Sofokleousin.gr

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

Αυξάνονται σταθερά αυτές που την αξιοποιούν, αν και οι περισσότερες δεν χρησιμοποιούν την "τελευταία τεχνολογία"

Δημοσιεύθηκε: 10 Δεκεμβρίου 2016, 21:40 , Τελευταία Ενημέρωση: 10/12/2016, 14:41

Βελτιώνεται η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων με την τεχνολογία

 Με ταχύ ρυθμό αυξάνεται τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των νέων ελληνικών επιχειρήσεων που αξιοποιεί την τεχνολογία και την εντάσσουν στη συνολική στρατηγική τους, παρ’ όλα αυτά οι περισσότερες δεν κάνουν χρήση των εντελώς νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που αυτές προσφέρουν. 

Σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε πρόσφατα το ΙΟΒΕ, το 2015, το 60% των επιχειρηματιών αρχικών-σταδίων στην Ελλάδα αξιοποίησε γνωστές τεχνολογίες, επίδοση που είναι μία από τις υψηλότερες διαχρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, μόλις το 12,3% - από τις χαμηλότερες επιδόσεις - δηλώνει ότι χρησιμοποιεί εντελώς νέες τεχνολογίες. Αν και η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να συνδεθεί με παράγοντες, που έχουν να κάνουν με την οικονομική κρίση, καθώς - κατά κανόνα - οι εντελώς νέες τεχνολογίες είναι και ακριβότερες, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 51%.

Πάντως, για το 2015 η Ελλάδα ταξινομείται μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή απλά έστω νέες τεχνολογίες (πενταετίας), γεγονός που δεν μπορεί παρά να αξιολογηθεί θετικά. 

Την παραπάνω εικόνα για την τεχνολογική ταυτότητα των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων περιγράφει η έκθεση “Επιχειρηματικότητα 2015-2016: Κρίσιμη καμπή για την αναπτυξιακή δυναμική του επιχειρηματικού συστήματος”. Η ετήσια έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς κοινοπραξίας του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) και μεταξύ άλλων παραμέτρων, διερευνά το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες αρχικών σταδίων χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες/διεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους/παροχή των υπηρεσιών τους. Αυτή η “νεωτερικότητα” αξιολογείται σε τρία επίπεδα. Πρόκειται για τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά εντός της περασμένης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας. Με αυτόν τον τρόπο καταγράφεται, κατά μία έννοια, ο βαθμός εκσυγχρονισμού των νέων εγχειρημάτων που εισρέουν στη δεξαμενή της υφιστάμενης επιχειρηματικότητας μιας οικονομίας. 

Καινοτομία

Η έρευνα, που παρουσίασε πρόσφατα το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), αξιολογεί τις επιχειρήσεις αρχικών σταδίων και ως προς την καινοτομία τους.

Στην Ελλάδα, το 2015 το ποσοστό των επιχειρηματιών αρχικών σταδίων που δήλωνε πως μερικοί ή όλοι οι πελάτες θεωρούν το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης νέο και πρωτοποριακό, ανερχόταν στο 39,3%, επίδοση χαμηλότερη μεν από το διαχρονικό μέσο όρο (42,7%), αλλά βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2014 (37,4%). Προφανώς η χαμηλή καινοτομικότητα των νέων εγχειρημάτων θα πρέπει να συσχετίζεται και με το εύρημα, ότι οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες εντοπίζονται πρωτίστως στους τομείς υπηρεσιών προς τον καταναλωτή, όπου η καινοτομία προϊόντος ή διεργασιών είναι εκ φύσεως αρκετά πιο περιορισμένη.

Ο βαθμός της καινοτομίας, που εμφανίζει το νέο εγχείρημα εξετάζεται στο πλαίσιο του GEM με βάση μια ποιοτική ερώτηση: πόσοι από τους πελάτες θεωρούν πως το προϊόν ή υπηρεσία που είναι νέο και πρωτοποριακό.

Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί τουλάχιστον επιχειρηματίες αρχικών σταδίων είναι μάλλον συνειδητοποιημένοι ως προς το βαθμό καινοτομίας που παρουσιάζουν τα εγχειρήματά τους, με αποτέλεσμα να δηλώνουν ότι κανένας (δυνητικός) πελάτης δε θα θεωρήσει τα προϊόντα/υπηρεσίες τους νέα και πρωτοποριακά.

Στην Ελλάδα το 2015, ένα 61% συμφωνεί σε αυτό, έναντι όμως 51,5% κατά μέσο όρο στις χώρες καινοτομίας. Ταυτόχρονα, ένα 25,5% δηλώνει κάποιο βαθμό καινοτομίας.

Από την άλλη πλευρά, όμως, καταγράφεται και ένα 14% που δηλώνει - ίσως και μαξιμαλιστικά - ότι όλοι θα θεωρήσουν τα προϊόντα τους ως καινοτομικά. 

 

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
O Jay-Z ετοιμάζει νέο Venture Capital!

O Jay-Z ετοιμάζει νέο Venture Capital!

Έχει πουλήσει πάνω από 100 εκατ. δίσκους και έχει κερδίσει 21 βραβεία Grammy, ενώ περιμένει δίδυμα με την επίσης διάσημη σύζυγό του,...
Αριθμός ρεκόρ στις αιτήσεις για το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017

Αριθμός ρεκόρ στις αιτήσεις για το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017

Ο πέμπτος κύκλος του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας (ΕΒΕ) έκλεισε με έναν αριθμό ρεκόρ από επιχειρηματίες να καταθέτουν αίτηση - σχεδόν 15% περισσότεροι...
Δικτύωση: Όσο περισσότερη, τόσο το καλύτερο!

Δικτύωση: Όσο περισσότερη, τόσο το καλύτερο!

Έρευνες της ηγέτιδας εταιρείας παροχής λύσεων εργασίας REGUS επικεντρώνονται στο πόσο σημαντική είναι η δικτύωση για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Στην Κίνα για...
Greek From Greece: o Ελληνικός φούρνος στο New Jersey

Greek From Greece: o Ελληνικός φούρνος στο New Jersey

 Μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία Ελληνικών συμφερόντων ξεκίνησε την λειτουργία της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στο Hoboken του New Jersey. Πρόκειται...
EGG - 5ος Κύκλος: Αιτήσεις συμμετοχής έως τις 10 Απριλίου

EGG - 5ος Κύκλος: Αιτήσεις συμμετοχής έως τις 10 Απριλίου

Για πέμπτη συνεχή χρονιά η Eurobank σε συνεργασία με το Corallia προσφέρουν τη δυνατότητα σε νέους και νέες να υλοποιήσουν τα καινοτόμα...
Ξεκινά ο 5ος κύκλος του egg

Ξεκινά ο 5ος κύκλος του egg

Mε στόχο τη στήριξη της Νεανικής Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας, η Eurobank σε συνεργασία με το Corallia συνεχίζουν δυναμικά για 5η χρονιά να προσφέρουν...
Νέος κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων της e-Academy από την «Εξέλιξη»

Νέος κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων της e-Academy από την «Εξέλιξη»

Mε τα δύο εκπαιδευτικά της προγράμματα, «Digital Marketing Practitioner» και «e-Commerce Project Manager», ξεκινάει τον Μάρτιο η επόμενη e-Academy που διοργανώνει το...
gi-Cluster: Επέκταση συνεργασιών στη Γαλλία, στον τομέα Ψηφιακών και Δημιουργικών Βιομηχανιών

gi-Cluster: Επέκταση συνεργασιών στη Γαλλία, στον τομέα Ψηφιακών και Δημιουργικών Βιομηχανιών

Με διευρυμένες δράσεις και σύναψη νέων στρατηγικών συνεργασιών συνεχίζεται το 2017 η αλληλεπίδραση του gi-Cluster με το Γαλλικό οικοσύστημα Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών...