογία και την εντάσσουν στη συνολική στρατηγική τους, παρ’ όλα αυτά οι περισσότερες δεν κάνουν χρήση των εντελώς νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που αυτές προσφέρουν. 

Σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε πρόσφατα το ΙΟΒΕ, το 2015, το 60% των επιχειρηματιών αρχικών-σταδίων στην Ελλάδα αξιοποίησε γνωστές τεχνολογίες, επίδοση που είναι μία από τις υψηλότερες διαχρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, μόλις το 12,3% - από τις χαμηλότερες επιδόσεις - δηλώνει ότι χρησιμοποιεί εντελώς νέες τεχνολογίες. Αν και η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να συνδεθεί με παράγοντες, που έχουν να κάνουν με την οικονομική κρίση, καθώς - κατά κανόνα - οι εντελώς νέες τεχνολογίες είναι και ακριβότερες, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 51%.

Πάντως, για το 2015 η Ελλάδα ταξινομείται μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή απλά έστω νέες τεχνολογίες (πενταετίας), γεγονός που δεν μπορεί παρά να αξιολογηθεί θετικά. 

Την παραπάνω εικόνα για την τεχνολογική ταυτότητα των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων περιγράφει η έκθεση “Επιχειρηματικότητα 2015-2016: Κρίσιμη καμπή για την αναπτυξιακή δυναμική του επιχειρηματικού συστήματος”. Η ετήσια έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς κοινοπραξίας του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) και μεταξύ άλλων παραμέτρων, διερευνά το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες αρχικών σταδίων χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες/διεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους/παροχή των υπηρεσιών τους. Αυτή η “νεωτερικότητα” αξιολογείται σε τρία επίπεδα. Πρόκειται για τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά εντός της περασμένης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας. Με αυτόν τον τρόπο καταγράφεται, κατά μία έννοια, ο βαθμός εκσυγχρονισμού των νέων εγχειρημάτων που εισρέουν στη δεξαμενή της υφιστάμενης επιχειρηματικότητας μιας οικονομίας. 

Καινοτομία

Η έρευνα, που παρουσίασε πρόσφατα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αξιολογεί τις επιχειρήσεις αρχικών σταδίων και ως προς την καινοτομία τους.

Στην Ελλάδα, το 2015 το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων που δήλωνε πως μερικοί ή όλοι οι πελάτες θεωρούν το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης νέο και πρωτοποριακό, ανερχόταν στο 39,3%, επίδοση χαμηλότερη μεν από το διαχρονικό μέσο όρο (42,7%), αλλά βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2014 (37,4%). Προφανώς η χαμηλή καινοτομικότητα των νέων εγχειρημάτων θα πρέπει να συσχετίζεται και με το εύρημα, ότι οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες εντοπίζονται πρωτίστως στους τομείς υπηρεσιών προς τον καταναλωτή, όπου η καινοτομία προϊόντος ή διεργασιών είναι εκ φύσεως αρκετά πιο περιορισμένη.

Ο βαθμός της καινοτομίας, που εμφανίζει το νέο εγχείρημα εξετάζεται στο πλαίσιο του GEM με βάση μια ποιοτική ερώτηση: πόσοι από τους πελάτες θεωρούν πως το προϊόν ή υπηρεσία που είναι νέο και πρωτοποριακό.

Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι ως προς το βαθμό καινοτομίας που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους, με αποτέλεσμα να δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά.

Στην Ελλάδα το 2015, ένα 61% συμφωνεί σε αυτό, έναντι όμως 51,5% κατά μέσο όρο στις χώρες καινοτομίας. Ταυτόχρονα, ένα 25,5% δηλώνει κάποιο βαθμό καινοτομίας.

Από την άλλη πλευρά, όμως, καταγράφεται και ένα 14% που δηλώνει - ίσως και μαξιμαλιστικά - ότι όλοι θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά. 

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ο CEO της Dur στο 7o Πανόραμα Επιχειρηματικότητας & Σταδιοδρομίας

Ο CEO της Dur στο 7o Πανόραμα Επιχειρηματικότητας & Σταδιοδρομίας

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης βιομηχανίας ειδών ιματισμού DUR κ. Θεόδωρος Δούρος, ΄ςδωσε το παρών στο τριήμερο συνέδριο επιχειρηματικότητας νέων και επαγγελματικού προσανατολισμού...
Επιχειρηματική ημερίδα Ελλάδας - ΗΑΕ στην Αθήνα

Επιχειρηματική ημερίδα Ελλάδας - ΗΑΕ στην Αθήνα

Με την ευκαιρία σύγκλησης της 3ης Μεικτής Διυπουργικής Επιτροπής με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, στην Αθήνα, προγραμματίζεται η διοργάνωση επιχειρηματικής ημερίδας στις...
Επιτυχημένος ο 2ος περιφερειακός διαγωνισμός FinTech «Beyond Hackathon»

Επιτυχημένος ο 2ος περιφερειακός διαγωνισμός FinTech «Beyond Hackathon»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 2ος Περιφερειακός Διαγωνισμός FinTech “Beyond Hackathon” που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 17-19 Μαρτίου 2017 στις εγκαταστάσεις της Eurobank...
Athens Startup Weekend University 2017

Athens Startup Weekend University 2017

Το Athens Startup Weekend University θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 31 Μαρτίου έως την Κυριακή 2 Απριλίου στο Impact Hub Athens όπου...
2o YouthSpeak Forum Greece: Άκουσε - Συζήτησε - Δημιούργησε!

2o YouthSpeak Forum Greece: Άκουσε - Συζήτησε - Δημιούργησε!

Το 2ο YouthSpeak Forum της AIESEC Ελλάδος θα λάβει χώρα στις 30 Μαρτίου στο Μουσείο Μπενάκη. Πριν ενάμιση χρόνο πραγματοποιήθηκε μια παγκόσμια...
Σε έναν κλάδο οι επιχειρήσεις αυξάνονται εν μέσω κρίσης

Σε έναν κλάδο οι επιχειρήσεις αυξάνονται εν μέσω κρίσης

 Φωτεινή εξαίρεση μέσα στα χρόνια της κρίσης αποτελεί ο τουρισμός και όσο αφορά στον αριθμό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Την...
Η AXA στηρίζει τους social innovators

Η AXA στηρίζει τους social innovators

Προτάσεις από καινοτόμους κοινωνικούς επιχειρηματίες (social innovators) αναζητά ο όμιλος AXA προσμένοντας καινοτόμες ιδέες με θέμα την πρόληψη κινδύνων. Όλα αυτά στο πλαίσιο...
Συνεργασία ΕΤΕ - McKinsey για την στήριξη της καινοτομίας

Συνεργασία ΕΤΕ - McKinsey για την στήριξη της καινοτομίας

Με την εταιρεία McKinsey θα συνεργαστεί η Εθνική Τράπεζα στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds (www.nbg.gr/nbgseeds). Στόχος της εν λόγω προσπάθειας...