• Σχολιάστε το άρθρο
  • Αποστολή άρθρου
  • Εκτυπώση άρθρου
  • a
  • A
  • Μέγεθος κειμένου

Να αποζημιώνονται οι επιβάτες για καθυστερήσεις πτήσεων προτείνει το Ευρωκοινοβούλιο

Δημοσιεύθηκε: 05 Φεβρουαρίου 2014, 19:19 , Τελευταία Ενημέρωση: 05/02/2014, 19:23

Να αποζημιώνονται οι επιβάτες για καθυστερήσεις πτήσεων προτείνει το Ευρωκοινοβούλιο

Την αναθεώρηση του καθεστώτος προστασίας των επιβατών των αεροπλάνων, σε περιπτώσεις καθυστέρησης ή ακύρωσης της πτήσης τους, προτείνει το Ευρωκοινοβούλιο με έκθεσή του, ώστε να ενισχυθεί η εφαρμογή των δικαιωμάτων των επιβατών. 

Η έκθεση, που ενέκρινε η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου (ΕΚ) και η οποία θα συζητηθεί με τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών τους επόμενους μήνες, προβλέπει αποζημίωση για κάθε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. 

Οι αεροπορικές εταιρείες θα υπόκεινται επίσης σε σαφείς κανόνες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των καταγγελιών των επιβατών, καθώς διαπιστώνεται ότι από τους επιβάτες που δικαιούνται αποζημιώσεις, ελάχιστοι τις λαμβάνουν μετά από μαραθώνιες προσπάθειες.

Όπως αναφέρει ο εισηγητής της έκθεσης Τζορτζ Μπαχ, μόνο το 2% των επιβατών λαμβάνει στην πράξη αποζημίωση αφότου υποβάλει καταγγελία εναντίον μιας αεροπορικής εταιρείας. 

Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν καταγγελίες, πχ. για ζημία ή απώλεια αποσκευών.

Σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώνεται για την κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, αμέσως μόλις οι εν λόγω πληροφορίες καταστούν διαθέσιμες, και σε κάθε περίπτωση πριν από την παρέλευση 30 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης. 

Σε ότι έχει να κάνει με τα επιτρεπόμενα όρια των αποσκευών θα πρέπει να αναφέρονται σαφώς από την αρχή της διαδικασίας κράτησης. 

Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει μαζί του στο αεροπλάνο, χωρίς χρέωση, ένα πανωφόρι, μια τσάντα και μια σακούλα με ψώνια από το αεροδρόμιο, πέρα από τη χειραποσκευή που δικαιούται.

cron