Sofokleousin.gr

Ένας στους δύο Έλληνες θέλει να γίνει επιχειρηματίας

Δημοσιεύθηκε: 22 Νοεμβρίου 2016, 13:06

Το 64% των Ελλήνων επιθυμεί να γίνει επιχειρηματίας σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έβδομης ετήσιας παγκόσμιας έρευνας επιχειρηματικότητας της Amway.

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Amway διεξάγεται σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και καταγράφει τον «δημόσιο παλμό» σχετικά με την επιχειρηματικότητα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με το 2015 η θετική στάση των Ελλήνων ερωτηθέντων ως προς την επιχειρηματικότητα παρουσιάζει σημαντική πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο συγκριτικά με το διεθνή μέσο όρο. Το 64% των Ελλήνων έχουν μία γενική θετική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του 2015.

Αναφορικά με τις τιμές που προέκυψαν από την αξιολόγηση AESI το 2016, το 63% των Ελλήνων ερωτηθέντων επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες, 36% είναι πεπεισμένοι ότι κατέχουν τις ικανότητες να ιδρύσουν μια επιχείρηση, ενώ το 55% υποστηρίζουν πως δεν θα εγκατέλειπαν την πρόθεση τους να ιδρύσουν μία επιχείρηση εάν η οικογένεια τους ή οι φίλοι τους, τους αποθάρρυναν.

Η Γενική Διευθύντρια της Amway Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, Ioana Enache, δηλώνει σχετικά με την ελληνική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα: «Η Amway πάντα υποστήριζε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, από το 1996, γιορτάζοντας, φέτος, 20 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά. Από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι σαφές ότι η επιχειρηματικότητα βρίσκεται χαραγμένη στη φιλοσοφία των Ελλήνων, με το μέσο όρο να φαντάζονται ότι ξεκινούν την δική τους επιχείρηση – ποσοστό υψηλότερο από το μέσο όρο την Ευρώπης. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που έχει προκύψει και από τη συνεργασία μου με τους συνεργάτες της Amway σε τοπικό επίπεδο, που συνεχίζουν να δείχνουν δημιουργικότητα, σκληρή δουλειά και πάθος για επιτυχία σε όλα τα projects»

Η δυναμική του επιχειρείν, όπως διαφαίνεται από το «μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ξεκινώ τη δική μου επιχείρηση» είναι χαμηλότερη συγκριτικά με το 2015, με 46%, αλλά παραμένει υψηλότερη σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (35%).

Οι Έλληνες φαίνονται μοιρασμένοι στην πρόθεση να ψάχνουν και να αποκτούν δικούς τους πελάτες ως αυτοαπασχολούμενοι με το 48% να αισθάνονται άνετα να το πράξουν, ενώ το 49% να αισθάνονται άβολα. Οι ερωτηθέντες ηλικίας κάτω των 35 ετών παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά (60%) σε σχέση με τη ηλικιακές ομάδες των 35-49 (49%) και άνω των 50 (35%).

Όσον αφορά τα προσωπικά κίνητρα, για τους Έλληνες ερωτηθέντες, «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (42%) και «οι προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» (33%) είναι οι πιο ελκυστικές πτυχές για να ξεκινήσει κάποια δική του επιχείρηση επομένως, παραμένουν ίδια όπως και πέρυσι.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Amway, οι Ευρωπαίοι πολίτες δείχνουν να έχουν μάλλον μία σαφή άποψη, καθώς το 35% των ερωτηθέντων της έρευνας AGER, «βλέπουν» την αυτοαπασχόληση πιο πιθανή σε πέντε χρόνια.

Επιπλέον, η έρευνα έχει ως σκοπό να αναδείξει πόσο έτοιμοι νιώθουν οι Ευρωπαίοι πολίτες μπροστά σε ένα επιχειρηματικό μέλλον. Για να απαντηθεί αυτή την ερώτηση, η AGER εντόπισε μία βασική δεξιότητα των ανθρώπων που αποφασίζουν να γίνουν επιχειρηματίες: την αναζήτηση και απόκτηση πελατών για την υπηρεσία ή το προϊόν τους. Το 51% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ένιωσε άνετα με αυτό τον στόχο, ενώ μόνο το 40% δήλωσε το αντίθετο.

Η έρευνα επίσης, για άλλη μία φορά παρουσιάζει το Amway Entrepreneurial Spirit Index (AESI). Το AESI, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μετράει 3 ιδιότητες, οι οποίες επηρεάζουν την πρόθεση του ατόμου να ξεκινήσει μια επιχείρηση: επιθυμία, σκοπιμότητα και σταθερότητα ενάντια στην κοινωνική πίεση. Ο δείκτης προκύπτει από το μέσο όρο των απαντήσεων για τις 3 ιδιότητες, οι οποίες εξετάζονται με την ίδια βαρύτητα και είναι χωρίς ποσοστό.

Σύμφωνα με τις σχετικές τιμές του AESI, κατά μέσο όρο, το 47% των Ευρωπαίων εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ το 40% ένιωσε έτοιμο για αυτή την πρόκληση. Το θετικότερο σημάδι για το μέλλον της Ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας έρχεται από τους Ευρωπαίους Millennials, δηλ. ηλικίας μεταξύ 15 και 35 χρόνων, με ποσοστό 61%, υψηλότερο από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.

Επιβεβαιώνοντας τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών, το 74% των ερωτηθέντων στην Ε.Ε., ήταν θετικοί ως προς την επιχειρηματικότητα. Οι άνδρες δείχνουν μία ελαφρώς πιο θετική στάση (76%) έναντι των γυναικών (73%). Το κοινό κάτω των 35, σημειώνει και σε αυτή την κατηγορία το υψηλότερο ποσοστό (81%).

Στην ερώτηση σχετικά με τους καθοριστικούς παράγοντες για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν, όπως και στις προηγούμενες έρευνες, την «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (49%) και «αυτοπραγμάτωση , δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τις δικές μας ιδέες» (44%). Οι «προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» παραμένει ο 3ος παράγοντας (37%).Μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, οι ερωτηθέντες κάτω των 35 ετών, θεωρούν τον παράγοντα «ανεξαρτησία» τον πιο σημαντικό με 55%. Οι λόγοι για να ξεκινήσει κανείς μια επιχείρηση παραμείνουν ίδιοι, όπως και στις προηγούμενες έρευνες.

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
O Jay-Z ετοιμάζει νέο Venture Capital!

O Jay-Z ετοιμάζει νέο Venture Capital!

Έχει πουλήσει πάνω από 100 εκατ. δίσκους και έχει κερδίσει 21 βραβεία Grammy, ενώ περιμένει δίδυμα με την επίσης διάσημη σύζυγό του,...
Αριθμός ρεκόρ στις αιτήσεις για το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017

Αριθμός ρεκόρ στις αιτήσεις για το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2017

Ο πέμπτος κύκλος του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας (ΕΒΕ) έκλεισε με έναν αριθμό ρεκόρ από επιχειρηματίες να καταθέτουν αίτηση - σχεδόν 15% περισσότεροι...
Δικτύωση: Όσο περισσότερη, τόσο το καλύτερο!

Δικτύωση: Όσο περισσότερη, τόσο το καλύτερο!

Έρευνες της ηγέτιδας εταιρείας παροχής λύσεων εργασίας REGUS επικεντρώνονται στο πόσο σημαντική είναι η δικτύωση για μια επιτυχημένη επιχείρηση. Στην Κίνα για...
Greek From Greece: o Ελληνικός φούρνος στο New Jersey

Greek From Greece: o Ελληνικός φούρνος στο New Jersey

 Μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία Ελληνικών συμφερόντων ξεκίνησε την λειτουργία της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στο Hoboken του New Jersey. Πρόκειται...
EGG - 5ος Κύκλος: Αιτήσεις συμμετοχής έως τις 10 Απριλίου

EGG - 5ος Κύκλος: Αιτήσεις συμμετοχής έως τις 10 Απριλίου

Για πέμπτη συνεχή χρονιά η Eurobank σε συνεργασία με το Corallia προσφέρουν τη δυνατότητα σε νέους και νέες να υλοποιήσουν τα καινοτόμα...
Ξεκινά ο 5ος κύκλος του egg

Ξεκινά ο 5ος κύκλος του egg

Mε στόχο τη στήριξη της Νεανικής Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας, η Eurobank σε συνεργασία με το Corallia συνεχίζουν δυναμικά για 5η χρονιά να προσφέρουν...
Νέος κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων της e-Academy από την «Εξέλιξη»

Νέος κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων της e-Academy από την «Εξέλιξη»

Mε τα δύο εκπαιδευτικά της προγράμματα, «Digital Marketing Practitioner» και «e-Commerce Project Manager», ξεκινάει τον Μάρτιο η επόμενη e-Academy που διοργανώνει το...
gi-Cluster: Επέκταση συνεργασιών στη Γαλλία, στον τομέα Ψηφιακών και Δημιουργικών Βιομηχανιών

gi-Cluster: Επέκταση συνεργασιών στη Γαλλία, στον τομέα Ψηφιακών και Δημιουργικών Βιομηχανιών

Με διευρυμένες δράσεις και σύναψη νέων στρατηγικών συνεργασιών συνεχίζεται το 2017 η αλληλεπίδραση του gi-Cluster με το Γαλλικό οικοσύστημα Ψυχαγωγικών και Δημιουργικών...