Sofokleousin.gr

Ένας στους δύο Έλληνες θέλει να γίνει επιχειρηματίας

Δημοσιεύθηκε: 22 Νοεμβρίου 2016, 13:06

Το 64% των Ελλήνων επιθυμεί να γίνει επιχειρηματίας σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έβδομης ετήσιας παγκόσμιας έρευνας επιχειρηματικότητας της Amway.

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Amway διεξάγεται σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και καταγράφει τον «δημόσιο παλμό» σχετικά με την επιχειρηματικότητα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με το 2015 η θετική στάση των Ελλήνων ερωτηθέντων ως προς την επιχειρηματικότητα παρουσιάζει σημαντική πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο συγκριτικά με το διεθνή μέσο όρο. Το 64% των Ελλήνων έχουν μία γενική θετική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του 2015.

Αναφορικά με τις τιμές που προέκυψαν από την αξιολόγηση AESI το 2016, το 63% των Ελλήνων ερωτηθέντων επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες, 36% είναι πεπεισμένοι ότι κατέχουν τις ικανότητες να ιδρύσουν μια επιχείρηση, ενώ το 55% υποστηρίζουν πως δεν θα εγκατέλειπαν την πρόθεση τους να ιδρύσουν μία επιχείρηση εάν η οικογένεια τους ή οι φίλοι τους, τους αποθάρρυναν.

Η Γενική Διευθύντρια της Amway Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, Ioana Enache, δηλώνει σχετικά με την ελληνική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα: «Η Amway πάντα υποστήριζε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, από το 1996, γιορτάζοντας, φέτος, 20 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά. Από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι σαφές ότι η επιχειρηματικότητα βρίσκεται χαραγμένη στη φιλοσοφία των Ελλήνων, με το μέσο όρο να φαντάζονται ότι ξεκινούν την δική τους επιχείρηση – ποσοστό υψηλότερο από το μέσο όρο την Ευρώπης. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που έχει προκύψει και από τη συνεργασία μου με τους συνεργάτες της Amway σε τοπικό επίπεδο, που συνεχίζουν να δείχνουν δημιουργικότητα, σκληρή δουλειά και πάθος για επιτυχία σε όλα τα projects»

Η δυναμική του επιχειρείν, όπως διαφαίνεται από το «μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ξεκινώ τη δική μου επιχείρηση» είναι χαμηλότερη συγκριτικά με το 2015, με 46%, αλλά παραμένει υψηλότερη σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (35%).

Οι Έλληνες φαίνονται μοιρασμένοι στην πρόθεση να ψάχνουν και να αποκτούν δικούς τους πελάτες ως αυτοαπασχολούμενοι με το 48% να αισθάνονται άνετα να το πράξουν, ενώ το 49% να αισθάνονται άβολα. Οι ερωτηθέντες ηλικίας κάτω των 35 ετών παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά (60%) σε σχέση με τη ηλικιακές ομάδες των 35-49 (49%) και άνω των 50 (35%).

Όσον αφορά τα προσωπικά κίνητρα, για τους Έλληνες ερωτηθέντες, «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (42%) και «οι προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» (33%) είναι οι πιο ελκυστικές πτυχές για να ξεκινήσει κάποια δική του επιχείρηση επομένως, παραμένουν ίδια όπως και πέρυσι.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Amway, οι Ευρωπαίοι πολίτες δείχνουν να έχουν μάλλον μία σαφή άποψη, καθώς το 35% των ερωτηθέντων της έρευνας AGER, «βλέπουν» την αυτοαπασχόληση πιο πιθανή σε πέντε χρόνια.

Επιπλέον, η έρευνα έχει ως σκοπό να αναδείξει πόσο έτοιμοι νιώθουν οι Ευρωπαίοι πολίτες μπροστά σε ένα επιχειρηματικό μέλλον. Για να απαντηθεί αυτή την ερώτηση, η AGER εντόπισε μία βασική δεξιότητα των ανθρώπων που αποφασίζουν να γίνουν επιχειρηματίες: την αναζήτηση και απόκτηση πελατών για την υπηρεσία ή το προϊόν τους. Το 51% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ένιωσε άνετα με αυτό τον στόχο, ενώ μόνο το 40% δήλωσε το αντίθετο.

Η έρευνα επίσης, για άλλη μία φορά παρουσιάζει το Amway Entrepreneurial Spirit Index (AESI). Το AESI, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μετράει 3 ιδιότητες, οι οποίες επηρεάζουν την πρόθεση του ατόμου να ξεκινήσει μια επιχείρηση: επιθυμία, σκοπιμότητα και σταθερότητα ενάντια στην κοινωνική πίεση. Ο δείκτης προκύπτει από το μέσο όρο των απαντήσεων για τις 3 ιδιότητες, οι οποίες εξετάζονται με την ίδια βαρύτητα και είναι χωρίς ποσοστό.

Σύμφωνα με τις σχετικές τιμές του AESI, κατά μέσο όρο, το 47% των Ευρωπαίων εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ το 40% ένιωσε έτοιμο για αυτή την πρόκληση. Το θετικότερο σημάδι για το μέλλον της Ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας έρχεται από τους Ευρωπαίους Millennials, δηλ. ηλικίας μεταξύ 15 και 35 χρόνων, με ποσοστό 61%, υψηλότερο από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.

Επιβεβαιώνοντας τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών, το 74% των ερωτηθέντων στην Ε.Ε., ήταν θετικοί ως προς την επιχειρηματικότητα. Οι άνδρες δείχνουν μία ελαφρώς πιο θετική στάση (76%) έναντι των γυναικών (73%). Το κοινό κάτω των 35, σημειώνει και σε αυτή την κατηγορία το υψηλότερο ποσοστό (81%).

Στην ερώτηση σχετικά με τους καθοριστικούς παράγοντες για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν, όπως και στις προηγούμενες έρευνες, την «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (49%) και «αυτοπραγμάτωση , δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τις δικές μας ιδέες» (44%). Οι «προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» παραμένει ο 3ος παράγοντας (37%).Μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, οι ερωτηθέντες κάτω των 35 ετών, θεωρούν τον παράγοντα «ανεξαρτησία» τον πιο σημαντικό με 55%. Οι λόγοι για να ξεκινήσει κανείς μια επιχείρηση παραμείνουν ίδιοι, όπως και στις προηγούμενες έρευνες.

» Δείτε όλα τα άρθρα από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΆΡΘΡΟ
 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr :
NEWSLETTER Οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας στο email σου
Περισσότερες ειδήσεις από ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Πρεμιέρα» για τη διαδικτυακή πύλη υποβολής αιτήσεων για την Κοινωνική Οικονομία

«Πρεμιέρα» για τη διαδικτυακή πύλη υποβολής αιτήσεων για την Κοινωνική Οικονομία

 Πρεμιέρα έκανε τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2018 η λειτουργία της ειδικής διαδικτυακής πύλης για την υποβολή αιτήσεων προς το Γενικό Μητρώο Φορέων...
Την Πέμπτη ξεκινά η υποβολή προτάσεων στο πρόγραμμα «Επιχειρούμε Έξω»

Την Πέμπτη ξεκινά η υποβολή προτάσεων στο πρόγραμμα «Επιχειρούμε Έξω»

 Οι υποβολές αιτήσεων χρηματοδότησης για τη δράση του ΕΣΠΑ "Επιχειρούμε Έξω" θα ξεκινήσουν, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, αύριο 18 Ιανουαρίου 2018 και...
ΕΣΠΑ: Έργα 6 εκατ. ευρώ για το πόσιμο νερό στη Στερεά Ελλάδα

ΕΣΠΑ: Έργα 6 εκατ. ευρώ για το πόσιμο νερό στη Στερεά Ελλάδα

 Την έκδοση της πρόσκλησης για έργα που αφορούν στην εξοικονόμηση και την αναβάθμιση της ποιότητας του πόσιμου νερού, στο πλαίσιο του προγράμματος...
Όταν οι Γενικοί Διευθυντές της Coca - Cola HBC στηρίζουν τους νέους στην Ελλάδα

Όταν οι Γενικοί Διευθυντές της Coca - Cola HBC στηρίζουν τους νέους στην Ελλάδα

«Αν είχες την ευκαιρία να κάνεις μια ερώτηση σε ένα κορυφαίο Διευθυντικό Στέλεχος που θα σε βοηθούσε στην προσωπική σου επαγγελματική εξέλιξη,...
Η Edenred παρουσιάζει το Edenred Factory!

Η Edenred παρουσιάζει το Edenred Factory!

Η Edenred εγκαινιάζει το Edenred Factory, ένα ενδοομιλικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας που προσκαλεί τους εργαζομένους του Ομίλου να γίνουν νέοι επιχειρηματίες αναδεικνύοντας έτσι...
Με 100 εκ. ευρώ ξεκινά το νέο fund για τις ΜμΕ

Με 100 εκ. ευρώ ξεκινά το νέο fund για τις ΜμΕ

Με στόχο την στήριξη και την συμμετοχή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις έρχεται το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας, με αφετηρία τα 100 εκ. ευρώ...
Καινοτομίες και επενδυτικές ευκαιρίες στην 1η Διεθνή Έκθεση Κάνναβης

Καινοτομίες και επενδυτικές ευκαιρίες στην 1η Διεθνή Έκθεση Κάνναβης

 Η 1η Διεθνής Έκθεση Κάνναβης στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί στις 12 - 14 Ιανουαρίου 2018 στον Ολυμπιακό Πόλο Φαλήρου (Tae Kwon Do),...
Πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις υποψήφιες σε παγκόσμιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας

Πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις υποψήφιες σε παγκόσμιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας

 Πέντε νεοφυείς επιχειρήσεις  με κοινωνικό αντίκτυπο κατοχυρώθηκαν και θα συμμετέχουν σε ελληνικό διαγωνισμό που θα αναδείξει τον νικητή για εκπρόσωπο στον  παγκόσμιο...